Gå til innhold

Hvis du skal lage en romantisk middag, hva lager du da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oi! Da er det ikke mye å velge mellom..

God pizza eller hjemmelagede hamburgere er snadder det, men ikke hva jeg tenker på til en romantisk middag. 

Anonymkode: 0ffa8...3fc

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da gjenstår det ikke så veldig mye..

Anonymkode: 2fbc6...ac0

Spiser folk virkelig så lite variert at omman utelater de tingene Ts har skrevet så finnes det ikke noe mer å spise? 

Anonymkode: 7c00c...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser folk virkelig så lite variert at omman utelater de tingene Ts har skrevet så finnes det ikke noe mer å spise? 

Tja. Ikke biff, salat, pasta, kylling, fisk? Hva innebærer det når man tenker etter?

Man må kutte ut storfekjøtt (TS har laget svin til samtlige tilsvarende middager i det siste høres det ut som), alle pastaretter (og ting som couscous og div. nudler går jeg ut fra), kylling og annet hvitt kjøtt, og alle, jeg mener ALLE fiske- og sjømatretter?? (tipper at mannen neppe elsker hummer og krabbe når all fisk er utelukket).

Dessuten: Salat funker ikke - hva betyr det i klartekst? La meg gjette: De meste av grønnsaker er utelukket. Jeg legger merke til at de eneste grønnsakene TS nevner at har inngått i tidligere middager er sopp og poteter. Muligens hermetisk tomat også, siden hun har laget pizza.

Men bevares, kom igjen med forslagene dine, slik at TS kan svare nei til samtlige (jeg har bidratt forgjeves i mange slike tråder i min tid kan du tro).

Anonymkode: 7179e...940

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et siste tips fra meg forresten, bare for moro skyld: Indisk butter chicken (hvis det er sånn at kylling til en viss grad kan funke). Litt tomatpuré og masse fløte i sausen, og ingen grønnsaker. Anbefaler i tillegg frisk koriander over (til bare deg om han ikke vil smake), og basmatiris pluss hjemmebakte naanbrød ved siden av.

Oppskriften er veldig bra, og en gjenganger her i huset.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tja. Ikke biff, salat, pasta, kylling, fisk? Hva innebærer det når man tenker etter?

Man må kutte ut storfekjøtt (TS har laget svin til samtlige tilsvarende middager i det siste høres det ut som), alle pastaretter (og ting som couscous og div. nudler går jeg ut fra), kylling og annet hvitt kjøtt, og alle, jeg mener ALLE fiske- og sjømatretter?? (tipper at mannen neppe elsker hummer og krabbe når all fisk er utelukket).

Dessuten: Salat funker ikke - hva betyr det i klartekst? La meg gjette: De meste av grønnsaker er utelukket. Jeg legger merke til at de eneste grønnsakene TS nevner at har inngått i tidligere middager er sopp og poteter. Muligens hermetisk tomat også, siden hun har laget pizza.

Men bevares, kom igjen med forslagene dine, slik at TS kan svare nei til samtlige (jeg har bidratt forgjeves i mange slike tråder i min tid kan du tro).

Her trekker du mange slutninger uten å ha noe konkret fakta. Man kan fint like grønnsaker,men ikke være begeistra for typisk salat, og ikke liker pasta betyr ikke at man ikke liker noen av de andre tingene du nevner.Og man kan spise masse variert uten at det inkluderer kjøtt,fugl eller fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her trekker du mange slutninger uten å ha noe konkret fakta. Man kan fint like grønnsaker,men ikke være begeistra for typisk salat, og ikke liker pasta betyr ikke at man ikke liker noen av de andre tingene du nevner.Og man kan spise masse variert uten at det inkluderer kjøtt,fugl eller fisk

Supert! Kom igjen med alle forslagene da. :tommelsmil: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Et siste tips fra meg forresten, bare for moro skyld: Indisk butter chicken (hvis det er sånn at kylling til en viss grad kan funke). Litt tomatpuré og masse fløte i sausen, og ingen grønnsaker. Anbefaler i tillegg frisk koriander over (til bare deg om han ikke vil smake), og basmatiris pluss hjemmebakte naanbrød ved siden av.

Oppskriften er veldig bra, og en gjenganger her i huset.

Jeg tenkte også på indisk av noe slag. Hva tenker du om det, ts? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Supert! Kom igjen med alle forslagene da. :tommelsmil: 

Selvsagt kan jeg hjepe de som mangler litt fantasi og kreativitet på kjøkkent :) 

Så for å nevne noe(men kunne fortsatt i det uendelige)

Chili sin carne 

Chana masala  

Indisk daal 

Sopp stroganoff  

Søtpotetcurry 

Fylt portebellosopp 

Falafel i hjemmelagd tortilla med avocado,hummus og stekt løk med potetbåter

Enchiladas med soppfyll

Sopp wellington

Shepherds pie med linsefyll

Og forrige helg hadde jeg og partneren tapas og meze aften uten kjøtt,fugl og fisk. Vi lagde Pimientos De Padron,patas bravas,spansk tortilla,løkringer ,hvitløks championger,foccachia og cashewalioli,falafler og hummus,oliven og tabbouleh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt kan jeg hjepe de som mangler litt fantasi og kreativitet på kjøkkent :) 

Så for å nevne noe(men kunne fortsatt i det uendelige)

Chili sin carne 

Chana masala  

Indisk daal 

Sopp stroganoff  

Søtpotetcurry 

Fylt portebellosopp 

Falafel i hjemmelagd tortilla med avocado,hummus og stekt løk med potetbåter

Enchiladas med soppfyll

Sopp wellington

Shepherds pie med linsefyll

Og forrige helg hadde jeg og partneren tapas og meze aften uten kjøtt,fugl og fisk. Vi lagde Pimientos De Padron,patas bravas,spansk tortilla,løkringer ,hvitløks championger,foccachia og cashewalioli,falafler og hummus,oliven og tabbouleh

Masse godt her. :) 

Det forutsetter imidlertid at bønner og linser er en favoritt også for mannen til TS - la oss håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag noe vegetarisk :) lasagne med feta og spinat eller sopp for eksempel 

Anonymkode: 50fa1...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sesong for det: ferske reker, nystekt brød og alt som hører til!

Ellers er det hyggelig å lage pizza! Du kan jo gjerne lage og kjevle ut deig på forhånd, og sette frem ymse toppings (løk, sopp, kjøtt, oster ECT) så kan dere lage hver deres å steke. 

Fajits er en annen ting jeg liker å lage til ti. Setter stekepanna med paprika, løk og kjøtt rett foran oss, og har lomper og diverse annet i små skåler rundt om på bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men det er nok mange med meg som blir inspirert av ideene dine i disse trådene, jeg lurer på om jeg husker deg fra ganske mange år tilbake 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner godt at hun blir matlei når så mange vanlige hovedingredienser utelukkes.

Jeg får lyst til å foreslå å satse på førstegangs datemiddag i stedet, med en som har lært å spise som en voksen... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...