Gå til innhold

Hvis du skal lage en romantisk middag, hva lager du da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å lage en romantisk aften for mannen med gid mat og film. Jeg er bare så matlei at jeg ikke har noen ide om hva jeg skal lage. Jeg er flink til å lage mat, så det er ingen begrensninger der  

Anonymkode: aef05...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En god pastasalat med all salat dere liker, pasta og eventuelt noe av kylling/skinke/egg alt etter hva dere foretrekker. Godt brød til. Serveres sammen med en god rødvin som passer :)

Anonymkode: 0ffa8...3fc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En god pastasalat med all salat dere liker, pasta og eventuelt noe av kylling/skinke/egg alt etter hva dere foretrekker. Godt brød til. Serveres sammen med en god rødvin som passer :)

Det er perfekt for meg, men samboer er ikke så glad i verken pasta eller noe som har med salat å gjøre. 

Biff, salat, kylling, pasta, fisk, ting han ikke vil ha 🙈 sånt spiser jeg når jeg er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er perfekt for meg, men samboer er ikke så glad i verken pasta eller noe som har med salat å gjøre. 

Biff, salat, kylling, pasta, fisk, ting han ikke vil ha 🙈 sånt spiser jeg når jeg er alene. 

Men hva liker han da? 

Pizza, Taco, indisk? 

Du kan jo lage Taco? Lage salsa, lefser, kryddre det selv og lage alt du gidder selv uten pose? Det er jo veldig godt! 

Anonymkode: 47eac...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten pasta (spaghetti, linguine eller fettucine) med ferske reker, fennikel, chili, hvitløk og urter, eller en risotto med skalldyr, kokt på kraften av skallene (sjøkreps eller hummer).

Dampede blåskjell er også et godt alternativ, enten med pommes frites/ båtpoteter og aïoli, eller bare med godt brød (feks nybakt focaccia). Sausen kan lages kremet med feks karri og safran, eller bare av hvitvin, chili, hvitløk, persille og sitron, eller med thaismaker (ingefær, sitrongress, lime) og kokosmelk.

Og selvsagt champagne! :hjerte: 

Anonymkode: 7179e...940

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enten pasta (spaghetti, linguine eller fettucine) med ferske reker, fennikel, chili, hvitløk og urter, eller en risotto med skalldyr, kokt på kraften av skallene (sjøkreps eller hummer).

Dampede blåskjell er også et godt alternativ, enten med pommes frites/ båtpoteter og aïoli, eller bare med godt brød (feks nybakt focaccia). Sausen kan lages kremet med feks karri og safran, eller bare av hvitvin, chili, hvitløk, persille og sitron, eller med thaismaker (ingefær, sitrongress, lime) og kokosmelk.

Og selvsagt champagne! :hjerte: 

PS: Nå så jeg av dine nye svar at ingenting av dette var aktuelt. Jaja.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da gjenstår det ikke så veldig mye..

Anonymkode: 2fbc6...ac0

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da gjenstår det ikke så veldig mye..

Anonymkode: 2fbc6...ac0

Nettopp det som er mitt problem. 

Før har jeg laget indrefilet av svin på samme måte som jeg lager biff. Hjemmelaget fløtegratinerte poteter og soppstuing til. Jeg er bare litt lei av den samme hver gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp det som er mitt problem. 

Før har jeg laget indrefilet av svin på samme måte som jeg lager biff. Hjemmelaget fløtegratinerte poteter og soppstuing til. Jeg er bare litt lei av den samme hver gang. 

Det hadde kanskje vært greit å presisere i utgangspunktet, i stedet for å si at det ikke var noen begrensninger. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også laget hamburgerkjøtt, hamburgerbrød og tilbehør fra bunnen av tidligere. 

Har laget alle mulige sorter pizza. 

Kylling kan gå til en viss grad. Før har jeg laget kyllingfilet med pesto og kremost inni, snurret i bacon og stekt. Det er egentlig noe jeg vurderer nå. 

Jeg lager også hjemmelaget lasagne, men den er han lei av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde kanskje vært greit å presisere i utgangspunktet, i stedet for å si at det ikke var noen begrensninger. 

Kanskje jeg fikk noen supre tips, men alle tips går på ting som ikke er helt innenfor på han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oi! Da er det ikke mye å velge mellom..

God pizza eller hjemmelagede hamburgere er snadder det, men ikke hva jeg tenker på til en romantisk middag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi! Da er det ikke mye å velge mellom..

God pizza eller hjemmelagede hamburgere er snadder det, men ikke hva jeg tenker på til en romantisk middag. 

Kan hende jeg er heldig å får han til å prøve noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et Herremåltid. Hamburger laget fra bunnen av med ekstra godt hamburgerbrød. Stekt egg, bacon, syltede agurker og rødløk til. Kanskje litt ekstra salat. Mørkt øl. 

Når du lager romantisk middag til ham, så er det jo for å glede ham, ikke sant?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, det er i slike tider matbøker kommer til hjelp. Vi lager ofte mat fra bunnen av i helgene, titt og ofte opplever vi at vi er tomme for ideer. Da er løsningen å hente frem inspirasjon fra bokhyllen. Av en eller annen grunn så frister det mer med mat av å lese i bøkene enn å scrolle internett🥴

Du sier du har lagd pizza i alle varianter, men jeg drister meg likevel til å utfordre deg til å lage en villmakrspizza. Her får du smaken av Italia og Finnmark i ett og samme måltid.

Italiensk pizzabunn (tynn)

Pizzasaus, creme fraische m/hvitløk, dæsj salt og rosmarin

Mozerella, cheddar og jarlsberg

Sopp, steinsopp i skiver

Kjøtt, fortrinnsvis reinsdyrskav eventuelt elgskav krydret med einebær, salt og pepper. 

Stekes som italiensk pizza på  pizzastein, full varme på pizzafunksjon

Drikke : Rohne 

Dessert: Pana cotta m/multer. 

Anonymkode: e2111...b71

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS, det er i slike tider matbøker kommer til hjelp. Vi lager ofte mat fra bunnen av i helgene, titt og ofte opplever vi at vi er tomme for ideer. Da er løsningen å hente frem inspirasjon fra bokhyllen. Av en eller annen grunn så frister det mer med mat av å lese i bøkene enn å scrolle internett🥴

Du sier du har lagd pizza i alle varianter, men jeg drister meg likevel til å utfordre deg til å lage en villmakrspizza. Her får du smaken av Italia og Finnmark i ett og samme måltid.

Italiensk pizzabunn (tynn)

Pizzasaus, creme fraische m/hvitløk, dæsj salt og rosmarin

Mozerella, cheddar og jarlsberg

Sopp, steinsopp i skiver

Kjøtt, fortrinnsvis reinsdyrskav eventuelt elgskav krydret med einebær, salt og pepper. 

Stekes som italiensk pizza på  pizzastein, full varme på pizzafunksjon

Drikke : Rohne 

Dessert: Pana cotta m/multer. 

Glemte en viktig detalj. 

Pizzasausen bør småkoke i en kjele i 3-4 minutter, deretter kjøles ned for den legges på pizzabunnen. 

(ja det er smaksforskjell når den varmes opp først)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser jo ut som at mannen din ikke liker kjøtt generelt, så hva med å lage noe vegetarisk? Friterte falafler, hjemmelaget deilig pitabrød, hummus, tzatziki, hummus og ovnsbakte grønnsaker. Eller lag en curry med masse deilige grønnsaker og bak naanbrød til. 

Anonymkode: ee977...0a2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bakt potet med masse godt fyll. Her kan du varierer masse! Evt lage egen parmesan/hvitløkssaus til. Nam!

Liker han reker da? Rekeaften med skikkelig godt hjemmelaget brød og hjemmelaget aioli eller majones. Det er jo kjempe kos 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med vegetar?

https://www.vegetarbloggen.no/2020/08/12/falafel-med-hummus-og-potetbater/

Anonymkode: 7c00c...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...