Gå til innhold

Marokko med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser at det er relativt rimelig å reise til Marokko i høstferien. Er det noen som har vært der på ferie? Siden vi ev. reiser med barn (10-13 år), vil vi ikke finne på ville og gale krumspring, men holde oss i gamlebyen, nybyen og hotellområdet.

Hvordan er det der, sammenlignet med f.eks. Midt-Østen, med tanke på tildekking (ingen av hotell-bassengene jeg så på på nettet hadde solstoler, for eksempel. Er det ikke innenfor å sole seg?)

Skulle MER enn gjerne leid bil og kjørt rundt, er det en dårlig idé, eventuelt? Ser at mange folk skriver reiseblogger om hvor fint og bra det går med barn. Men så hører man andre historier, eller er skeptisk uten grunn, muligens? Blander sammen med det negative man har hørt om Dubai, der man kan bli arrestert uten grunn hvis man gjør noe ulovlig, som å ta en øl? Jeg tenker at hvis vi uansett vil ha en bassengferie, er det veldig fint å ha en ny by å rusle rundt i på ettermiddagen, og kjenne på en kultur som vi ikke har vært så mye borti.

Noen som har vært der på ferie?

Anonymkode: 61df3...0a6

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Maren Ueland og Louisa Jespersen…

Anonymkode: ff6dc...dfe

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

er du en enslig mor eller reiser du i følge med en mann? Ville kanskje ikke reist dit alene som dame siden ikke alle land er like kvinnevennlige som Norge

Anonymkode: 3e0de...043

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Spennende land og hadde en fin ferie der, men litt usikker på om jeg ville valgt det med barn. Likte marrakech og essaouira, men syntes agadir var kjedelig. Jeg reiste i følge med flere, men fikk en del blikk og noen ubehagelige kommentarer når jeg beveget meg alene ute, selv på høylys dag. Og jeg ble skikkelig matforgifta og kjempesyk rett før hjemturen. Har ikke planer om å reise dit igjen med det første. Men siden du spør tror jeg kanskje hotellet vårt i marrakech kunne vært noe av det du ser etter (husker ikke navnet i farten), men med basseng og en kort kjøretur til byen med basarene der og djemma el fna. 

Anonymkode: 52205...fcc

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ville styrt langt unna. Det er en grunn til at det er billig. Innpåslitne og sexistiske menn, masete selgere, matforgiftning, lett å bli lurt.

Anonymkode: b35b0...12f

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har reist flere ganger til Marokko med barn for 14-15 år siden. Det var helt supert. Elsket Nador, men Agadir Essaouira og Marrakesh var også bra. 

Anonymkode: a3acb...900

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slitsomt. Utrolig innpåslitne folk. Får aldri gå i fred. Ville valgt et annet land. 

Anonymkode: 76849...c5b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Var det ikke i Marokko de drepte turister for noen år siden? Hadde aldri turt å reise til sånne «land».

Anonymkode: f6fa2...d01

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det ikke i Marokko de drepte turister for noen år siden? Hadde aldri turt å reise til sånne «land».

Jo, det var et par ungjenter som hadde forvillet seg langt oppi ei landsbygd i fjellene og møtt på noen helsprø rednecks.

Selvfølgelig er Marokko et land. Hadde ikke vært noe mindre land selv om 100% av innbyggerende hadde vært ravgale barbarer. Noe de så klart ikke er.

Anonymkode: 003d2...8f6

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det var et par ungjenter som hadde forvillet seg langt oppi ei landsbygd i fjellene og møtt på noen helsprø rednecks.

Selvfølgelig er Marokko et land. Hadde ikke vært noe mindre land selv om 100% av innbyggerende hadde vært ravgale barbarer. Noe de så klart ikke er.

Var de rednecks? Trodde de var muslimer jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
nybyggeren skrev (4 timer siden):

Marokko er fullt av fattige mennesker, korrupsjon, narkotika, voldtekter, drap og er et farlig sted å oppholde seg.

For noe tull. Ville heller sagt at Norge er et skumlere land da. Her blir barn og unge skutt ned på ferieleir i sommerferien og bomber går av i sentrum. Hva tror du folk i Marokko tenker om det?

Anonymkode: 77706...cec

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.5.2022 den 15.18):

Ser at det er relativt rimelig å reise til Marokko i høstferien. Er det noen som har vært der på ferie? Siden vi ev. reiser med barn (10-13 år), vil vi ikke finne på ville og gale krumspring, men holde oss i gamlebyen, nybyen og hotellområdet.

Hvordan er det der, sammenlignet med f.eks. Midt-Østen, med tanke på tildekking (ingen av hotell-bassengene jeg så på på nettet hadde solstoler, for eksempel. Er det ikke innenfor å sole seg?)

Skulle MER enn gjerne leid bil og kjørt rundt, er det en dårlig idé, eventuelt? Ser at mange folk skriver reiseblogger om hvor fint og bra det går med barn. Men så hører man andre historier, eller er skeptisk uten grunn, muligens? Blander sammen med det negative man har hørt om Dubai, der man kan bli arrestert uten grunn hvis man gjør noe ulovlig, som å ta en øl? Jeg tenker at hvis vi uansett vil ha en bassengferie, er det veldig fint å ha en ny by å rusle rundt i på ettermiddagen, og kjenne på en kultur som vi ikke har vært så mye borti.

Noen som har vært der på ferie?

Anonymkode: 61df3...0a6

Marokko er ikke en by, men et land. Hvor skal du? Rabat, Agadir, Casablanca, Marrakech?

Anonymkode: 4a1e0...709

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Marokko er fantastisk, men totalt forskjellig fra by til by. Marrakesh er spennende og turistvennlig,  Rabat mer «formell». 

Dekk til knær og skuldre, og kle og te dere sømmelig og unngå sidegater, så går det bra. 

Anonymkode: b3c9f...c48

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Rednecks? Det var jo muslimer som støttet IS. Jentene ble jo slaktet.

Anonymkode: f7e56...c67

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

...og unngå sidegater, så går det bra. 

Anonymkode: b3c9f...c48

Høres ut som et land man ikke ønsker å dra til...

Anonymkode: c8161...08d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klossmajor
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var de rednecks? Trodde de var muslimer jeg.

Redneck er et nedlatende uttrykk for amerikanere på landsbygda i sørstatene og kulturen deres. Så rednecks var de neppe.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mooza

Var for mange år siden i Agadir. Det er turistby. Dette var før vi fikk barn. Du kan fint sole deg på hotellet. Det er solstoler der, og det er ingen problem å kjøpe øl på hotellet. Det er dyrt da. Utenfor hotellene er det vanskeligere å få tak i alkohol, siden dette er et muslimsk land. 

Det er et spennende land, som jeg gjerne vil tilbake til. Nydelig mat! Nydelig design, skulle gjerne dratt dit med litt mer penger enn jeg hadde første gang. Det er spennende markeder, men veldig innpåslitende selgere. De drar deg i armen og insisterer på å drikke te. Du kan ikke kjøpe noe uten å prute, og det kan være ganske slitsomt for en nordmann. 

Vi leide bil og dro til Marrakech. Det var en opplevelse, men toalettene på kjøreturen var helt ubrukelige og ekle, så det er en litt annen standard. Da vi kom til Marrakech, og jeg var sååå tissetrengt, så kjørte vi mot den fineste resturanten bare for å være sikker på at jeg fant et do som var noenlunde akseptabelt.  hahah... Deretter skulle vi dra til det kjente markedet. Men ved inngangen til markedet stoppet det, så  vi kom oss ikke dit. Vi ble jaktet av folk som ville være guide, av unger som tigget, av selgere som hang rundt oss. Så prøvde vi å komme oss litt vekk i en hestedrosje, men han skulle ha en enorm pris. Det endte med at vi flyktet til bilen med hestedrosje, tiggende unger, selgere som kranglet seg i mellom - etter oss. Da dro vi og så på et gammelt palass med et harem som jeg ble fascinert av. Der var det rolig. 

Barn ... ja, det kommer gjerne an på barna og dere det. De har nok ikke vondt av å se verden, og det kan jo hende at de synes det er spennende også. Som meg,. Men det er litt annen ferie. 

Har et bilde av meg på markedet med en slange rundt halsen. Så ble vi kjent med en nomade med kameler som inviterte oss på leirbålet sitt. haha... 

Endret av Mooza
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blinkie
AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 12.17):

Maren Ueland og Louisa Jespersen…

Anonymkode: ff6dc...dfe

Enig. Hadde aldri reist dit, heller ikke med barn ! !

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har flere bekjente som har flyttet dit, men de har familie der og det er visst supert. 

Anonymkode: 9ad48...ec8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lunaris
nybyggeren skrev (1 time siden):

Ja, glemte å nevne at det er lurt å holde seg unna fjellene og å campe alene uten guide i telt langt oppi fjellene der…. Er jo ingen som gjør sånt…. Og ser du litt på bildene, ser du at de gutta der er tilbakestående, fattige fjellfolk….

Ikke at det unnskylder det de har gjort, men de er ikke representative for den vanlige, normale marokkaner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...