Gå til innhold

Stor sorg over katten vår

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tidlig fikk jeg beskjed om at katten vår har blitt funnet død ved veien. Trolig påkjørt. Klarer ikke slutte å gråte. Aldri trodd jeg skulle føle en så stor sorg over ham. Måtte dra hjem fra jobb til og med. Har gått helt ned i kjelleren. Angrer så på at jeg slapp ham ut i natt. 

Helt sykt, men nå har jeg grått mer over katten enn da bestemor døde. 

Vet ikke hva jeg vil med dette, men det gjør så vondt, og jeg er så lei meg. Og jeg gruer meg så til å fortelle det til barna når de kommer hjem. 

Anonymkode: 56242...f9d

• Liker 2
  • Hjerte 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri følt en så stor sorg som da katten min måtte avlives. Det har gått to år og tenker jeg på henne, kommer tårene. Jeg har mistet mange til dødsfall i mitt liv, men å miste katten min var vondest av alt. 

Anonymkode: 61b20...180

• Liker 3
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Uff ❤

Anonymkode: b666f...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med vår katt. Slapp han ut på kvelden, og naboen fant han påkjørt rett ved innkjørselen vår tidlig morgenen etter. Verste jeg har opplevd i hele mitt liv. Det har snart gått to år siden det skjedde, og sorgen har begynt å lette nå, men var forferdelig de første månedene. Føler med deg, ts❤️

Anonymkode: 46efc...51d

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag tidlig fikk jeg beskjed om at katten vår har blitt funnet død ved veien. Trolig påkjørt. Klarer ikke slutte å gråte. Aldri trodd jeg skulle føle en så stor sorg over ham. Måtte dra hjem fra jobb til og med. Har gått helt ned i kjelleren. Angrer så på at jeg slapp ham ut i natt. 

Helt sykt, men nå har jeg grått mer over katten enn da bestemor døde. 

Vet ikke hva jeg vil med dette, men det gjør så vondt, og jeg er så lei meg. Og jeg gruer meg så til å fortelle det til barna når de kommer hjem. 

Anonymkode: 56242...f9d

Det er en ekte sorg og jeg forstår deg 

Anonymkode: 04075...c99

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å si det som det er? Noe ala «doffen har daua»

Anonymkode: ddef7...3b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre, kjæledyr etterlater seg et stort tomrom når de plutselig ikke er der mer. ❤

Anonymkode: 43571...5c0

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig trist TS. ❤️
det samme skjedde med vår katt nå i mars. Ei jente som øvelseskjørte og kjørte dessverre på han. Naboen kom å hentet meg, da han visste det var vår katt. Naboen og moren til jenta begravde han for meg. Jeg sa til ungene slik som det var. At ei ung jente hadde vært ute å øvelseskjørt og at hun dessverre kjørte på han. Ungene fikk se hvor han var begravd og dagen etter la vi blomster på graven og hadde vår egen lille begravelse for han. ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Føler med deg ts

• Liker 2
Skrevet

❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er vel bare å si det som det er? Noe ala «doffen har daua»

Anonymkode: ddef7...3b1

Seriøst? Bruk hodet litt før du kommenterer… 

Anonymkode: 2c177...64b

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer❤️jeg har også mistet en pus engang. 

Anonymkode: ad9f9...37d

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kalkulert risiko man tar med utekatt. Dessverre. Har også katt som kan gå ut og jeg føler det er prisen jeg må betale for at hun skal ha et lykkelig katteliv - sorgen hvis noe skjer. Kondolerer, det er så utrolig vondt å miste et dyr man er glad i ♥️

Anonymkode: 28ece...00a

• Liker 1
Skrevet

Så trist 😭  det hadde jeg også gjort om katten min døde, ho er veslejenta mi ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en kalkulert risiko man tar med utekatt. Dessverre. Har også katt som kan gå ut og jeg føler det er prisen jeg må betale for at hun skal ha et lykkelig katteliv - sorgen hvis noe skjer. Kondolerer, det er så utrolig vondt å miste et dyr man er glad i ♥️

Anonymkode: 28ece...00a

Litt synd å risikere at katten din skader seg, får sykdommer, lider, får et kort liv og dør når de kan ha det mye bedre i sikker kattegård. Jeg sier ikke det for å være stygg men hvis meningen din er at katten din faktisk skal ha det bra så ville jeg satt meg litt inn i utekatt vs innekatt (med utemuligheter). Det er ikke slik av utekatt = lykkeligere enn innekatt(med utemuligheter). 
https://www.companionlife.co.uk/controlled-outdoor-space-is-key-to-happiness-in-cats-says-study/

Anonymkode: c1160...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer, ts.🥀❤️ Det er veldig vondt å miste et firbent familiemedlem også, helt forstålig at dette er vondt for deg. ❤️ Dessverre er dette risikoen med katter, men du skal vite at det ikke er din feil, og du har ikke gjort noe galt. ❤️

Anonymkode: e2557...a74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er uendelig trist å miste en kjær pelsvenn. 💕 Jeg husker fortsatt hver eneste detalj av da jeg mistet min som jeg var oppvokst med, helt forferdelig. 

Anonymkode: e86e1...8ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Ene katten vår er umistelig, vet ikke hvordan vi skal takle den dagen han går bort😥

Anonymkode: d3a46...8c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får nesten klump i halsen av å tenke på at pusen vår ikke lever evig. Man blir jo så glad i disse dyrene. Jeg gråt mer for min forrige katt som fort ble syk og måtte avlives, enn for min bestemor når hun døde (vel og merke etter lang tids sykdom, så ikke uventet). 

Anonymkode: 68458...740

• Liker 2
Skrevet
Curiousine skrev (På 14.5.2022 den 0.10):

Så trist 😭  det hadde jeg også gjort om katten min døde, ho er veslejenta mi ❤️

Samme er min pus 💔😭 Bare tanken på å miste henne gjør meg veldig trist.

Kondolerer så mye, TS. Jeg føler sterk med deg ❤️:dagens-rose: Ta én dag av gangen.

NB: Dersom noen ikke kan relatere eller kommer med utsagn som "det er bare en katt" så er det fordi de selv aldri har opplevd å ha en pelskling. Ikke tenk at det er sykt at du sørger mer over katten din enn bestemor, for du må huske på at en katt er der hver dag, bor i samme hus og du tar vare på den, så båndet vil da bli veldig sterkt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...