Gå til innhold

MA oppdaget i dag

anonring87

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil bare dele min historie. Mest for å høre litt deres erfaringer og kanskje noen gode ord ♡

Jeg er i dag i uke 10 og begynte så smått å blø for ett par dager siden. I uke 6/7 hadde jeg vært til UL og sett ett bankende hjerte. Jeg fikk selvfølgelig panikk og bi hastet til UL for å se hva som skjedde.

Der ble det konstatert at foster hadde sluttet å utvikle seg rett etter den forrige UL.

Jeg kjenner meg helt tom. Har hatt masse symptomer hele veien, skikkelig fæl kvalme døgnet rundt og har ikke hatt noe tegn til at noe var feil i det hele tatt. Kvalmen er her fortsatt. Noe som er helt pyton.

Nå venter jeg på at det skal starte skikkelig så jeg kan få ut alt.

Flere som har opplevd dette? Dette er forøvrig mitt første svangerskap og vi traff på første forsøk så jeg er ikke så redd for at det ikke skal gå bra senere. Men det er jo alikevel veldig trist ♡

Endret av anonring87
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonring87 skrev (28 minutter siden):

Hei, jeg vil bare dele min historie. Mest for å høre litt deres erfaringer og kanskje noen gode ord ♡

Jeg er i dag i uke 10 og begynte så smått å blø for ett par dager siden. I uke 6/7 hadde jeg vært til UL og sett ett bankende hjerte. Jeg fikk selvfølgelig panikk og bi hastet til UL for å se hva som skjedde.

Der ble det konstatert at foster hadde sluttet å utvikle seg rett etter den forrige UL.

Jeg kjenner meg helt tom. Har hatt masse symptomer hele veien, skikkelig fæl kvalme døgnet rundt og har ikke hatt noe tegn til at noe var feil i det hele tatt. Kvalmen er her fortsatt. Noe som er helt pyton.

Nå venter jeg på at det skal starte skikkelig så jeg kan få ut alt.

Flere som har opplevd dette? Dette er forøvrig mitt første svangerskap og vi traff på første forsøk så jeg er ikke så redd for at det ikke skal gå bra senere. Men det er jo alikevel veldig trist ♡

Så leit å høre at du har mistet ❤ Jeg mistet også nylig (mars). Skulle vært 9+2, men fosteret ble målt til 8+3. Jeg hadde imidlertid mistet symptomene mine, samt kommet bittelitt blod, så da skjønte jeg noe var galt, og derfor jeg dro på UL for å få det sjekket. Håpet jo jeg tok feil, men nei. 

Jeg blødde i 12 dager fra cytotec kuren. Og det tok 6 uker totalt før første mens kom. Kroppen min var i veldig hormonell ubalanse i flere uker etter aborten, kjente på masse forskjellig, så vær forberedt på at det kan ta litt tid for kroppen og hente seg inn igjen. Jeg tror ikke jeg hadde el den "syklusen" etter aborten heller. Nå har jeg hatt første mens og jakter på el, håper syklusen min er mer normal igjen nå, men usikkert enn så lenge.

Ta den tiden du trenger nå til å bearbeide det ❤ det er lov å være lei seg og skuffa. Jeg var sykemeldt i en uke, og det var godt å bruke den uka til å komme meg, gå turer i sola, og andre hyggelige ting. Ta vare på deg selv ❤ Så går det bedre etterhvert, og man er klar for å prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke opplevd helt det samme, men måtte gjennom medisinsk abort i uke 12 pga. store avvik uforenlig med liv på fosteret.

Hadde som deg masse symptomer og hadde følt meg kvalm i flere uker, men det var det jo verdt, for å få en veldig ønsket baby. Følte meg helt tom også, det er grusomt å miste, uansett hvordan det skjer. Fikk tilbake mens etter nesten sju uker, og håper/tror jeg har eggløsning i dag eller i morgen.

Håper du klarer å komme i normal syklus igjen om ikke lenge, og kan prøve igjen. Håper det går bra neste gang. ❤️

Anonymkode: 51c56...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mistet i MA. Jeg mistenkte at noe var galt, men ingen tok meg på alvor. Jeg hadde små blødninger kontinuerlig, men fikk høre at det var normalt. Tok kontakt med fastlegen 2 ganger, men ble avfeid. Kom til kontroll i uke 8 og ble bedt om å vente til uke 12 med ultralyd.  I uke 11 blødde jeg kraftig. Da fikk jeg høre av min nærmeste at jeg ikke måtte være så hysterisk fordi jeg strigråt. Beordret fastlegen til å henvise meg. Hos gynekolog ble det sagt at det ikke hadde vært liv siden uke 7ish. 

Be menn holde kjeft om de avfeier din bekymring vedr. din kvinne- kropp og krev at de til å ta deg på alvor. Det var dessverre min lærdom. 

Anonymkode: 05c3b...3ef

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg mistet i MA. Jeg mistenkte at noe var galt, men ingen tok meg på alvor. Jeg hadde små blødninger kontinuerlig, men fikk høre at det var normalt. Tok kontakt med fastlegen 2 ganger, men ble avfeid. Kom til kontroll i uke 8 og ble bedt om å vente til uke 12 med ultralyd.  I uke 11 blødde jeg kraftig. Da fikk jeg høre av min nærmeste at jeg ikke måtte være så hysterisk fordi jeg strigråt. Beordret fastlegen til å henvise meg. Hos gynekolog ble det sagt at det ikke hadde vært liv siden uke 7ish. 

Be menn holde kjeft om de avfeier din bekymring vedr. din kvinne- kropp og krev at de til å ta deg på alvor. Det var dessverre min lærdom. 

Anonymkode: 05c3b...3ef

Veldig trist å miste:/ har selv mistet to ga her rett etter hverandre. Men hvorfor tok du ikke privat ? Privat så får du sjekket i uke 7 også.

Anonymkode: 6ecd6...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...