Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #21 Skrevet 9. november 2005 Takk til Arara. Det er faktisk ikke alltid slik at det er mulighet for å ta ut feriedager eller avspasere når det virkelig trengs, og det er sjefer her ute som er hakke pine gæærne og ikke har et snev av medmenneskelighet i seg. I fire yrkesaktive år har jeg enda ikke vært borte på grunn av sykdom en eneste dag, så jeg tror neppe jeg er en av dem som saboterer sykelønnsordningen. ← Dersom det er problemer med sjefen som er årsaken til sykemeldingen, mistrivsel etc., så er da vel det grunnlag for å få sykemelding?
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #22 Skrevet 9. november 2005 Jeg har vært litt uheldig og fått "depresjon" i journalen, og jeg fikk ikke kontoforsikring ved uførhet (sånn gjeldsforsikring) i banken.
Sheba Skrevet 9. november 2005 #23 Skrevet 9. november 2005 For mange år siden var jeg sykemeldt i 4 uker pga ryggproblemer (kom av arbeidssituasjonen min). Jeg ble bra igjen, og har ikke hatt problemer siden. Men i avtalevilkårene jeg har i livsforsikringen min som er tatt opp senere står det uttrykkelig at forsikringen ikke gjelder dersom jeg blir ufør/syk pga ryggen min senere i livet. Så ja - sykemeldinger, enten de er reelle eller ikke kan forfølge deg resten av ditt liv. Tror det er mange som ikke tenker på det...
Gjest Qlio Skrevet 9. november 2005 #24 Skrevet 9. november 2005 Du kan bli sykemeldt pga. psykiske problemer i jobb/privat. Spill med åpne kort.
Pauline Skrevet 10. november 2005 #25 Skrevet 10. november 2005 Nå er jeg virkelig forbannet, akkurat sånne som deg er med på å ødelegge sykelønnsordningen vi har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg fatter ikke at det går an å være så dum, en dag så trenger du VIRKELIG den sykmeldingen som du kanskje ikke får pga misbruk. ← Kunne ikke vært mer enig. Viss du har en god grunn for sykemelding, får du denne ved å gå til legen å forklare dette. Får du ikke sykemelding da, har du heller ikke noen grunn. Skjerp deg! Eventuelt bruk egenmeldingsdager viss du har samvittighet til det. Skulking på skolen går bare ut over deg sjøl. Når du er voksen, er det andre som betaler prisen.
Nabodama Skrevet 12. november 2005 #26 Skrevet 12. november 2005 Det kan hende du greier å få sykemelding hos lege. Men husk at trygdekontoret også har sitt å si. De kan faktisk la være å godkjenne sykemeldingen hvis de mener du har arbeidsevne. De kan også gi deg gradert sykemelding hvis de mener du har noe arbeidsevne.
Gjest Erdmulig Skrevet 29. mai 2011 #27 Skrevet 29. mai 2011 Er folk så jevla dumme at di må blande seg i alt svar på spørsmålet eller gi f i å svare altså for alt dere hver så ligger det noe annet bak... På hvert jevla forum du besøker er det en hel haug me bedrehvitere å moralske folk opp av dage som skal komme med en hau me piss, Get A life or write a book!
Titti72 Skrevet 30. mai 2011 #28 Skrevet 30. mai 2011 Er folk så jevla dumme at di må blande seg i alt svar på spørsmålet eller gi f i å svare altså for alt dere hver så ligger det noe annet bak... På hvert jevla forum du besøker er det en hel haug me bedrehvitere å moralske folk opp av dage som skal komme med en hau me piss, Get A life or write a book! Så lenge det finnes dumme snyltere, som må be om hjelp til å snylte videre, så vil disse "dumme" motsvarene dukke opp. Get a life, and earn your money! Eller få 17 unger, med 17 menn, og lev på barnetrygd, og ha et misserabelt liv videre!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #29 Skrevet 30. mai 2011 Dette er jo en hundre år gammal tråd.. nesten.. åssen gikk det ts?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå