Gå til innhold

De ELDSTE elektroniske apparatene du har som FORTSATT FUNGERER?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det?

Eldste jeg har er en SEGA fra 1987. Og en Walkman kjøpt på midten av 80-tallet.

Anonymkode: 75ecd...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vannkoker fra Phillips som ser ut som ei høne som jeg fikk da jeg dro på folkehøgskole ca 1999. Ellers har jeg en eldgammel platespiller som funker bra, og muligens en VHS-spiller fra tidlig 90-tall. Vanskelig å si om den funker siden man ikke får koblet den til TVen lenger 😄

Anonymkode: 5038e...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nintendo 8 bit fra 1986. :)

Anonymkode: 492eb...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap fra 70-tallet.

Anonymkode: f918f...c96

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hvor gammelt det er, men vet det var min oldemor som kjøpte det til min bestemor.  Og jeg arvet det etter bestemor.  Et krumkakejern, så det er nok ganske gammelt.  Men det virker enda og blir brukt hver jul, syns mønsteret er så fint.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg byttet nettopp ut mikrobølgeovnen mine foreldre kjøpte på slutten av 80-tallet, så den hadde i hvert fall rundet 30 år. Har også en gammel miele tørketrommel som jeg tror er omtrent på samme alder - den tørker fort og grundig, men er nok ikke fantastisk på energieffektivitet..

Anonymkode: 88b55...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Commodore VIC-20 datamaskin fra 1980 😅

Anonymkode: d0bb5...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Kombinert dvd/blu-ray spiller. Bruker den fremdeles for strømmetjenester gir ikke den samme følelsen. Har også en Nintendo Gameboy med svart/hvit skjerm fra 90 tallet og Amiga fra 90-tallet som det fremdeles er liv i. :)

Endret av Ghostface
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel stavmikser fra tidlig 80-tall. Fungerer kjempefint, fikk den av mamma som hadde den i kjelleren 😛 Har også en Nintendo 64 som kjører som bare det, men vet ikke hvor gammel den er.

Anonymkode: 96bbb...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariama

En skjæremaskin etter mormor. Super til å skjære opp pålegg med fortsatt. Tror den er fra 80-tallet om ikke eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganmel assistent kjøkkenmaskin som jeg har arvet av svigermor. Tipper fra 60 eller 70-tallet, men vet egentlig ikke. 

Anonymkode: 8b46a...146

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskinen er vel 15 år gammel.

Anonymkode: 0760a...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bang & Olufsen Beomaster 3000, fra 1985-1987. Funker ennå, og er en radio (kassettspiller) med touchscreen. Det er egentlig helt vilt hvor 2022 den ser ut til å være nesten 40 år..

Anonymkode: 119f5...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Sony tv fra ca 2000. Kenwoodmaskin fra 2009. PS 2 fra 2002/03 om jeg husker rett  

Hadde walkman og nintendo, men det ble kastet av mamma når jeg flyttet ut i 2000. Ergerlig. Sikker på at det hadde funket enda. 

Anonymkode: 5acf3...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som hobby å (bl.a.) holde liv i gamle apparater, så på kjøkkenet har vi en Kurér Transi FM radio fra tja, ca. 1960 som tar inn Sverige helt fint, og min Arrarex Caravel espressomaskin (kjøpt fra Italia på Ebay) som er ca like gammel, i flittig daglig bruk. Samt Siemens elektrisk veggur i Art Deco stil (Boch porselen) fra rundt 1940 (?) som viser tiden. Et smykke!

Ellers har jeg Tandberg høyttalere på stua fra 1950-tallet som spiller fint, foruten en Radionette Symfoni 3D radio fra tidlig 1950-tall som stadig virker. Diverse varmeovner, taklamper, leselamper osv. fra 1930-1950. Men også mye annet fra før 2. verdenskrig som det også er liv i. Mer enn jeg kan ha i daglig bruk, mer enn jeg kan komme på å nevne. Pluss alt jeg bygger selv av gammelt skrot, da.

(Jada, kona blir litt sprø...)

Jo eldre tingene er, jo mer levetid var det bygget inn i dem! Slår aldri feil!

Anonymkode: 6a10a...de7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestemoren min hadde et kjøleskap fra 50-tallet (som eneste kjøleskap hun har hatt i hele sitt liv) frem til hun flyttet på sykehjem for to år siden. 
Jeg har en Sony sportswalkman fra ca 88 som enda virker (brukes ikke hyppig), og vi har en miksmaster på hytten som vi antar er fra tidlig 80-tall eller 70-tallet. Den virker helt fint enda.

Anonymkode: e8de4...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ikke noe ting eldre enn Nintendon 64, men foreldre har noen hvitevarer fra 1986-88 ca fra Husqvarna, de funker like fint den dag idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeovn fra 50-tallet som er arvet. Den fungerer perfekt. 

Anonymkode: 32467...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...