AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Del Skrevet 4. mai 2022 Men det er nok en mye større sannsynlighet for at Gud ikke finnes. Anonymkode: edbca...fdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. mai 2022 #2 Del Skrevet 4. mai 2022 Gud vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er nok en mye større sannsynlighet for at Gud ikke finnes. Anonymkode: edbca...fdb Amen! Anonymkode: d125a...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det er nok en mye større sannsynlighet for at Gud ikke finnes. Anonymkode: edbca...fdb Overskifta di minner meg på Rolf Jacobsen sitt dikt: 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Del Skrevet 4. mai 2022 Smascha skrev (3 minutter siden): Overskifta di minner meg på Rolf Jacobsen sitt dikt: Om man ikke tror på Gud, vil vel slike opplevelser mer oppfattes som en psykose 😉 Anonymkode: 975d4...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Del Skrevet 4. mai 2022 Det er naturligvis umulig å bevise at noe ikke eksisterer, men mangelen på bevis er jo også det som i størst grad kan sannsynliggjøre ikke-eksistensen. Det finnes ingen indisier eller noe som kan sannsynliggjøre at en gud eksisterer – det er rett og slett en ekstrem påstand uten substans. Påstanden om at en gud finnes kan lett avfeies. Anonymkode: 75d00...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Del Skrevet 4. mai 2022 Det er like sannsynlig at begrepet «Gud» finnes som det er at spagettimonsteret finnes. Altså: det er umulig å bevise at noe ikke finnes. Noe de som skaper religioner har dratt stor nytte av. Dette «det går ikke an å bevise at noe ikke finnes» er for øvrig roten til alle andre konspirasjonsteorier. Og selv om religionene har fått så mye makt at de har påberopt seg og fått et eget rom for sin overtro så må vi ikke, rent etisk, skille mellom folk som velger å tro på Gud, og folk som velger å tro at jorden er flat, at vaksiner er roten til alt vondt og at myndighetene i fungerende vestlige land ønsker å ta livet av innbyggerne sine ved å skape korona. Anonymkode: ac99a...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Del Skrevet 4. mai 2022 For min del så har det ingen betydning om hva folk tror om hva som er ekte eller ikke. Jeg kjenner gud og jesus sin nærhet inni meg, og det er nok for meg at jeg tror på det. Anonymkode: a26a1...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 4. mai 2022 #9 Del Skrevet 4. mai 2022 Da vi ikke vet om Gud finnes eller ei, så kan vi si at han både eksisterer og at han ikke gjør det. Det er jo en grunn til at folk sier "tro på Gud". Det vet at det ikke finnes bevis for at det eksisterer en gud, derav "tro". Og det finnes jo tusenvis av guder å tro på, også. Har ingen problem med troende folk selv, men har et problem når folk presser troen sin på meg, eller bruker sin tro som en unnskyldning for sine handlinger. F.eks de som klikker i vinkel når noen brenner koranen. Skikkelig cavemen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 4. mai 2022 #10 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For min del så har det ingen betydning om hva folk tror om hva som er ekte eller ikke. Jeg kjenner gud og jesus sin nærhet inni meg, og det er nok for meg at jeg tror på det. Anonymkode: a26a1...009 Det er akkurat sånne uttalelser som er interessante, hadde du sagt det samme i en kontekst utenfor religion, så hadde du fått en diagnose og muligens tvunget behandling... For min del er det ytterst viktig at jeg forholder meg til virkeligheten slik den beste vitenskapen til enhver tid mener den er, da hvordan du tenker om verden, liv og død osv. har en stor betydning for hvordan du lever livet ditt, som igjen påvirker mennesker rundt deg. At vi gir religion denne særbehandlingen, noe det definitivt er hvis du ser klinisk på det, det er noe jeg håper samfunnet etter hvert innser og at vi kan legge overtroen og redselen for å dø bak oss en gang for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #11 Del Skrevet 18. mai 2022 Akkurat som Ra, Odin, Tor, Allah Påskeharen, Harry Potter og de andre eventyrfigurer vi lurer barn med. Anonymkode: cfdcf...5ad 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #12 Del Skrevet 18. mai 2022 næmen så radikalt nye ideer du har da. Bra du informerer oss. Ja da kan alle gå hjem. Regionsdebatten er lagt død og alle er blitt ateister. Anonymkode: 71f43...10c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #13 Del Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Akkurat som Ra, Odin, Tor, Allah Påskeharen, Harry Potter og de andre eventyrfigurer vi lurer barn med. Anonymkode: cfdcf...5ad Ok så bra du har egne meninger 🙄 Anonymkode: e842f...6bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #14 Del Skrevet 18. mai 2022 Det er to ting ingen kan vite Ingen kan vite med 100% sikkerhet at Gud ikke finnes Ingen kan vite med 100% sikkerhet at Gud finnes. Og de som sier de vet lyver. Anonymkode: 6d235...b37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 15.17): Akkurat som Ra, Odin, Tor, Allah Påskeharen, Harry Potter og de andre eventyrfigurer vi lurer barn med.Anonymkode: cfdcf...5ad Religion kan bevises gjennom vitenskapen. Ateistene har ingen vitenskaplige beviser for sine fantasier, kun masse fyllerør fra den alkoholiserte taperen Darwin. Det er derfor 99% av verdens befolkning og de fleste nordmenn er skikkelige, religiøse mennesker. Anonymkode: f6ffb...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #16 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Religion kan bevises gjennom vitenskapen. Ateistene har ingen vitenskaplige beviser for sine fantasier, kun masse fyllerør fra den alkoholiserte taperen Darwin. Det er derfor 99% av verdens befolkning og de fleste nordmenn er skikkelige, religiøse mennesker. Anonymkode: f6ffb...6c5 😂 Anonymkode: 71f43...10c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 24. mai 2022 #17 Del Skrevet 24. mai 2022 Gud er den Absolutte Sannheten. Gud eksisterer, det er ingen tvil om det. Gud er ikke eventyr, min totale ignorante human friend. Gud er Virkelig. Gud er Sannheten. Gud den Mest Gode. Den Allmektige. Skaperen. Den mest Intelligente. Den Mest Hellige og Gudommelige. Den aller Store. Det finnes 2 type folk: de som vet og de som ikke vet aka i ignoranse. Alt er i Gud's Vilje. To God we Submit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #18 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.20): Det er to ting ingen kan vite Ingen kan vite med 100% sikkerhet at Gud ikke finnes Ingen kan vite med 100% sikkerhet at Gud finnes. Og de som sier de vet lyver. Anonymkode: 6d235...b37 Det kan du også si med akkurat like stor sikkerhet om påskeharen og tannfeen… Anonymkode: cfdcf...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. mai 2022 #19 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 15.17): Akkurat som Ra, Odin, Tor, Allah Påskeharen, Harry Potter og de andre eventyrfigurer vi lurer barn med. Anonymkode: cfdcf...5ad Du, Thor og Odin er legit. Til Valhall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. mai 2022 #20 Del Skrevet 24. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan du også si med akkurat like stor sikkerhet om påskeharen og tannfeen… Anonymkode: cfdcf...5ad Eyh! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå