Gå til innhold

Ville dyr du har sett i det siste

Pantoten

Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp et par traner! Stilige fugler med karakteristiske rop :) 

Hva har du sett i det siste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde to hjorter i hagen i går. 

Anonymkode: e06e6...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på hytta i helga. Så elg, hare, trane, og enkelbeckasin. Sistnevnte er det første gang jeg ser.

Anonymkode: 4bf34...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har vi både elg, rådyr, rev, traner (bråkebøtter), en hel haug med ulike fugler, perleugle og lappugle, og ørten mus (ivrig pusejeger i hus). 

Anonymkode: c491d...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her har vi både elg, rådyr, rev, traner (bråkebøtter), en hel haug med ulike fugler, perleugle og lappugle, og ørten mus (ivrig pusejeger i hus). 

Anonymkode: c491d...b4d

Traner er ganske bråkete ja😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så noen på Grünerløkka tidligere i dag. 😄

Anonymkode: 0c5d8...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekorn altså, jeg så noen ekorn på Grünerløkka da vi så på tog.

Anonymkode: 0c5d8...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Nabokatta, men han er bare snill og grei. Bor ved siden av skog, men villdyrene er så beskjedne at dem ser jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste? Ikke så mye her midt i Oslo. Jeg har ikke sett noe annet enn ringduer som har et reir i en bjørk utenfor blokken der jeg bor. Det er ikke vanlige byduer, de har en sånn hvit halvring rundt halsen.

Men en gang et tidligere år, på sommeren, så jeg et rådyr på en plen midt inne i mellom alle blokkene her jeg bor i Oslo! Det var sent på kvelden og skumring, men lyst pga det var midt på sommeren. Det var nok like overraskende for rådyret å se oss, som det var for meg og hunden å se rådyret. Den løp av gårde først når vi bare var noen få meter unna den.  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går masse traner og viper på jordet utenfor vinduet. Så en grevling for ikke så penge siden og hjort 🙂 Sett alt hvert år 😅 som regel flere ganger i måneden (ja, bor ganske øde)

Anonymkode: 50ff0...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
AnonymBruker
Million skrev (På 17.5.2022 den 19.06):

I det siste? Ikke så mye her midt i Oslo. Jeg har ikke sett noe annet enn ringduer som har et reir i en bjørk utenfor blokken der jeg bor. Det er ikke vanlige byduer, de har en sånn hvit halvring rundt halsen.

Men en gang et tidligere år, på sommeren, så jeg et rådyr på en plen midt inne i mellom alle blokkene her jeg bor i Oslo! Det var sent på kvelden og skumring, men lyst pga det var midt på sommeren. Det var nok like overraskende for rådyret å se oss, som det var for meg og hunden å se rådyret. Den løp av gårde først når vi bare var noen få meter unna den.  

Rådyr er veldig vakre, og ikke så uvanlige i Oslo. Se feks:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/9ORPoW/raadyr-la-morgenturen-til-toeyen

Anonymkode: 7b8a6...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...