Gå til innhold

Bonus datteren jeg ikke ønsket; gi et av barna til adopsjon ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahahah

Du rakk å kommentere det rett før meg! 

De var sammen i et år først, så gravid i 9 mnd. Så barna til ts på ca 3,5 år og 2,5 år har kamper helgene 😂 Disse barna har jeg troen på 🇳🇴

Anonymkode: 31eb3...2e5

Jeg ser ikke problemet? Fotballskolen har en gruppe fra 2-3 og en 4-6. også videre med vanlig aldersindeling.. 

Anonymkode: c78bc...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger hjelp. Hvor vanskelig er det å la henne bestemme middag innimellom og delta på hennes kamper på lik linje som de andres? 

Hva er det som gjør at du syns det er vanskelig egentlig? Kontakt BUP, psykisk helse eller et el annet, men du må hvertfall snakke med noen og ta deg sammen, og faren må stå opp for sin datter. For en tøffel som aksepterer dette. Stakkars unge

Anonymkode: 53a6e...fda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør forsvinne langt bort fra samboeren din og datteren hans. Du fortjener dem ikke.

At det går an å tenke slik du gjør, er for meg ubegripelig. Håper virkelig at dette er trolling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er en trist historie, og jeg håper du gjør følgende:

1.Ta kontakt med familievernkontoret.   

2. Ta kontakt med barnevernet. 

Ta kontakt med begge, for de har ulike områder der de kan bistår.

Disse etatene kan bistå med å hjelpe dere sette barnets beste i fokus,  gi foreldreveiledning, og hjelp til datteren.

Anonymkode: 10024...e5a

Takk. Jeg har sett på det nå og jeg vil ta kontakt med de så fort det åpner i morgen. Jeg leste litt om dette med foreldre og familie veiledning, og det er jo nettopp det jeg trenger for at ting skal bli bra. 
igjen takk. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Men hun er jo teknisk sett ikke mitt ansvar, hadde min mann tatt seg av henne så hadde det sikkert ikke plaget meg like mye at hun bodde her. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da vi flyttet sammen bodde hun ikke der fast. Og dessuten stilte far opp og interesserte seg i datteren den gang, det gjør han ikke nå. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ærlig talt, han løfter ikke en finger for det barnet. Dere kan godt si at jeg tok med barnet på kjøpet, men det er vell ikke av den grunn sånn at jeg skal ta over alt ansvaret, for et barn som på ingen måte er mitt. Det er kun jeg som følger opp ungen. Om jeg går så mister jo jenta det eneste voksen menneske som faktisk har gjort noe for henne. Jeg gjør alle foreldre oppgavene som kreves ovenfor jenta. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da vi ble sammen tok han mye ansvar, vi gjorde masse hyggelig sammen og han var oppriktig interessert i at vi alle skulle ha det bra sammen. Ovenfor datteren virker det som at denne entusiasmen bare har visna bort. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner at det høres horribelt ut. Men Hun går ikke for lut og kaldt vann, hun får alt hun trenger og vell så det, rent materialistisk. Å Jeg er sikker på at situasjonen hadde vært en helt annen om jeg faktisk følte min mann også involverte seg
jeg kjøper de klærne jeg vet hun liker, de lekene hun liker, er vi på tivoli er det jeg som kjører karusell med henne. Når hun har bursdag er det jeg som baker kaker ber inn til fest, koker pølser og rydder opp, og det gjør jeg med like mye glede for henne som for de to andre. Problemet er når barna står opp mot hverandre i hva de vil som for eksempel en kino film, eller når de to andre spiller en kamp i en by, og hun i en annen. 
jeg klarer ikke prioritere hun over de to andre. 
det er ikke lenger som i barseltiden hvor jeg omtrent ikke så andre enn det nyfødte barnet, men det tror jeg var en kombinasjon av fødselsdepresjon og at jeg var utslitt. Allikevel ikke noe jeg er stolt av. 

Men det er jo dette som er det egentlige problemet deres - far dropper ut og har dyttet alt ansvar for jenta over på deg.

Du retter frustrasjonen helt feil sted. Bli sint på mannen din.

Hvordan er han ellers? Har han meldt seg like mye ut av ‘a/s familien’ på andre områder? Gjør han ting med de andre barna? Med deg?

For meg høres det ut som om du etterhvert er blitt stående alene med hovedansvar for barn og familie, og mannen din har meldt seg ut….? Du takler det naturlig nok lettere med egnefødte barn, enn bonusbarnet, det kan jeg forstå.

Men du retter skyts helt feil sted, om du drømmer om ‘bare bonusbarnet ikke bodde her, så ville alt vært så mye lettere’.

Det er mannen din som er dust!

Han må strekkes opp og komme på banen. Familierådgivning?

Gjør det soleklart at du ikke orker å stå alene med ansvar og oppfølging mer. Og    engasjerer han seg ikke mer i familielivet, så vil han snart kunne ende opp med å stå alene om datteren 100 %, og bli helgepappa for deres igjen.

Anonymkode: 8e7ca...9a6

• Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo dette som er det egentlige problemet deres - far dropper ut og har dyttet alt ansvar for jenta over på deg.

Du retter frustrasjonen helt feil sted. Bli sint på mannen din.

Hvordan er han ellers? Har han meldt seg like mye ut av ‘a/s familien’ på andre områder? Gjør han ting med de andre barna? Med deg?

For meg høres det ut som om du etterhvert er blitt stående alene med hovedansvar for barn og familie, og mannen din har meldt seg ut….? Du takler det naturlig nok lettere med egnefødte barn, enn bonusbarnet, det kan jeg forstå.

Men du retter skyts helt feil sted, om du drømmer om ‘bare bonusbarnet ikke bodde her, så ville alt vært så mye lettere’.

Det er mannen din som er dust!

Han må strekkes opp og komme på banen. Familierådgivning?

Gjør det soleklart at du ikke orker å stå alene med ansvar og oppfølging mer. Og    engasjerer han seg ikke mer i familielivet, så vil han snart kunne ende opp med å stå alene om datteren 100 %, og bli helgepappa for deres igjen.

ja, jeg tror du har rett. Han er mer intressert i de to andre men kun når det er "morro". jeg har ikke sortert det helt på denne måten tidligere, men det er stemmer nok det du sier. Jeg skal ta kontakt med familieværn kontoret i morgen i håp om å få familie og foreldre veiledning, det trenger jeg. Takk.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ja, jeg tror du har rett. Han er mer intressert i de to andre men kun når det er "morro". jeg har ikke sortert det helt på denne måten tidligere, men det er stemmer nok det du sier. Jeg skal ta kontakt med familieværn kontoret i morgen i håp om å få familie og foreldre veiledning, det trenger jeg. Takk.

Så han er en dårlig far, og nå har han 3 unger......

Anonymkode: ca5c8...7ea

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet hun fortjener bedre. Jeg vil jo at min mann og jeg skal dele oss i to når det for eksempel om barna vil eller skal på ulike arrangement eller aktivitet. Å Jeg vil jo egentlig at hun skal ha det bra.

jeg bare klarer ikke å prioritere hun over mine egne. Men hun får akkurat de samme tingene som de to andre, jeg smører de matpakkene jeg vet hun liker og jeg sitter flere timer og hjelper til med lekser. Jeg kjører og henter hos venner og på trening. Hun er med på alt som de andre barna er.

Da gjør du jo mye Tråd startet. Du kan ikke noe for at du ikke er like glad u henne som dine egne.  Slapp av. Ingen er det.  Du som gjør så mye allerede kan jo bare spørre hva hun vil ha ril middag en dag og la henne ta del i de samme aktivitetene som resten av familien. Ha en hyggelig tone ogikkw fokuser så.mye på den manglende kjærligheten..  Man kan ikke tvinge den fram . Kanskje kommer den,.kanskje ikke. Gjør det du kan for at hun ikke merker det , så skal du se der får bra. Ikke tenke så mye. Vi er bare mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette bare er en trolletråd, for tenk å være så jævlig mot stedatteren. Men jeg kjenner til en far og stemor som bare dro til barneverntjenesten og erklærte at de ikke kunne ta vare på fars datter lengre, så barnevernet måtte ta over omsorgen. På dagen! Så jeg tviler egentlig ikke på at det er sant heller. For å si det sånn, så går det ikke så bra med jenta fra familien jeg kjenner til. Hun er voksen nå, men ikke overraskende er hun i rusmiljøet og sliter psykisk. Faren tok til vett til slutt, og gjorde det slutt med stemoren, men da var det allerede for sent for jenta hans… 

Du er til og med klar over at du er slem mot  stedatteren din, men likevel fortsetter du. Og den dotten av en far hun har, som ikke støtter henne opp. Fy faen, jeg får vondt langt inni hjerterota av denne jenta. Hun må føle seg så fryktelig alene og verdiløs. 

Anonymkode: 6b0de...356

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (6 minutter siden):

Da gjør du jo mye Tråd startet. Du kan ikke noe for at du ikke er like glad u henne som dine egne.  Slapp av. Ingen er det.  Du som gjør så mye allerede kan jo bare spørre hva hun vil ha ril middag en dag og la henne ta del i de samme aktivitetene som resten av familien. Ha en hyggelig tone ogikkw fokuser så.mye på den manglende kjærligheten..  Man kan ikke tvinge den fram . Kanskje kommer den,.kanskje ikke. Gjør det du kan for at hun ikke merker det , så skal du se der får bra. Ikke tenke så mye. Vi er bare mennesker. 

Det er klart jenta merker det. Barn er ikke dumme. 
Om dette går bra, er det ene og alene jentas indre styrke som kan for det, ikke stemor og far. 

Anonymkode: 6b0de...356

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så fint det kunne hjelpe litt, og bra du tar tak :) 

Mange steder har de jo også tilbud om slike foreldrekurs, det kunne nok vært noe for dere? 

For du må først og fremst få mannen din på banen, og til å forstå alvoret. Med stor sannsynlighet så opplever han at dere har det helt fint, og har et godt familieliv. Veldig vanlig dessverre, at menn melder seg ut og overlater all praktisk oppfølging, planlegging osv til kvinnen.

Kom på - sjekk ut samboer-app’en. Tror mange menn har fått seg en a-ha opplevelse når de konkurrerer med dama og er overbevist om at de gjør mest hjemme 😉 og hvor mye tid det går til planlegging og oppfølging, som de ikke ofrer en tanke

https://www.nrk.no/innlandet/lagde-ryddeapp-pa-tull-_-na-feier-den-over-topplistene-1.15798187

Og prøv å flytt frustrasjonen din vekk fra hun som er uskyldig oppi dette - og over på din mann som er den voksne, med ansvar og burde tatt halve byrden. Ikke bare være morro-pappa som gjør det gøye.

Deres yngste er vel kanskje gutter? Så han føler kanskje mer kontakt med dem,  og de er i enkel ‘alt pappa gjør er gøy’-alder, mens jenta begynner å bli stor, pre-teen - så kanskje han ikke helt vet hvordan han skal forholde seg til henne mer?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,så grusomt trist å lese..

Det er du som er problemet her,ikke barnet.

Jeg synes synd på både mannen din og dette barnet.

Han og barnet fortjener så mye bedre enn deg :(

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (2 minutter siden):

Uff,så grusomt trist å lese..

Det er du som er problemet her,ikke barnet.

Jeg synes synd på både mannen din og dette barnet.

Han og barnet fortjener så mye bedre enn deg :(

Det er jo faren som er den verste dritten oppi dette! 
Lurt å lese hele tråden før man svarer.

Anonymkode: eed03...b33

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fint det kunne hjelpe litt, og bra du tar tak :) 

Mange steder har de jo også tilbud om slike foreldrekurs, det kunne nok vært noe for dere? 

For du må først og fremst få mannen din på banen, og til å forstå alvoret. Med stor sannsynlighet så opplever han at dere har det helt fint, og har et godt familieliv. Veldig vanlig dessverre, at menn melder seg ut og overlater all praktisk oppfølging, planlegging osv til kvinnen.

Kom på - sjekk ut samboer-app’en. Tror mange menn har fått seg en a-ha opplevelse når de konkurrerer med dama og er overbevist om at de gjør mest hjemme 😉 og hvor mye tid det går til planlegging og oppfølging, som de ikke ofrer en tanke

https://www.nrk.no/innlandet/lagde-ryddeapp-pa-tull-_-na-feier-den-over-topplistene-1.15798187

Og prøv å flytt frustrasjonen din vekk fra hun som er uskyldig oppi dette - og over på din mann som er den voksne, med ansvar og burde tatt halve byrden. Ikke bare være morro-pappa som gjør det gøye.

Deres yngste er vel kanskje gutter? Så han føler kanskje mer kontakt med dem,  og de er i enkel ‘alt pappa gjør er gøy’-alder, mens jenta begynner å bli stor, pre-teen - så kanskje han ikke helt vet hvordan han skal forholde seg til henne mer?

Ja jeg har sett på de og jeg skal ringe familieværn kontoret i morgen for rådgivning, håper de kan gi oss veiledning til hvordan kurs og instanser som passer best for at denne situasjonen skal løses på best mulig måte. De to andre er gutter ja. Jeg vil også legge til at jeg ikke er frustrert på selve barnet, men situasjonen, hvor jeg alltid føler jeg kommer til kort og ikke klarer å få den mors følelsen for henne, så det går vell egentlig på det at jeg forstår selv at jeg ikke innfrir. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette er en trolletråd, men en alt for sliten stemor som ikke klarer å samle tankene.
Det ser ut som du gjør alt TS, og kanskje har du lagt lista litt høyt for hva det er å være en forelder. Høres ut som du gjør mye for alle tre barna dine.

At du vil adoptere henne bort er sikkert bare en frustrert tanke, på et problem som virker uløselig. Jeg synes det høres ut som du er flink med henne, bortsett fra at du vil adoptere henne bort, og de tankene vet jo ikke hun om, og mener du egentlig det? 
Fint at du ber om hjelp i morgen, synes du er en bra stemor, hadde du ikke vært det, hadde det ikke plaget deg at du føler deg utilstrekkelig ovenfor henne.

Håper det løser seg, og at dere får veiledning,  så jenta får vokse opp med dere og søsknene sine. 

Anonymkode: 8d0f3...360

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prioriterer du bare dine biologiske barn? Hva er det som gjør at du ikke spør hva hun vil ha til middag etc?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er 8, og har også to småsøsken som både har kamper i helgene og er med på å bestemme ferier? Tror ikke det...  Resten er ikke særlig troverdig det heller.. 🧙‍♂️🧙‍♀️

Anonymkode: 3d378...570

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hun er jo teknisk sett ikke mitt ansvar, hadde min mann tatt seg av henne så hadde det sikkert ikke plaget meg like mye at hun bodde her. 

Da er det jo mannen du bør adoptere bort. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God løsning; adopter bort en av dine barn, problem solved 😊 Eller; det var kanskje ikke en av dine barn du mente???? Du mente at han skulle gi bort eldstemann, fordi hun ikke passer inn i ditt liv??? Gratulerer med årets største dumhet! 🎊🇳🇴🥇……. Våkn opp! Tror du virkelig at «dine barn» betyr mer for deg en hans første barn?!?? Hva hvis du måtte gi fra deg ett av dine barn!?!? Nei, der ser du, det hadde blitt umulig! Samme for mannen din!!! Voks opp og deal med det, eller flytt fra mannen din og gi fra deg omsorg!! Beklager, her har jeg NULL medlidenhet! Har selv 2 stebarn som har vokst opp hos oss, og for dem og våre barn er de fullverdige søsken, og vi bruker ikke uttrykk som «ste-« eller «halv-« Blir så lei meg av voksne folk som er mest opptatt av meg og mine….. et samfunn som blir større og større på dette området! Skam deg! 

Anonymkode: ef55d...1b1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei TS,  løsningen er at du må flytte ut / avslutte forholdet

Stakkars barn, la barnet få fred sammen med pappaen sin, uten deg i bildet!

Anonymkode: 9e8cb...a20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...