AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 I oppskriften står det at Gulrotkaken skal velves over til avkjøling. Da er bunnen øverst. Skal man da pynte på bunnsiden og serveres? På oversiden er skorpen hardere, passer den bedre til pynt? Anonymkode: 2d4a6...46a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Jeg pleier å pynte «den harde» siden. Synes det er enklere å få det penere da. Anonymkode: 08c66...90e 1
Brunhilde Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Jeg foretrekker å snu kaken nesten uansett hva jeg baker, bunnen er nesten alltid "rettere" og enklere å pynte da. Evt skjærer jeg av toppen så den blir rett.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg pleier å pynte «den harde» siden. Synes det er enklere å få det penere da. Anonymkode: 08c66...90e Det var sånn jeg tenkte også. Men det er ikke den retteste siden. Det er litt høyde på midten på den siden. Anonymkode: 2d4a6...46a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Brunhilde skrev (Akkurat nå): Jeg foretrekker å snu kaken nesten uansett hva jeg baker, bunnen er nesten alltid "rettere" og enklere å pynte da. Evt skjærer jeg av toppen så den blir rett. Men kremen faller ikke letter igjennom "porene" på den siden? Det er ikke stekeskorpe der. Anonymkode: 2d4a6...46a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Jeg snur alltid kaka når den er ferdig stekt, og lar brettet ligge over, da blir den rettere og saftigere siden dampen går inn i kaka. Pynter da "bunn", og synes det er bedre enn ujevn topp. Anonymkode: fdca6...a6a 2
Brunhilde Skrevet 16. mai 2022 #7 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men kremen faller ikke letter igjennom "porene" på den siden? Det er ikke stekeskorpe der. Anonymkode: 2d4a6...46a Jo, det er stekeskorpe der også, bare iitt tynnere, så nei, kremen faller ikke gjennom. Kremen faller jo heller ikke gjennom når man lager marsipan- eller bløtkake og deler i lag, det blir akkurat det samme med de fleste andre kaker.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Jo, det er stekeskorpe der også, bare iitt tynnere, så nei, kremen faller ikke gjennom. Kremen faller jo heller ikke gjennom når man lager marsipan- eller bløtkake og deler i lag, det blir akkurat det samme med de fleste andre kaker. Ok, da stoler jeg på at hekser har greie på dette og lar kaken stå som den gjør, og vender den ikke tilbake. Anonymkode: 2d4a6...46a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå