Gå til innhold

Berbere vs arabere i Marokko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det unormalt å ha venn av motsatt kjønn??!!

Anonymkode: 7f9fd...44f

Det har det jo vært mange diskusjoner om på KG og jeg ble ganske overrasket over hvor mange norske kvinner som mener det ikke er greit å ha venner av motsatt kjønn, for da er det jo uungåelig at man kommer til å pule før eller senere 🤯

Har litt kjennskap til hvordan den gjengse marokkaner ser på dette, men har selv samboer fra Midtøsten og hun kunne ikke brydd seg mindre om mine kvinnelige venner og hun har kompiser selv, så jeg tror egentlig ikke dette er så knyttet til kultur/etnisitet som enkelte skal ha det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Jeg har kjæreste fra Marokko. Han er berber men født og oppvokst i Norge. Aner ikke hvem som er mest relgiøse av de to, men vil tippe at det er ganske inviduelt og ikke har så mye med om de er berbere eller arabere. Men igjen: den eneste erfaringen jeg har med marokkanere er den jeg har med kjæresten min. Han er ikke dypt religiøs.

Anonymkode: 662dc...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være veldig forsiktig når det gjelder muslimske menn. Regelen er at religionen og familien kommer først. Du kommer på 3.plass. Pass deg for kontrollerende menn som vil begrense din frihet og dine rettigheter i Norge. Hvem du er sammen med, hvordan du kler deg ut, hvordan du oppfører deg, osv. Du må bli veldig godt kjent med ham, verdiene hans og ikke minst familien og ser du minste tegn på fanatisme og konservativ tankegang, løp din vei.

Anonymkode: 7c369...4b1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større forskjeller innad blant arabere og berbere enn det er mellom dem. Du finner uansett svar på det du lurer på ved å se på hvordan søstrene hans har det. Får de lov til å leve som de vil? Får de lov til å date hvem de vil?

Får de det, kan du trygt slå deg til ro med at familiens religiøsitet er innenfor. Resten handler da om mannens personlighet.

Anonymkode: 68907...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...