Gå til innhold

11 grunner til aldri å feriere i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg som er Norgesferietilhenger gira meg opp med argumenter FOR å feriere i Norge når jeg så overskrifta på tråden. Og så kommer jeg inn i tråden med Norgesreklame på høyt nivå ❤️ Herlig! 

Anonymkode: 08c2b...85a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 grunner til at du ikke bør feriere i Norge:

-klimaet

-prisnivået

-manglende kollektivtilbud

-maten

-ofte bare junkfood å få tak i

-åpningstidene

-ustabilt vær

-vanskelig å bli kjent med folk 

-lite å finne på om man ikke vil gå på fjellet

-store avstander

-dårlige veier

Anonymkode: bae9e...c91

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

-åpningstidene

Så du velger feriedestinasjon ut i fra åpningstider? Jeg lurer litt på hva som ligger på topp. Steder med kjøpesenter som er åpne 24 t i døgnet?

Anonymkode: d4f43...38f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bloddyrt

2. Nokså kjedelig

3. Iskaldt

4. Sjelden god badetemperatur

5. Kjedelig kulturliv

6. Middelmådig mat

7. Lite interessant og nokså homogen kultur

8. Dyre og kjipe hoteller

9. Ikke stort å se på utenom natur, og den har jeg sett før

10. Samme trøtte mediene og avisene

 

Anonymkode: 92a6f...44e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du velger feriedestinasjon ut i fra åpningstider? Jeg lurer litt på hva som ligger på topp. Steder med kjøpesenter som er åpne 24 t i døgnet?

Anonymkode: d4f43...38f

Jeg syntes åpningstidene er et godt punkt.

Anonymkode: 3b0a6...315

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes prisene, det ustabile været og «samme isen fra sør til nord» er det negative med å feriere i Norge. Det finnes mye spennende å se og oppleve i Norge også, men landet vårt er så langstrakt at du må vite hvor det er og hvor du skal kjøre for å komme dit og planlegge deretter. 

Anonymkode: 82688...952

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste personer synes sitt eget land er kjedelig.

Anonymkode: 3e2d4...400

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været og temperaturen er alene mer enn nok grunn til å aldri feriere i Norge. Å fotografere hver gang solen dukker fram bak en sky er ingen ferie. Dessuten er gjengrodd natur og lave klumpete fjell ingen attraksjon. Fine fjorder, lite annet. Brygger og rorbuer er hverdagskost, ikke noe som appellerer til ferie akkurat. Omtrent ingen fine byggverk, kaotisk arkitektur. Ligg unna Norge i ferien. Alt er i tillegg uhorvelig dyrt takket være materialismen som er kommet lenger enn i de aller fleste andre land.

Ferie er når du kan legge fram kun en shorts kvelden i forveien, i trygg forvissning om at du da har riktig antrekk for neste dag.

Anonymkode: 43ef3...4ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Norge. Veien mot nord. Landet med 5 millioner innbyggere. Vi forteller deg hvorfor dette landet ikke bør stå på din liste over ferieland.

https://reisetips.nettavisen.no/11-grunner-til-a-aldri-feriere-i-norge/

Anonymkode: 3e2d4...400

Hehe. Jeg elsker ironien i denne. 

Vi har et fantastisk flott land med flotte folk i. Stort sett. Hver plass har sin egen sjarm. Jeg tenker at er du norsk og har levd et langt liv i Norge uten å faktisk oppleve Norge, så har du gått glipp av mye. Forskjellene fra plass til plass og landsdel til landsdel er enorm! Vi er egentlig et ferieparadis full av opplevelser, selv om vi ikke har varmen med oss, særlig i nord. Men folk opplever ikke Norge pga varmen, men for alt annet!

Enda mer ironi kommer inn når folk hakker på Norge for alt mulig, og heller reiser til oppskrytte, folkefulle og trauste Sunny Beach, Antalya og Gran Canaria hvert år heller. Eller enda verre: samme campingplass på samme sted i Sverige hvert eneste år. 😎 For all del, smak og behag og kos dere, men poenget mitt er at dere har lite grunnlag for å hakke på Norge, og flere av argumentene deres mot Norge faller ned på sin egen urimelighet. 

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (2 minutter siden):

Enda mer ironi kommer inn når folk hakker på Norge for alt mulig, og heller reiser til oppskrytte, folkefulle og trauste Sunny Beach, Antalya og Gran Canaria hvert år heller. 😎

De som reiser disse stedene drar vel kun oga klima og temperatur, og da får de jo det de ønsker 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bae9e...c91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som reiser disse stedene drar vel kun oga klima og temperatur, og da får de jo det de ønsker 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: bae9e...c91

Det er stort sett det, og ingenting annet. Ikke for opplevelser, smaksopplevelser, fancye hotell, åpningstider, kollektivtilbud og alt annet folk ser ut til å klage på Norge for. Det er iallefall sikkert.

Men Sør-Norge bruker da å ha gode sommerer. Kan jo fort bli 25-30 grader. Så å reise fra 25-30 grader i Sør-Norge for å oppleve "varmen" i Bulgaria, Tyrkia eller Granca faller litt imellom det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygder og småbyer uten sjarm, med bygninger av bølgeblikk, eller store, firkanta blokker som har fått plass midt i et ellers naturskjønt område, bilvei midt gjennom sentrum, store kjøpesentra. Ikke slik som det er i nesten ALLE småbyer nedover Europa - med et hyggelig, brostensbelagt torg midt i byen, med gamle kirker og vakre bygg, små butikker og utekafeer der du kan sitte i sola og kose deg.

For oss som bor i Trøndelag er det ofte regn og dårlig vær. Fint å reise til Sør-Norge, men når man likevel skal reise så langt og bruke så mange penger på turen, frister det mer med de vakre landsbytorgene enda lenger sør-

Anonymkode: d2820...48d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cylon skrev (6 timer siden):

Hehe. Jeg elsker ironien i denne. 

Vi har et fantastisk flott land med flotte folk i. Stort sett. Hver plass har sin egen sjarm. Jeg tenker at er du norsk og har levd et langt liv i Norge uten å faktisk oppleve Norge, så har du gått glipp av mye. Forskjellene fra plass til plass og landsdel til landsdel er enorm! Vi er egentlig et ferieparadis full av opplevelser, selv om vi ikke har varmen med oss, særlig i nord. Men folk opplever ikke Norge pga varmen, men for alt annet!

Enda mer ironi kommer inn når folk hakker på Norge for alt mulig, og heller reiser til oppskrytte, folkefulle og trauste Sunny Beach, Antalya og Gran Canaria hvert år heller. Eller enda verre: samme campingplass på samme sted i Sverige hvert eneste år. 😎 For all del, smak og behag og kos dere, men poenget mitt er at dere har lite grunnlag for å hakke på Norge, og flere av argumentene deres mot Norge faller ned på sin egen urimelighet. 

Jeg er så enig :) Norge er fullt av perler og man kan legge opp ferien etter lommeboka . Og jeg vedder på at de som reiser til utlandet ender opp med å bruke like mye penger som en som er på norgesferie. 

Anonymkode: 08c2b...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bygder og småbyer uten sjarm, med bygninger av bølgeblikk, eller store, firkanta blokker som har fått plass midt i et ellers naturskjønt område, bilvei midt gjennom sentrum, store kjøpesentra. Ikke slik som det er i nesten ALLE småbyer nedover Europa - med et hyggelig, brostensbelagt torg midt i byen, med gamle kirker og vakre bygg, små butikker og utekafeer der du kan sitte i sola og kose deg.

For oss som bor i Trøndelag er det ofte regn og dårlig vær. Fint å reise til Sør-Norge, men når man likevel skal reise så langt og bruke så mange penger på turen, frister det mer med de vakre landsbytorgene enda lenger sør-

Anonymkode: d2820...48d

Da har du hvertfall ikke sett mye av Norge, for det er fullt av bortgjemte perler fulle av sjarm på alle måter. Du må ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke har peiling på, da virker du ganske dum syns jeg. 

Anonymkode: 08c2b...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (5 timer siden):

Det er stort sett det, og ingenting annet. Ikke for opplevelser, smaksopplevelser, fancye hotell, åpningstider, kollektivtilbud og alt annet folk ser ut til å klage på Norge for. Det er iallefall sikkert.

Men Sør-Norge bruker da å ha gode sommerer. Kan jo fort bli 25-30 grader. Så å reise fra 25-30 grader i Sør-Norge for å oppleve "varmen" i Bulgaria, Tyrkia eller Granca faller litt imellom det også. 

Sør-Norge KAN ha 25 grader og strålende sol, men kan også ha 12 grader og pissregn. Det vet man aldri, og derfor er Norgesferie miserabelt. Vær er jo hovedårsaken til å dra på ferie.

Men nettopp derfor drar jeg aldri til utlandet på sommeren, når man tross alt har en sjangs for fint vær i Norge. Drar heller i november eller mars, når det er garantert forjævlig i Norge. Og blir hjemme i sommerferien. Fort en ting er å få noen uker regn mens man er på ferie hjemme, noe annet å faktisk bruke penger på å leile en hytte eller hotell, og så regner det hele uka.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er så enig :) Norge er fullt av perler og man kan legge opp ferien etter lommeboka . Og jeg vedder på at de som reiser til utlandet ender opp med å bruke like mye penger som en som er på norgesferie. 

Anonymkode: 08c2b...85a

Der vedder du nok feil. Med mindre du inkluderer teltturer og besøk hos venner/familie i Norgesferie da.

Anonymkode: bae9e...c91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har du hvertfall ikke sett mye av Norge, for det er fullt av bortgjemte perler fulle av sjarm på alle måter. Du må ikke uttale deg om ting du åpenbart ikke har peiling på, da virker du ganske dum syns jeg. 

Anonymkode: 08c2b...85a

Vurdert muligheten av at du og den du påstår virker dum, bare har forskjellig syn på hva som er sjarmerende...?

Anonymkode: bae9e...c91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt, ofte dårlig mat, natur, natur, natur. Lite kulturelt utviklet. Staur, fjære og fjøs. Egentlig fikk denne tråden meg til å innse i enda større grad hvor kjipt det er å feriere her. Ja, og la oss ikke glemme: selvgode nordmenn som ikke får uttrykt godt nok hvor fantastisk det er å feriere i Norge. Og som blir passe fornærmet om man ikke deler entusiasmen. 

Anonymkode: 8bb48...fe2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vurdert muligheten av at du og den du påstår virker dum, bare har forskjellig syn på hva som er sjarmerende...?

Anonymkode: bae9e...c91

Nei, det er ikke noe jeg har vurdert. For dette handler så mye om status og at det eneste godtatte er å disse Norgesferie og påstå at alt i Norge er dyrere og mindre fint enn utlandet. SÅ jeg står på min mening jeg. 

Anonymkode: 08c2b...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biffsnadder. Løvbiff. Kinakål med thousand Island. Søndagsstengte butikker. Egon. Null serviceinnstilling. Dårlig utvalg. Dyrt.  Osv osv.

Anonymkode: df281...7cb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...