Gå til innhold

Marokko med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg  har i alle fall aldri lyst til å kaste penger etter en sånn kultur eller styresett...       

Anonymkode: 068f3...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt et tryggere reisemål. Faktisk bestilte vi tur dit med to barn for noen år tilbake, men endte opp med å ombooke billettene fordi vi ved nærmere ettertanke, ikke følte det var verdt risikoen. 

Anonymkode: 99317...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha med mann! Er farligt for kvinnelige hvite å være der alene! 

Anonymkode: ec5b2...fdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville valgt et tryggere reisemål. Faktisk bestilte vi tur dit med to barn for noen år tilbake, men endte opp med å ombooke billettene fordi vi ved nærmere ettertanke, ikke følte det var verdt risikoen. 

Anonymkode: 99317...466

Ingenting ville ha skjedd. Fordommer som dette er så overdrevent. Da kan du jo si at du ikke vil reise til Thailand heller da, pga alle dødsfallene pga trafikkulykkene der. Eller Kreta, pga drapet som ble gjort for et par år tilbake på en britisk kvinne. Eller Tyrkia, for der drukna nylig en norsk blogger. Eller Spania, for der faller så mange turister ut fra balkongene sine og omkommer. Det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marokko er et land hvor menneskerettigheter brytes over en lav sko, hvor kvinner er seksuelle objekter, og kvinnehat, seksuell vold og trakassering florerer.

Skjønner ikke hva nordmenn har der å gjøre, og i alle fall ikke på ferie. Fordi det er billige flybilletter? Fokuset er på solstoler ved bassenget?? Snakk om å bo under en stein.

Anonymkode: 2d3b9...fcc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Marokko er et land hvor menneskerettigheter brytes over en lav sko, hvor kvinner er seksuelle objekter, og kvinnehat, seksuell vold og trakassering florerer.

Skjønner ikke hva nordmenn har der å gjøre, og i alle fall ikke på ferie. Fordi det er billige flybilletter? Fokuset er på solstoler ved bassenget?? Snakk om å bo under en stein.

Anonymkode: 2d3b9...fcc

Har du vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Marokko er et land hvor menneskerettigheter brytes over en lav sko, hvor kvinner er seksuelle objekter, og kvinnehat, seksuell vold og trakassering florerer.

Skjønner ikke hva nordmenn har der å gjøre, og i alle fall ikke på ferie. Fordi det er billige flybilletter? Fokuset er på solstoler ved bassenget?? Snakk om å bo under en stein.

Anonymkode: 2d3b9...fcc

Men det er jo en spennende og rik og gammel kultur, mye historie, arkitektur, håndverk. Mulig du bare er opptatt av sol og bad- men det finnes andre grunner til å dra på ferie også :)

Anonymkode: 4a1e0...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Har vært i Marokko uten barn, som ung blond kvinne. Fikk ikke gå i fred. Hvis vi var på kafe og min mann gikk på toalettet, fikk jeg tilnærmelser. Ble ropt etter på gata. Gikk alene ute ved én anledning, da ble jeg forsøkt antastet. Og det er ikke fordi jeg var så sykt digg eller gikk svært uanstendig kledd. Min kusine var i Tunisia og opplevde mye av det samme, btw.

Nå er det noen år siden, men jeg tenker at barn fort kjeder seg på ferie i Marokko. Ville under ingen omstendigheter tatt med en ung datter dit, og ikke reist uten mannlig reisefølge. 

Vi var i Marrakech, Agadir og Essaoira. Vakker natur og spennende arkitektur og matkultur, men nei.

Anonymkode: a095a...a6d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm en søppeldunk utover grusen og sett deg ned. Billig Marokko-simulator.

Anonymkode: c29a5...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tøm en søppeldunk utover grusen og sett deg ned. Billig Marokko-simulator.

Anonymkode: c29a5...0a9

Modent…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser selv mye til Marokko, var der 3 ganger i pandemien . + Bodde der i 3 år tidligere i forbindelse med jobb.

Marokko er et muslimsk land, men liberal og en kombinasjon av både EU og Midtøsten stil. Jeg tror ikke du vil merke så ekstrem stor forskjell fra EU, men du vil merke forskjell i en god del ting i forbindelse med kulturen som f.eks at det går bønn 5 ganger på dagen osv.  Det snakkes marokkansk arabisk-Såkalt darija, men du kommer langt med fransk. Engelsk er relativt ok også. Valuta som brukes er Dirham. 

Det er stor variasjon fra sted til sted, store byer er ikke som små byer.  Nord området som Tanger- Tetouan- AL hoceima- Cap des trois fourches. Er kjent for sine fantastiske strender og utsikter over Middelhavet. I disse stedene vil du nesten føle deg som i Italia. Mens i Rabat og Casablanca er ting nesten samme som i Oslo.  Fez og Marrakesh er fult av turister og mer kulturisk. Ønsker du å besøke verdens største sahara området er også Marrakesh et godt utgangspunkt.   

Når det gjelder trygghet barn og du som kvinne, så er det ganske trygt. Du finner f.eks politi overalt hvor du går, det kan til og med oppleves som irriterende, men de passer mye på. Og de arrester ikke deg med mindre du bryter loven.  Så det er trygt og du kan egentlig dra hvor du vil, men pass på ikke dra hvor som helst alene, hold deg til steder hvor det er folk og ikke stol på hvem som helst, bruk gjerne en guid og hotellet.  

Damer kler seg som de vil egentlig, lettkledd i gatene, bade i bikini (både på hotellet og strendene), bortsett ifra når de går inn i mosker og sånne religiøse steder da må de ha tildekket kropp. Du kan egentlig kle deg samme som en norsk sommer her. Men du kan ikke ligge naken i parkene eller med pupper hengene. 

Sitat

(Ingen av hotell-bassengene jeg så på på nettet hadde solstoler, for eksempel. Er det ikke innenfor å sole seg?)

Dette var i forbindelse med pandemien, men de har tatt bort reglene rundt dette nå. 

Hvis du tenker å besøke store deler av Marokko anbefaler jeg deg å leie bil, men gjør det hos en av de store kjente utleierne som Hertz. Så klart at du blir arrestert hvis du gjør noe ulovlig. Øl kan du drikke, hotellene og mange områder har bestemte steder for dette,  men du kan ikke gå i gaten med øl i hånda, det er et muslimsk land og sånne ting må respekteres, du blir ikke straffet for det i med at du er turist, men det kjennes som respektløst for folk der. 

  

Anonymkode: 801f7...c0f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 15.18):

reiser med barn (10-13 år),

Jenter eller gutter? 

Anonymkode: 2913d...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...