Gå til innhold

Synes du er status å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Synes det er status å gå i fjellet, svømme, sykle og drive med racketsport. Treningssenter er ikke status.

Anonymkode: 69c69...db0

Signerer denne. Treningssenter foran speilet eller tv-skjerm er ikke status. Jeg har en storesøster som er utdannet akademiker, hun er supersprek og løper både maraton og går birkebeineren årlig. Og ikke ett knyst i sosiale medier. Hennes belønning er god helse, og hun trenger overhodet ikke bekreftelse fra andre. DET er status i mine øyne! 

Anonymkode: 098c1...642

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som mener at å legge ut sine mål offentlig skaper en fryktmotivasjon som presser folk til å gå etter de mål man har satt seg.

Denne strategien er selvsagt ikke for alle. Men det å skrive på, fks Facebook at jeg skal ned 5 kilo til sommeren fungerer faktisk ganske bra, for enkelte. Man føler omgivelsene sitt press og skjerper seg.

Anonymkode: 78392...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Signerer denne. Treningssenter foran speilet eller tv-skjerm er ikke status. Jeg har en storesøster som er utdannet akademiker, hun er supersprek og løper både maraton og går birkebeineren årlig. Og ikke ett knyst i sosiale medier. Hennes belønning er god helse, og hun trenger overhodet ikke bekreftelse fra andre. DET er status i mine øyne! 

Anonymkode: 098c1...642

Ikke alle som trener på treningssenter trenger bekreftelse heller. Deler aldri noe trening på SoMe, men det skjer jo allikevel.  

Anonymkode: e6666...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at både folk som ikke trener og folk som trener og legger bilder av det på SoMe er lavstatus og harry. Folk man kan se at trener og tar vare på kroppen sin uten å flashe det, er flott. 

Anonymkode: c21d3...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 20.47):

Jeg (Ts) er en av disse som holder meg undervektig selv om jeg spiser det jeg vil. Jeg synes bare at dette treningsfokuset har blitt mer tvangspreget enn sunt.

Anonymkode: fd6c0...851

Jeg tenker at om man har tendens til tvang, vil den i sårbare perioder få et utløp om det nå er i form av trening, kosthold eller rengjøring. Det er ikke dermed sagt at det er noe implisitt tvangsmessig ved verken trening, spising eller vasking. 
 

Med sosiale medier, blir grunnlaget for sammenligning større og sårbare individ vil lettere kunne bli trigget. Kanskje er det i dag flere med tvangsmessig atferd, eller kanskje er forskjellen at nå ser vi denne atferden lettere fordi den dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig mange bilder av romper i tights er et slags skrikende behov for anerkjennelse og litt narsissistisk. Litt som bare selfier. Sier ganske mye om en person. 

Anonymkode: f2054...aaa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Evig mange bilder av romper i tights er et slags skrikende behov for anerkjennelse og litt narsissistisk. Litt som bare selfier. Sier ganske mye om en person. 

Anonymkode: f2054...aaa

Hvor ser du disse?

Eller er det algoritmene som gjøre at du konstant får disse i feeden din? Liker du tross alt å se på dem?

Anonymkode: 78392...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppidrett og toppturer er vel generelt ansett som hakket mer beundringsverdig enn å stå foran speilet oå et svett treningssenter innendørs og pumpe for utseendes skyld, i hvert fall. 

Anonymkode: a71b4...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall har man feil motivasjon. Men har vært der selv, dessverre. Treningen ble som en religion, og andre ting måtte vike. Alltid.

Avlyste også avtaler, eller sa konsekvent nei til ting langt fram i tid. Dette av frykt for at jeg ikke kunne vite hvordan dagen ville se ut, så langt fram i tid. Hvis jeg plutselig fikk innklemt tid en dag, kunne jeg melde avbud et par timer før, for å gå og trene i stedet. 

Spiste heller ikke andres mat, da den ikke var sunn nok. Skulle jeg på besøk, spiste jeg alltid før jeg dro, så jeg ikke hadde plass til middagen deres. Det var så sunt at det var usunt. 

Anonymkode: e0a32...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 25.5.2022 den 9.03):

Nei det er det ikke. Det er aktivitet. Mange tror feilaktig at trening og aktivitet er det samme.

Tur i skogen er selvsagt trening. Hvor har du fått den feilaktige informasjonen om at det ikke er det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...