Gå til innhold

menssmerter


Gjest jeanette

Anbefalte innlegg

P-piller hjelper veldig mye ja. Jo mer hormoner, jo mindre smerter, all hormonprevansjon gir mindre smerter enn uten hormonprevansjon.

Jeg sleit mye med menssmerter og mensplager før jeg begynte med hormonprevansjon. Jeg dro stadig hjem fra skolen første mensdagen fordi jeg var i så dårlig form at det ikke var mulig å konsentrere seg. I tillegg til smertene ble jeg kvalm, svimmel, mista matlysten, ble løs i magen, ig var idet hele tatt i dårlig allmenn tilstand. Etter jeg begynte med p-piller var mensplagene nesten borte, og menssmertene var omtrent halvert. Så fikk jeg migrene av å-pillene og bytta til p-ring, da kom noe av menssmertene og mensplagene tilbake, men det er mye bedre enn uten noe. Da jeg var på en 3 mnd pause fra kjæresten min fortsatte jeg å gå på p-ring pga disse gode sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å ta en paracet jeg da, eller en ibux.. Smertene mine er store nok de, men jeg blir fort trøtt av medisiner, så da holder det med en.

Tidligere gikk jeg på p-piller, og ser at jeg må nok det igjen. Da hadde jeg ingen smerter, merket ikke engang noe i brystene, som jeg til gangs gjør nå :forvirret:

Interessant det med at det ser ut som at sultfølelse forsterker smerter hos flere her. Men alle er forskjellige.

Godt mulig at årsaken til at jeg har mindre smerter når jeg har fastet fra første tegn til blødning er at jeg har i tillegg en form for magesjau. Det er et eller annet ved fordøyelsen som går galt.

Jeg er også en av de som spiser lite når jeg har mens, apetitten er liten, og ikke er jeg tørst heller. Kanskje fordi jeg også har denne magesjau lignende greia... Flyr på do de to første dagene, men så er det over. Jeg spurte legen min om dette, han sa at for mange kvinner så var det slik at endel blod kunne komme ut i bukhulen, og irritere mage/tarm, slik at man fikk en diarereaksjon. Liksom at det er artig med mens og diare på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

noen ide på hva som kan hjelpe mot smerter. jeg har prøvd p-piller, først en type, men fikk veldig til migreneanfall plutselig så måtte slutte. noen måneder senere fikk jeg en mildere type (cerazette) gikk veldig bra den første måneden, men så fikk jeg enda kraftigere migreneanfall. så jeg måtte slutte. og nå er desverre P-piller uaktuelt for meg. noen andre råd som er lure? ønsker typer som p-piller eller noe som gjør at jeg slipper å kjenne på smerten, også prøve å ta smertestillende og håpe at det hjelper om en times tid. men heller da at jeg slipper å kjenne på de smertene. ibux og paracet funker svært dårlig på meg. og skole er vanskelig de to-3 første dagene da det er så sinnsykt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...