Gå til innhold

Min kjæreste vil ikke fortelle sitt barn at vi har vært sammen siden han var baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hva som er verst, egentlig...

Alt. 1) De har ikke sex, fordi hun har født relativt nylig og ikke er klar, så han finner seg noen å pule på si.

Alt.2) Han har sex med begge parallelt.

Anonymkode: 670f3...769

Vi hadde ikke sex før den dagen han flyttet ut fra henne.

Før den tid var det kyssing en kveld  og noen sms innimellom som var flørtende.

Ts

Anonymkode: 83a7f...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fløff skrev (56 minutter siden):

Neida, det er sånn det er i mange relasjoner.

De hadde neppe het dampende sex.

Men- du møtte jo ikke barnet før han var 5 år.

Det holder lenge å bare si «vi kjente hverandre». 
Dog synes jeg det er merkelig ettersom barnet blir eldre å lyve om noe så opplagt 🤷‍♀️ Barnet bryr seg katta. 

Ja og jeg må tenke over hva jeg sier for ikke å forsnakke meg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du har holdt ut i dette forholdet er for meg en gåte. Med alt det dramaet han hadde med eksen og holde deg skjult i tillegg. Jeg hadde aldri holdt ut i et sånt forhold.

Anonymkode: 99862...f1a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg møtte sønnen ca 4-5 ganger det første året og da var han 6-8 mnd gammel og var hos faren på samvær, men så fikk moren vite at han hadde fått kjæreste og da nektet hun meg å være i nærheten av gutten.

Så begynte dramaet mellom han og moren, og jeg og han var sammen når han ikke hadde sønnen på samvær, og sånn hadde vi det i 5 år.

Han sendte meg masse bilder av sønnen hver gang han var hos faren, men møtte han ikke fysisk igjen før han skulle begynne på skolen og var over 5 år.

Ts

Da forstår jeg samboeren din veldig godt. 

Du har da ikke vært til stede de første fire årene av livet hans, derfor synes jeg du er vel kravstor. 

Anonymkode: 9dae6...4df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du har holdt ut i dette forholdet er for meg en gåte. Med alt det dramaet han hadde med eksen og holde deg skjult i tillegg. Jeg hadde aldri holdt ut i et sånt forhold.

Anonymkode: 99862...f1a

Jeg var ikke skjult for eksen hans eller hans familie, men skjult for ungen.

Han var livredd for ikke å få samvær med barnet og livredd for eksen.

Han har selv sagt at han var en pingle og danset etter hennes pipe.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner mannen din litt. Men samtidig er det viktig å ha en konsekvent historie. Unger husker. Bli heller enig om for eks dere kjente hverandre fra han var baby men ble kjærester senere. Siden ungen spør så mye, har han nok fått med seg ulikheter i historier. 

Jeg bærer selv en slik «hemmelighet» for unger slik at de slipper å fundere på hvordan bruddet mellom deres foreldre skjedde. 

Anonymkode: ef463...8c2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fy faen for en drittfyr du har funnet deg. 

Men støtter han i at barnet ikke trenger å vite nøyaktig når dere ble sammen, hvorfor er det så viktig for deg egentlig? 

Anonymkode: 28569...8ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da forstår jeg samboeren din veldig godt. 

Du har da ikke vært til stede de første fire årene av livet hans, derfor synes jeg du er vel kravstor. 

Anonymkode: 9dae6...4df

Når gutten er voksen nok bør han få vite hvor vanskelig moren hans var etter at det var slutt mellom foreldrene.

Hun var klin kokos og det var nummeret før hun mistet den daglige omsorgen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en situasjon som er litt lik din TS, og der kom det etterhvert fram at det ikke alltid var helt slutt mellom mor og far.. Nå er det jo sikkert ikke sånn for dere.

Barnet er uansett helt uskyldig opp i dette.

Anonymkode: 2b827...393

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når gutten er voksen nok bør han få vite hvor vanskelig moren hans var etter at det var slutt mellom foreldrene.

Ts

Nei. Hvorfor i helvete skal gutten plages med slik info? 

Anonymkode: ef463...8c2

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts

Kjærlighetssorg kan gjøre mennesker ganske fæle, uten at ungen trenger å få vite hvor «vanskelig» du mener hun var fordi hun ikke ville ha deg rundt guttungen. 

Og hvorfor er det så viktig for deg at en liten unge vet nøyaktig når du ble sammen med faren? Pleier dere å prate om det? 

Anonymkode: 403e5...afd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke bare å si at du og pappaen var venner da gutten var baby, og at du traff ham et par ganger da han var baby. Men at du og pappaen ikke ble kjærester før gutten var nesten fem år. 

Anonymkode: d11b8...a48

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han ønsker vel ikke at sønnen skal tro at du hadde noe med bruddet med hans mor å gjøre. Jeg skjønner ikke at dette er noe å lage en sak ut av. Når du forteller om historier fra før du ble kjent med sønnen, og han spør hvor han var kan du vel bare svare «du var hjemme hos mamma», som jo var sant. 

Anonymkode: a787e...7de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ALDRI sagt til noen av mine barn «jeg og Petter var egentlig kjærester når dere var babyer, men fordi pappa var helt klinkokkos så måtte vi holde Petter borte fra dere, så derfor tror jo dere at manna og Petter ble sammen når dere startet på skolen». Altså. Hallo. 

Alt er bare feil med det du prøver å komme frem til her. Alt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg nok i utgangspunktet tenkt at en mellomting var best. Tenker at sønnen ikke trenger å vite det eksakte tidspunkt, siden det var veldig nært bruddet og kan skape vansker mellom sønn og far. Samtidig så er det jo greit å unngå å lyve om så mange år. Det vil jo fort kunne komme frem i dagens lys at dere hadde et forhold før han ble 5. Her må dere virkelig passe på at ikke dere eller noen andre røper hemmeligheten. Nå er det uansett slik at han har fått vite at dere ble sammen når han var 5, og da blir det vanskelig å endre dette uten samtidig å innrømme løgn. Tror jeg ville vært litt vag i formuleringene. Kanskje sagt at vi ble kjent når du var liten 2-3 år (ikke baby), og var venner og kjente hverandre lenge før vi ble kjærester. For da kan dere vise til at dere var venner lenge dersom det plutselig kommer frem at dere gjorde noe sammen når han var liten. Men det viktigste er at dere sammen finner en løsning som pappaen kan leve med. Det handler om hans forhold til sønnen sin, og da burde du støtte han i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Når mannen din flytter direkte ut fra deg og en 6 mnd gammel baby og inn til en ny dame, så forstår jeg faktisk godt at hun blir litt klin kokos. Hormonene er på styr og det må jo være tidenes sjokk. Gutten behøver overhodet ikke å få vite hvordan moren var. Om moren fremdeles er klin kokos idag så finner han selv ut av det tidsnok.

Mtp på hvor lenge dere har vært sammen så spiller det jo egentlig ikke noen rolle, forstår at du ikke vil lyve så bare la far ta seg av det. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fy faen for en drittfyr du har funnet deg. 

Men støtter han i at barnet ikke trenger å vite nøyaktig når dere ble sammen, hvorfor er det så viktig for deg egentlig? 

Anonymkode: 28569...8ab

For å bli respektert tror jeg.

Jeg ble nektet å ha et normalt forhold til kjæresten min og måtte ta hensyn til morens ønsker i flere år.

Jeg forstår kjæresten min som valgte barnet foran meg, men det burde vært plass til oss begge mener jeg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Respekter far, sønn og mor. Det holder vel med å si at du og far var gode venner når han var liten, så derfor møtte du han som baby. Når han blir gammel nok så klarer han vel å tenke seg til hva gode venner betyr, uten at det blir noe tema rundt det. 

Jeg hadde også blitt litt vanskelig med en nyfødt, og om far flyttet og ble sammen med en annen dame i barseltiden. Hadde heller ikke villet ha en ny dame på samvær når babyen var der. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det ikke bare å si at du og pappaen var venner da gutten var baby, og at du traff ham et par ganger da han var baby. Men at du og pappaen ikke ble kjærester før gutten var nesten fem år. 

Anonymkode: d11b8...a48

Ifølge faren får jeg ikke si at jeg møtte gutten da han var baby.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen idiotiske svar.

Resten av familien vet at de var kjærester fra barnet var et halvt år gammel. Moren med. Hvis faren tror han kan holde dette hemmelig i all evighet så er han ikke skarp i hodet. Han bør fikse dette i stedet for å leve på en uholdbar løgn. 

Anonymkode: a0298...540

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...