Gå til innhold

Å bygge et nettsted med HTML, CSS og Javascript


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott hjelp @proghodet kommer med her; man skal være takknemlig for at han og mange andre som driver med data, stiller opp som frivillige hjelpere for venner og kjente, eller for den saks skyld ukjente. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Ellers har han allerede svart på det jeg var i ferd med på svare på om HTML, men siden det tydeligvis er rimelig store begrensinger i Wordpress, vil jeg anbefale å opprette en gratis side hos en av tjenestene som tilbyr dette, og legge ut det samme som du legger ut i bloggen din, der, samtidig som du har muligheten til å eksperimentere langt friere med designet, og kan prøve ut det ene eller det andre.

Da man fortsatt hadde det gamle blogg.no hadde jeg også en blogg der med samme innhold som på hjemmesiden min, men i og med at trafikken var større der, ble det jeg skrev, lest av flere. Så det er ikke så dumt å ha samme hjemmeside på to steder; den eneste måten å komme inn i IT-universet på, er å prøve seg frem, gang på gang, til dette til slutt fungerer, og man kan puste lettet ut.

I så måte er oppsett av Linux er grei måte å lære på, for klarer man å finne ut av et problem der, kommer neste hindring - hvis det skulle eksistere et liv etter døden fylt av lidelse og prøvelser, må Linux være en forsmak på dette. :tongue:

Uansett - lykke til videre; håper du finner ut av det.

Anonymkode: 84dd2...89f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvis det skulle eksistere et liv etter døden fylt av lidelse og prøvelser, må Linux være en forsmak på dette. :tongue:

:skratte:

 

Jeg tar som sagt vare på tråden og alt i den. Det er ikke aktuelt å bruke penger på dette ennå, og reklame plager meg ikke, enn så lenge.

Grunnen til/behovet for nettsiden er rett og slett at en science fiction podkast trenger støtte der lytterne kan fordype seg i alle viderverdighetene. Den skal ikke bli et sted jeg selger noe, eller skal tjene noen penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenobia said:

Kode

Vis kodesnutter som respekterer dine mellomrom og tabuleringer.

Jeg lagde en ny side fra en blank mal. Prøver å lime inn koden ...

https://galacticalliance440611879.wordpress.com/alternativ/

 

Hvor skal jeg lime inn CSS?

 

Å! Jeg tror du allerede prøvde det (Appearance-> customizer -> CSS), men at det ble regnet som en "pro" feature som man må betale for?

Jeg sjekker litt mulighet for andre gratis hostingsteder som ikke har de samme restriksjonene som wordpress.com har :) Du trenger jo bare en statisk nettside med html / css / kanskje js. Kikker litt på Github Pages.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proghodet skrev (7 minutter siden):

Å! Jeg tror du allerede prøvde det (Appearance-> customizer -> CSS), men at det ble regnet som en "pro" feature som man må betale for?

Jeg sjekker litt mulighet for andre gratis hostingsteder som ikke har de samme restriksjonene som wordpress.com har :) Du trenger jo bare en statisk nettside med html / css / kanskje js. Kikker litt på Github Pages.

Jepp, jeg prøvde utseende->tilpass->CSS, og der var det bare for Pro-brukere.

Inne i hver blokk, er det denne muligheten:

Ekstra CSS-klasse(r)

Adskill flere klasser med mellomrom.

Det er sannsynlig for begrenset til at jeg kan kopiere hele CSS-remsa fra codepin-siden inn der?

Jupp, til det uthevede.

Limte inn det som stod i CSS-feltet i blokk-CSS-en. Ingen forskjell.

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Zenobia said:

Jepp, jeg prøvde utseende->tilpass->CSS, og der var det bare for Pro-brukere.

Inne i hver blokk, er det denne muligheten:

Ekstra CSS-klasse(r)

Adskill flere klasser med mellomrom.

Det er sannsynlig for begrenset til at jeg kan kopiere hele CSS-remsa fra codepin-siden inn der?

Jupp, til det uthevede.

Limte inn det som stod i CSS-feltet i blokk-CSS-en. Ingen forskjell.

Nei, dessverre..

Ekstra css-klasser er for å legge til flere klasser på et element - men det hjelper ikke når du ikke får lov til å skrive CSS-kode som påvirker de klassene 😅

Jaja, en måte skal de jo tjene penger på 🤷‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proghodet skrev (1 minutt siden):

Nei, dessverre..

Ekstra css-klasser er for å legge til flere klasser på et element - men det hjelper ikke når du ikke får lov til å skrive CSS-kode som påvirker de klassene 😅

Jaja, en måte skal de jo tjene penger på 🤷‍♂️

Ja, det er lov å være butikk. Jeg ser litt på GitHub nå ...GitHub har jeg jo faktisk hørt om ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i tenkeboksen nå, for den bevegelige himmelen + + får jeg nok ikke til på WordPress uten å oppgradere.

1) Jeg skal lese mer om HTML

2) Jeg sjekket GitHub intro-video. Kanskje et alternativ. De snakket om Jekyll også? Episodene vil jo bli flere etter hvert.

3) Farvene i WordPress (bakgrunn + skrift) tilhører malen Zoologist. Kan sikkert ikke eksporteres, men hvis jeg kan bygge fra null, har jeg jo farveverdiene.

Så da ... må jeg ta runde to hos flatpress.org.

Men først, skaffe meg mere peiling på hva jeg driver med.

 

Må laste ned noe med GitHub :bond:  0K, da må jeg definitivt i tenkeboksen ...

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zenobia said:

Ja, det er lov å være butikk. Jeg ser litt på GitHub nå ...GitHub har jeg jo faktisk hørt om ...

GitHub er i korte trekk et nettsted hvor man kan laste opp kodefilene sine :)
GitHub Pages er deres gratis hosting-opplegg.

Men som med alle de forskjellige løsningene så er det litt pros and cons..

  • Med wordpress.com får man jo en del "ut av pakka", og det er brukervennlig å få opp og gå, men det er ikke så tilpasningsdyktig.
  • Med github pages får man ingenting ut av pakka, men det er 100% tilpasningsdyktig, gitt at du kan skrive (eller kopiere fra nett 🤭) koden som skal til for å få til det du trenger. Prosessen for å laste opp kan du se her:

Du må nesten ta et valg på hva som blir den beste løsningen for deg :)
Selv tar jeg kvelden nå - venter spent på fortsettelsen!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proghodet skrev (Akkurat nå):

GitHub er i korte trekk et nettsted hvor man kan laste opp kodefilene sine :)
GitHub Pages er deres gratis hosting-opplegg.

Men som med alle de forskjellige løsningene så er det litt pros and cons..

  • Med wordpress.com får man jo en del "ut av pakka", og det er brukervennlig å få opp og gå, men det er ikke så tilpasningsdyktig.
  • Med github pages får man ingenting ut av pakka, men det er 100% tilpasningsdyktig, gitt at du kan skrive (eller kopiere fra nett 🤭) koden som skal til for å få til det du trenger. Prosessen for å laste opp kan du se her:

Du må nesten ta et valg på hva som blir den beste løsningen for deg :)
Selv tar jeg kvelden nå - venter spent på fortsettelsen!

Takk for følget i aften! I morgen skal jeg se mer på manus til 4. episode. Ser mer på HTML i helgen.

Tenker jeg er tilbake i tråden muligens tirsdag aften, om ikke før. Har mye å tenke og tygge på nå.

Takk også til ab 89f

:nordvesta:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert meg på codepen.io og GitHub. Snuser på å laste ned https://code.visualstudio.com/

Egentlig skal jeg redigere manus til episode 4.

Jeg holder på å utvikle strukturen til nettsiden i WordPress. Jeg kommer ikke til å forbli på den plattformen, men liker å bruke den som en kladd. Gjør meg oppmerksom på hvor jeg skal ha lenker og annet.

Skal jeg velge å la lenkene åpnes i en ny fane? Selv HATER jeg når lenker tar meg vekk fra der jeg er, så foreløpig har jeg alltid valgt at lenkene skal åpnes i ny fane. Noen som har meninger om dette? Noen som misliker at en lenke åpnes i ny fane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GitHub. Jeg forsøker å finne ut hvordan jeg kan få et nettsted/pages fra scratch UTEN å laste ned desktop-github.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/19/2022 at 11:56 PM, Zenobia said:

3) Farvene i WordPress (bakgrunn + skrift) tilhører malen Zoologist. Kan sikkert ikke eksporteres, men hvis jeg kan bygge fra null, har jeg jo farveverdiene.

Så da ... må jeg ta runde to hos flatpress.org.

Men først, skaffe meg mere peiling på hva jeg driver med.

 

Må laste ned noe med GitHub :bond:  0K, da må jeg definitivt i tenkeboksen ...

Har lastet ned zoologist-malen du skriver om fra denne siden, og ser at den har GPL-lisens, så man kan fritt eksportere den, og hvis man ser på oversikten over temaer på Flatpress, kan man se at det er flere oppsett der som er hentet fra Wordpress. Har ikke forsøkt å overføre et tema fra Wordpress til Flatpress, men skulle tro at det ikke er så vanskelig.

Men hvis siden din er så enkelt utformet som den er nå - med bare disse sidene, ville jeg selv ha valgt å bruke vanlig HTML i stedet for å bruke blogg, med en hovedside (index.htm) som lenker til undersider som tar for seg emnene du ønsker (organisajoner.htm, persongalleri.htm etc.); disse kan man redigere manuelt når man ønsker å endre dem.

Hvor du har hentet stjernebildet fra, er ting som det anbefales å skrive med mindre bokstaver helt nederst på siden, slik jeg selv har gjort det; da forstyrrer ikke dette det øvrige innholdet. Har også glatt hoppet over cookie-advarslene; antar at de fleste er rimelig lei av dette.

11 hours ago, Zenobia said:

Skal jeg velge å la lenkene åpnes i en ny fane? Selv HATER jeg når lenker tar meg vekk fra der jeg er, så foreløpig har jeg alltid valgt at lenkene skal åpnes i ny fane. Noen som har meninger om dette? Noen som misliker at en lenke åpnes i ny fane?

Et soleklart ja til denne løsningen; åpner alltid sider i ny fane, da dette gir langt bedre oversikt når man ønsker å åpne flere lenker fra hovedsiden i for eksempel en nettavis, uten å måtte pendle frem og tilbake, og vente på at siden lastes igjen.

Når det gjelder GitHub, har jeg aldri brukt dette, slik at jeg er redd for at jeg ikke kan komme med noen gode råd der; for min del er jeg vant til å bruke vanlig tekstredigering, og laste opp sider ved hjelp av vanlig FTP, så løsningene deres med terminal og GitHub Desktop, virker litt for fancy; setter stor pris på lange kommandoer i Terminalen i Linux, men det er noe helt annet. Med mindre du er vant til å bruke Terminalen, virker det som om desktop-løsningen deres er eneste alternativ.

Ellers tar jeg av meg hatten for kreativiteten din; lykke til videre med skrivingen og idéene dine ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

- Brian

P.S.: Dersom man ser for seg et futuristisk samfunn som er bygget på holdningene i det som skrives på KG - hvordan tror du dette samfunnet ville se ut ...? Har nemlig lurt på om man kanskje kunne skape en laiv på bakgrunn av dette forumet. D.S.

Anonymkode: 84dd2...89f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har lastet ned zoologist-malen du skriver om fra denne siden, og ser at den har GPL-lisens, så man kan fritt eksportere den, og hvis man ser på oversikten over temaer på Flatpress, kan man se at det er flere oppsett der som er hentet fra Wordpress. Har ikke forsøkt å overføre et tema fra Wordpress til Flatpress, men skulle tro at det ikke er så vanskelig.

Men hvis siden din er så enkelt utformet som den er nå - med bare disse sidene, ville jeg selv ha valgt å bruke vanlig HTML i stedet for å bruke blogg, med en hovedside (index.htm) som lenker til undersider som tar for seg emnene du ønsker (organisajoner.htm, persongalleri.htm etc.); disse kan man redigere manuelt når man ønsker å endre dem.

Hvor du har hentet stjernebildet fra, er ting som det anbefales å skrive med mindre bokstaver helt nederst på siden, slik jeg selv har gjort det; da forstyrrer ikke dette det øvrige innholdet. Har også glatt hoppet over cookie-advarslene; antar at de fleste er rimelig lei av dette.

Et soleklart ja til denne løsningen; åpner alltid sider i ny fane, da dette gir langt bedre oversikt når man ønsker å åpne flere lenker fra hovedsiden i for eksempel en nettavis, uten å måtte pendle frem og tilbake, og vente på at siden lastes igjen.

Når det gjelder GitHub, har jeg aldri brukt dette, slik at jeg er redd for at jeg ikke kan komme med noen gode råd der; for min del er jeg vant til å bruke vanlig tekstredigering, og laste opp sider ved hjelp av vanlig FTP, så løsningene deres med terminal og GitHub Desktop, virker litt for fancy; setter stor pris på lange kommandoer i Terminalen i Linux, men det er noe helt annet. Med mindre du er vant til å bruke Terminalen, virker det som om desktop-løsningen deres er eneste alternativ.

Ellers tar jeg av meg hatten for kreativiteten din; lykke til videre med skrivingen og idéene dine ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

- Brian

P.S.: Dersom man ser for seg et futuristisk samfunn som er bygget på holdningene i det som skrives på KG - hvordan tror du dette samfunnet ville se ut ...? Har nemlig lurt på om man kanskje kunne skape en laiv på bakgrunn av dette forumet. D.S.

Anonymkode: 84dd2...89f

Takk for gode innspill! Jeg får ikke tid før i morgen aften; jeg ville bare si :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 2.34):

hvis siden din er så enkelt utformet som den er nå - med bare disse sidene, ville jeg selv ha valgt å bruke vanlig HTML i stedet for å bruke blogg, med en hovedside (index.htm) som lenker til undersider som tar for seg emnene du ønsker (organisajoner.htm, persongalleri.htm etc.); disse kan man redigere manuelt når man ønsker å endre dem.

Ja, gjerne det. Det eneste som ville minne om "blogging", vil være når jeg legger ut manuset til en ny episode av hørespillet.

Hva er forskjellen på en index.htm og en index.html?

Jeg kladder og styrer på i WordPress. Det gjør meg oppmerksom på strukturen jeg ønsker, lenking og funksjonalitet. Samt at jeg mangler endel tekst.

WordPress hadde vært greit, om jeg hadde fått den layouten og funksjonaliteten jeg ønsker i gratis-versjonen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, Zenobia said:

Hva er forskjellen på en index.htm og en index.html?

.htm er gamlemåten, hvis jeg kan være så freidig, Brian 😁

On 5/24/2022 at 10:40 PM, Zenobia said:

Jeg forsøker å finne ut hvordan jeg kan få et nettsted/pages fra scratch UTEN å laste ned desktop-github.

Du må bruke enten github-desktop eller bruke kommandolinja dessverre.. Jeg vil tro github-desktop er mye enklere å bruke med mindre du er godt vant med å bruke kommandolinja :) Github Pages er ikke eeegentlig laget som en gratis webhosting, selvom mange bruker det til det.

On 5/24/2022 at 2:08 PM, Zenobia said:

Skal jeg velge å la lenkene åpnes i en ny fane? Selv HATER jeg når lenker tar meg vekk fra der jeg er, så foreløpig har jeg alltid valgt at lenkene skal åpnes i ny fane. Noen som har meninger om dette? Noen som misliker at en lenke åpnes i ny fane?

Jeg ville sagt at hvis du har en lenke som linker til et annet nettsted, så skal den åpnes i en ny fane. For alle linker som foregår på ditt nettsted bør linken ikke åpne en ny fane. Hvis man foretrekker å åpne en link i ny fane kan man alltids trykke på hjulet på musa (gitt at man har en mus med scrollhjul) på linken, eller høyreklikke og velge "åpne i ny fane". I tillegg finnes det utvidelser til nettleserne som gjør at alle linker åpnes i ny fane, for de som veldig gjerne vil ha det.

Men dette er absolutt et tema som diskuteres opp og ned..
https://uxdesign.cc/linking-to-a-new-tab-vs-same-tab-f88b495d218

On 5/24/2022 at 2:08 PM, Zenobia said:

Jeg har registrert meg på codepen.io

Woop! Codepen er veldig fint til å raskt teste ut ideer.

Quote

Snuser på å laste ned https://code.visualstudio.com/

Samme som jeg (og alle på jobben) bruker. Anbefales!


Bare @ meg hvis jeg kan bistå med noe :)

Endret av proghodet
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proghodet skrev (3 minutter siden):

.htm er gamlemåten, hvis jeg kan være så freidig, Brian 😁

Du må bruke enten github-desktop eller bruke kommandolinja dessverre.. Jeg vil tro github-desktop er mye enklere å bruke med mindre du er godt vant med å bruke kommandolinja :) Github Pages er ikke eeegentlig laget som en gratis webhosting, selvom mange bruker det til det.

Jeg ville sagt at hvis du har en lenke som linker til et annet nettsted, så skal den åpnes i en ny fane. For alle linker som foregår på ditt nettsted bør linken ikke åpne en ny fane. Hvis man foretrekker å åpne en link i ny fane kan man alltids trykke på hjulet på musa (gitt at man har en mus med scrollhjul) på linken, eller høyreklikke og velge "åpne i ny fane". I tillegg finnes det utvidelser til nettleserne som gjør at alle linker åpnes i ny fane, for de som veldig gjerne vil ha det.

Men dette er absolutt et tema som diskuteres opp og ned..
https://uxdesign.cc/linking-to-a-new-tab-vs-same-tab-f88b495d218

Woop! Codepen er veldig fint til å raskt teste ut ideer.

Bare @ meg hvis jeg kan bistå med noe :)

:hallo:  Til det siste: Det var et generøst tilbud, og det kan nok hende jeg spør om bistand etter hvert :lur: Det oppsettet du lagde på codepen, er flott! 

Jeg begynner å ane konturene av hva jeg vil. Det blir ikke på WordPress, fordi det blir for mye tvangstrøye. Jeg har registrert meg på w3schools.com og lest om HTML og CSS + testet kunnskapen, og føler meg med ett MYE klokere.

Det blir helt klart å lenke til ekstern styles.css. Aberet med w3schools, er at jeg kan gjøre hva jeg vil, men med veldig begrenset plass.

1) Jeg kladder strukturen i Wordpress. Jeg begynte i et tekstdokument, men fant ut at wordpress funket. Jeg bryr meg ikke om layout/bilder; her er det bare: Oi, trenger jeg tekst/bilde/lenke her også, ja. Veldig nyttig.

2) Som ab89f er inne på, trenger jeg vel strengt tatt ikke en blogg. Jeg trenger et nettsted.

AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 2.34):

hvis siden din er så enkelt utformet som den er nå - med bare disse sidene, ville jeg selv ha valgt å bruke vanlig HTML i stedet for å bruke blogg, med en hovedside (index.htm) som lenker til undersider som tar for seg emnene du ønsker (organisajoner.htm, persongalleri.htm etc.); disse kan man redigere manuelt når man ønsker å endre dem.

Interessant artikkel om lenke-policy. Noen aspekter jeg ikke hadde tenkt på. Jeg har skjermlesere i fokus, siden jeg har en blind venninde. Men det burde være mulig å programmere lenker til å åpne i samme fane på mobil, men i ny fane på PC :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zenobia said:

Men det burde være mulig å programmere lenker til å åpne i samme fane på mobil, men i ny fane på PC

Ja, akkurat det kan du løse med JavaScript. Du kan sette på target="_blank" som default på anchor-tag'ene dine, og så kan du sjekke hva skjermstørrelsen er. Hvis den f.eks er under 768px, så fjerner du target-attributtet:

if (window.innerWidth < 768) {

  let links = document.querySelectorAll('a')

  links.forEach(link => {

    link.removeAttribute('target')

  })

}

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 2.34):

Har lastet ned zoologist-malen du skriver om fra denne siden, og ser at den har GPL-lisens, så man kan fritt eksportere den, og hvis man ser på oversikten over temaer på Flatpress, kan man se at det er flere oppsett der som er hentet fra Wordpress. Har ikke forsøkt å overføre et tema fra Wordpress til Flatpress, men skulle tro at det ikke er så vanskelig.

Men hvis siden din er så enkelt utformet som den er nå - med bare disse sidene, ville jeg selv ha valgt å bruke vanlig HTML i stedet for å bruke blogg, med en hovedside (index.htm) som lenker til undersider som tar for seg emnene du ønsker (organisajoner.htm, persongalleri.htm etc.); disse kan man redigere manuelt når man ønsker å endre dem.

Hvor du har hentet stjernebildet fra, er ting som det anbefales å skrive med mindre bokstaver helt nederst på siden, slik jeg selv har gjort det; da forstyrrer ikke dette det øvrige innholdet. Har også glatt hoppet over cookie-advarslene; antar at de fleste er rimelig lei av dette.

Et soleklart ja til denne løsningen; åpner alltid sider i ny fane, da dette gir langt bedre oversikt når man ønsker å åpne flere lenker fra hovedsiden i for eksempel en nettavis, uten å måtte pendle frem og tilbake, og vente på at siden lastes igjen.

Når det gjelder GitHub, har jeg aldri brukt dette, slik at jeg er redd for at jeg ikke kan komme med noen gode råd der; for min del er jeg vant til å bruke vanlig tekstredigering, og laste opp sider ved hjelp av vanlig FTP, så løsningene deres med terminal og GitHub Desktop, virker litt for fancy; setter stor pris på lange kommandoer i Terminalen i Linux, men det er noe helt annet. Med mindre du er vant til å bruke Terminalen, virker det som om desktop-løsningen deres er eneste alternativ.

Ellers tar jeg av meg hatten for kreativiteten din; lykke til videre med skrivingen og idéene dine ...! smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

- Brian

P.S.: Dersom man ser for seg et futuristisk samfunn som er bygget på holdningene i det som skrives på KG - hvordan tror du dette samfunnet ville se ut ...? Har nemlig lurt på om man kanskje kunne skape en laiv på bakgrunn av dette forumet. D.S.

Anonymkode: 84dd2...89f

Tusen takk for grundig svar. Jeg har sannsynligvis ikke bruk for Zoologist-malen, da jeg har brukt en blank-mal inni zoologist-temaet, og tilpasset den med egne farver. Beklager villfarelsen!

Ang. blogg: Du har helt rett. Jeg trenger ingen blogg. Grunnen til at jeg har tenkt blogg, er at jeg ser GRATIS og så tenker jeg: Hm ... dette kan jeg bruke :fnise: Jeg vil fortsette å forsøke å vri meg unna å betale for domene. Jeg aksepterer heller reklame på siden (innen rimelighetens grenser).

Jeg bryr meg ikke om STOR krediteringstekst for bilder på WordPress nå; dette er bare en kladd som viser elementene jeg vil ha med. Skal seff ordnes når jeg kommer i orden i et mer permanent hjem.

Til PS-spørsmålet ditt: Svaret får vente. Hodet mitt er fullt av CSS!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...