Gå til innhold

Beste området i Kristiansand for å bo.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått jobb i et selskap som ligger i Kristiansand. Gleder meg til å begynne etter sommeren! 
Er på utkikk etter en bolig, typ leilighet. Er en mann på 27. Har et budsjett på ca 4,5 million kr. 

Jeg tjenestegjorde på Kjevik da jeg var i militæret, med andre ord kjenner godt til Kristiansand øst (Kjevik, Tveit, Hamresanden osv). Utrolig fine områder! Men er det andre steder også som er fine? 

Er det noen her fra Kristiansand som kan anbefale et område/strøk? :)

God 17.mai! 

 

Anonymkode: b8755...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen, og gratulerer med ny jobb! 

Jeg snakker ut fra en kvinne med barn sitt synspunkt, og synes som deg, at Hånes, Hamresanden og nå, Lauvåsen er veldig fine steder! 

Er du singel og ikke kjøper for fremtida (hvis du er på jakt etter kjærligheten f.eks.), så ville jeg forsøkt å finne noe sentralt eller nært jobben din. 

Anonymkode: 615e9...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som anonym over meg skriver så kommer det alt ann på tidsperspektivet. Som singel ville jeg kjøpt meg en flott leilighet på Lund. Med barn ville jeg også tenkt Lund som et alternativ, eller Gimlekollen dvergsnes eller liknende. Øst er best i Kristiansand. 

Anonymkode: dcf96...296

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nylig fått jobb i et selskap som ligger i Kristiansand. Gleder meg til å begynne etter sommeren! 
Er på utkikk etter en bolig, typ leilighet. Er en mann på 27. Har et budsjett på ca 4,5 million kr. 

Jeg tjenestegjorde på Kjevik da jeg var i militæret, med andre ord kjenner godt til Kristiansand øst (Kjevik, Tveit, Hamresanden osv). Utrolig fine områder! Men er det andre steder også som er fine? 

Er det noen her fra Kristiansand som kan anbefale et område/strøk? :)

God 17.mai! 

 

Anonymkode: b8755...1ea

Ville bodd i Lillesand eller Grimstad. Er mye finere og billigere. Litt lenger å kjøre, men det er min personlige mening. 40 min å kjøre fra Grimstad. 

Anonymkode: 525e5...b0a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grim er koselig, ikke så dyrt og sentrumsnært

Anonymkode: 629d2...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som anonym over meg skriver så kommer det alt ann på tidsperspektivet. Som singel ville jeg kjøpt meg en flott leilighet på Lund. Med barn ville jeg også tenkt Lund som et alternativ, eller Gimlekollen dvergsnes eller liknende. Øst er best i Kristiansand. 

Anonymkode: dcf96...296

Helt enig! Lund er fint og sentralt, mye yngre folk a både barnefamilier, single og studenter (ligger ved universitetet). Gimlekollen/Dvergsnes er også bra, litt mer etablert 

Anonymkode: 223b3...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lund, Grim og Gimle er fine steder og ligger i grei avstand til sentrum. 

Anonymkode: 7ace8...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt Lillesand hvis jobben din ligger i Sørlandsparken eller der omkring.

Anonymkode: 7ace8...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mann på 27 år hadde jeg valgt noe sentralt, og da vil jeg egentlig si at Lund eller Grim er helt åpenbart. 
Ikke bosett deg usentralt med en skokk barnefamilier. 
 

Jeg foretrekker ikke øst i Kristiansand, jeg foretrekker sentrum (med Lund/Grim/Eg) eller Vågsbygd. 

Folk foretrekker gjerne der de selv er vokst opp. 

Men i mine barnløse yngre dager på din alder bodde jeg sentralt - noe annet opplevdes uaktuelt. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken del av byen skal du jobbe? Ville unngått å måtte reise på tvers av byen i rushet. 
 

Alle liker Lund, men jeg ville mye heller bodd mer landlig, og hatt mer plass rundt meg. Tveit er kjempeflott. Flekkerøya og Tømmerstø er også fine steder.

Anonymkode: 184c0...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rushen er beintøff i Kristiansand, jeg kvier meg alltid for å reise gjennom byen. 

Anonymkode: 7ace8...bf2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg hadde valgt Grim pga alt trafikkaos i rushtidene både øst og vest. Kjedelig å stange i kø og bruke en time fra Sentrum til Sørlandsparken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Skal sjekke ut alle stedene. 
Jobben min ligger i sentrum til dere som lurer. :) 

-TS

Anonymkode: b8755...1ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for alle svar! Skal sjekke ut alle stedene. 
Jobben min ligger i sentrum til dere som lurer. :) 

-TS

Anonymkode: b8755...1ea

Da kjøper du i sentrum, for faen :-) Da trenger du ikke bil heller. Ingen rush and shit. 

Hørt om bystranda ved Aquarama. Fint område nå, de har bygd ut en hel haug med nye bygninger der, så hvis de har noe til salgs der, så kan du ha Bystranda og sjøutsikt. Rett ved Scandic hotellet. 

Anonymkode: 53644...1c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da kjøper du i sentrum, for faen 🙂 Da trenger du ikke bil heller. Ingen rush and shit. 

Hørt om bystranda ved Aquarama. Fint område nå, de har bygd ut en hel haug med nye bygninger der, så hvis de har noe til salgs der, så kan du ha Bystranda og sjøutsikt. Rett ved Scandic hotellet. 

Anonymkode: 53644...1c2

Alright, takk for rådene! 

Har absolutt hørt om bystranden! ;) Har sett de nye leilighetene og bygningene som er blitt bygget der, helt nydelig. Var der sist sommer. 
Er ikke området ved bystranden det dyreste området i Krs? 
 

Anonymkode: b8755...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alright, takk for rådene! 

Har absolutt hørt om bystranden! ;) Har sett de nye leilighetene og bygningene som er blitt bygget der, helt nydelig. Var der sist sommer. 
Er ikke området ved bystranden det dyreste området i Krs? 
 

Anonymkode: b8755...1ea

Blant de dyreste, men det er fordi det er et attraktivt område. Alt som ligger i sentrum og samtidig har en strand eller sjølinje er attraktivt. I tillegg er alt man trenger i nærheten. Butikker, fast food, apotek. Det meste innenfor veldig kort gåavstand. 

Jeg vet ikke hvor stor leilighet du skal ha, men jeg tok et kjapt søk og ser at de har en 52 kvadrat i 2.etasje til en totalpris på 3,29 mill. 

Anonymkode: 53644...1c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor de fleste med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn på Kristiansand?

Anonymkode: 7c169...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor bor de fleste med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn på Kristiansand?

Anonymkode: 7c169...f09

Slettheia, Grim, Kvadraturen. 

Anonymkode: af7e0...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor bor de fleste med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn på Kristiansand?

Anonymkode: 7c169...f09

Tinnheia. Slettheia. Vågsbygd/Voiebyen, Grim og Hellemyr. 

Anonymkode: f2d82...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...