Gjest svenskbrud Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Hej allihop! Jag är på jakt efter en bunad som är "rikstäckande". I svergie har vi ju den berömda "sverigedräkten". Finns det någon motsvarighet i Norge? Tänker då INTE på den som finns att köpa på "Sparkjöp", utan en mer "officiell" bunad. Min mor är norsk, från Trondheim, och jag har mycket starka band till min släkt i Norge. Det känns därför viktigt för mig att kunna visa upp att jag är Norsk OCKSÅ! Tacksam för svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. mars 2002 #2 Del Skrevet 12. mars 2002 Nei, vi har nok ikke noen som dekker hele Norge. Det er laget noen som er betegnet som "festdrakter" - fx "Silje". Rondastakk er også en drakt mange bruker, uten å nødvendigvis ha tilknytning til Gudbrandsdalen. Men kan du ikke ha en Trønderbunad da? Du kan kikke mer her:www.husfliden.no _________________ Klem fra Tusenfryd 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-12 06:54 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 12. mars 2002 #3 Del Skrevet 12. mars 2002 Tack för svar! Naturligt vis kan jag ha Trönderbunad. Men den är så dyr. Rondastakk var inte SÅ fin... (inte min smak) Ja,ja , jag köper nog en från Sparkjöp ialla fall. Har tittat på den blå för vuxna. Min äldsta dotter vill också ha den blå, för flickor. Det blir bra det med! Tills jag har råd att köpa en Trönderbunad, en grön vill jag ha, mor har blå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 13. mars 2002 #4 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei, Skal du ha en Norsk bunad eller drakt så er det dyrt uansett hva du velger. Selv de med lite dekor kommer på ca. 20 000.- Selv har jeg en Bohus drãkt fra Sverige, og den er SÅ FIN!!!!!!! Har aldri hatt behov for å skaffe meg en Norsk bunad. Synes at det er veldig morsomt å en svenk folkedrakt etter min mor 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #5 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg er veldig opptatt av bunader og folkedrakter og det styggeste jeg vet er de dårlige etterligningene som finnes. Hadde jeg ikke hatt råd til en ordentelig bunad så hadde jeg heller kledd meg i noe annet!!! tina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 13. mars 2002 #6 Del Skrevet 13. mars 2002 Jag var inne på Sparkjöps hemsida och såg då framsidan på katalogen för vår/sommar 2002. Den "fusk" bunad som fanns där var som ni i Norge säger "kjempefin". Det tycker ialla fall jag! Tyvärr kan jag inte få tag i katalogen direkt, de skickar inte utanför Norge, så det blir till att "fjäska" för min tante i Trondheim, igen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kathruska Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 Det finnes jo noe som heter kystdrakten i norge, den er meget pen, kjenner flere som har den. Men den er nok ganske dyr. Selv er jeg meget glad i min lofotbunad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svenskbrud Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 finns det en bild på "kystdrakten" som jag kan få se? blev lite intresserad av den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 14. mars 2002 #9 Del Skrevet 14. mars 2002 kyst drakten til mann er jette fiN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå