Gå til innhold

Synes du er status å trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det ser så teit ut med folk som må legge ut på sosiale medier at de trener og ser så trente ut. Og så skryter de (og mange her inne og) av at de får det så mye bedre mentalt. 
Jeg Jar ingenting imot trening, men med ocd så resulterte min trening i nye tvangstanker. Trening hele tiden fordi jeg følte jeg måtte og at jeg var lat, og at alle syntes jeg var lat om jeg ikke gjorde det. Deilig å kunne slippe å tvangstrene hele tiden fordi jeg skal bevise noe for andre. 

Er trening status eller bryr du deg ikke? 
Tror dere de fleste trener for å holde seg i form eller tror dere at det helst er at de skal imponere andre?

Anonymkode: fd6c0...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener, det er en hobby og jeg får mestringsfølelse og det hjelper angsten min. det er ikke status å trene, men man viser heller at man (prøver) å ha en sunn kropp og livsstil.

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i disse påstandene i HI. Det er ikke gjeldende for meg.

Anonymkode: 19102...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener for å holde meg i form, og jeg må ærlig si at det hjelper meg også mentalt. Jeg skjønner hva du mener angående status og tror nok også at det er en del som trener bare for å bli sett. Det er liksom den nye trenden. 

Anonymkode: 835d3...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg trener for å holde meg i form, og jeg må ærlig si at det hjelper meg også mentalt. Jeg skjønner hva du mener angående status og tror nok også at det er en del som trener bare for å bli sett. Det er liksom den nye trenden. 

Anonymkode: 835d3...d1e

Men er jeg rar om jeg ikke beundrer det? 

Anonymkode: fd6c0...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er jeg rar om jeg ikke beundrer det? 

Anonymkode: fd6c0...851

Jeg vet ikke? Og bryr meg egentlig ikke om det..

Hvorfor beundre noen for å trene? Det er jo bare det det er.

Anonymkode: 19102...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er jeg rar om jeg ikke beundrer det? 

Anonymkode: fd6c0...851

Overhodet ikke. Treningsskryt er noe av det teiteste jeg også ser.

Føott at folk vil holde seg i form, men i min bok er det litt som å gå på do - det er en nødvendighet for at kroppen skal ha det godt.

Svært få som skryter på sosiale medier om at de har vært på do.

Anonymkode: f3f6c...818

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er på ingen måte status å trene. Men mange er så tette å tror det. Å skryte av på sosiale medier at de trener er noe av det dummeste jeg ser. Ser jeg det f.eks på tinder, sveiper jeg rett til høyre. 

Anonymkode: 0a06f...3cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke. Treningsskryt er noe av det teiteste jeg også ser.

Føott at folk vil holde seg i form, men i min bok er det litt som å gå på do - det er en nødvendighet for at kroppen skal ha det godt.

Svært få som skryter på sosiale medier om at de har vært på do.

Anonymkode: f3f6c...818

Selv har jeg ikke trent ordentlig på flere mnd. Men er det feil? Det bare er så hårfin grense mellom et sunt forhold og få det som tvang.... 

Anonymkode: fd6c0...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv har jeg ikke trent ordentlig på flere mnd. Men er det feil? Det bare er så hårfin grense mellom et sunt forhold og få det som tvang.... 

Anonymkode: fd6c0...851

Jeg sluttet også å trene på grunn av hva det gjorde med psyken min. Fikk hund og begynte å gå turer - gjerne laaange turer i skogen! Dette gjør godt for kropp og sinn og gir mer enn god nok mosjon for mitt bruksområde.

Mye hyggeligere å dele et fint landskapsbilde i sosial medier om man absolutt skal dele noe også 😉

Anonymkode: f3f6c...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heller tvert om. Det er status å ikke trene. Det viser at en har viktigere ting å gjøre en å henge på et svett treningssenter for å se på seg selv i speilet for å studere om en nærmer seg drømmekroppen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg trener for å holde meg i form, og jeg må ærlig si at det hjelper meg også mentalt. Jeg skjønner hva du mener angående status og tror nok også at det er en del som trener bare for å bli sett. Det er liksom den nye trenden. 

Anonymkode: 835d3...d1e

Nei? Jeg har alltid sett på det som at mennesker ser stygge ut når de trener. 

Er jo bare topptrente som under-yter under treningen som ser bra ut ... 

Anonymkode: 341d7...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene, særlig styrketrening. Det gir meg energi og klarhet. Trening er min hobby. 
Men om det er status har jeg aldri tenkt over. Alle kan jo trene på ett eller annet vis.

Anonymkode: 75285...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver som at alt vi gjør liksom skal være et ledd i hvordan andre oppfatter oss, og om aktiviteten skal gi status eller ikke. Det er helt fremmed for meg. Jeg trener kun for min egen del, og poster ikke noe på sosiale medier om treningen min. Må innrømme at jeg postet et bilde på instagram rett etter maraton, hvor jeg var i en loopy rus av mestringsfølelse. Men ellers så løper jeg de daglige turene mine i skogen uten annet publikum enn fuglene. 

Anonymkode: 3eb35...11d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Trening er sunt for kropp og sinn og de fleste gjør det vel av den grunn. Hender jeg legger ut litt fra trening og sånn, men det er mest for andre som deler interresen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier aldri legge ut fra trening, men sykler daglig til jobb, og trener styrke 3 ganger i uka og går tur med hund hver dag. Føler ikke behov for å dele, men jeg kan samtidig forstå at noen får motivasjon av å dele sin trening med andre. Vi er alle koblet forskjellig. Tenker ikke på det som noe status at man trenger da. Trening for min del er for å ha en kropp som virker og det virker veldig bra på hode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trener kun for meg selv og nevner det ikke noen steder.  🏋️‍♀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste trener for egen del. 

Vil hellers si det er lavstatus å IKKE trene.

Henger sammen med lav utdanning og overvekt.

Anonymkode: fada1...545

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 14.22):

Er trening status eller bryr du deg ikke? 

Bryr meg midt i høyre skinke. Er sånn passelig lei av å se folk posere fremfor speil på treningssenter overalt. Jeg har begynt å slette eller slutte å se oppdateringene fra dem. Hvorfor skryte av det? Hva er det du prøver å bevise? For min del skal dere bare trene til krampen tar dere. Bryr meg ikke. 

Det er klart en fordel for kropp og sjel å være aktiv. Men særlig status er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 7 dager i uken. Jeg elsker å trene! Det er kjekkeste jeg vet. Velger bort mye kun for å få tid til å trene. Status? Nei.. jeg legger kanskje ut 1 gang i måneden at jeg trener. Det ser man uansett på kroppen min at jeg gjør. 

Anonymkode: e21ea...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 14.30):

Men er jeg rar om jeg ikke beundrer det? 

Anonymkode: fd6c0...851

Ikke rar i det hele tatt. Sånne som er opptatt av å vise hvor perfekte de er, har ikke jeg heller sansen for.

Jeg trener for min egen del, kunne ikke falle meg inn å "dokumentere" det for at alle skal se hvor flink jeg er. Husker en kollega av meg en gang sa at han lo litt når han så alle som absolutt skulle gå i kø over fjellet på for eksempel Birkebeinerrennet. Han er veldig sprek, men ønsket heller å gå over fjellet i fred og ro for seg selv, og nyte turen.

Anonymkode: a9433...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...