Gå til innhold

Løpesko til vonde knær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som erfaring med hode løpesko som virkelig gjør en forskjell for knærne? Er til en aktiv ungdom som sliter med knærne. 

hvordan er Hoka? Sålen ser litt høy ut, så jeg ble usikker. 

Anonymkode: 7563e...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med tilbakevendende kneartrose, jeg bruker Hoka Bondi 8 til løping, storfornøyd!

Clifton 7 har etter min smak alt for høye såler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til Løbelappen og få sko som er tilpasset hans fot og gange. 

Anonymkode: 67c4f...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har fungert best, altså mest demping, til mitt skranglete kne er Mizuno Prophecy. Hoka er også gode men jeg har ikke prøvd å løpe langt i dem så jeg er usikker på hvordan de ville være i det lange løp. (Pun intended...) De har fungert fint til småjogging på skogssti.

Men er enig i at det er lurt å ta en tur til Löplabbet eller annen sportsbutikk med litt kompetanse på sko. Det er mer enn bare demping som må tas med i beregningen. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoka er elendige for mine føtter, men jeg har veldig smal fot så selv clifton ble for stor for meg. Helt umulig å løpe med, men sikkert grei å gå tur i. Jeg har bare lagt de bort. 

Anonymkode: 98793...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt på verre sko en Hoka. Har prøvd flere modeller, men de funker rett og slett ikke for mine bein (sliter også med knærne). Vil anbefale Løplabbet eller annen sportsbutikk hvor en kan få undersøkt beina (fotvinkel, bredde, pronasjon osv), slik at dere kan få anbefalt sko deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Jeg sliter også ganske mye med knær, men har funnet ut at Mizuno Wave Rider fungerer veldig godt for meg.

Hoka har jeg prøvd, men de var virkelig drepen for mine bein.

Ellers vil jeg anbefale som flere sier å få hjelp i en god sportsbutikk til å finne sko som passer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Takk for tips… vi har vært på sportsbutikk (og fysio) som har undersøker/måler, så vi har kontroll på bredde, hvordan hun belaster osv, men takk for tips om det likevel. 

Vi mangler bare å finne en sko som passer til h*ns bruk og behov likevel 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Adidas og Asics for min del. Men det viktigste for meg var tipset om to par litt tykke sportssokker, de gir bittelitt ekstra demping i hvert eneste skritt, og det er faktisk forskjellen for meg. Hatt kneplager i 20 år. 

Anonymkode: 646f3...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/15/2022 at 9:59 AM, AnonymBruker said:

Hei. Takk for tips… vi har vært på sportsbutikk (og fysio) som har undersøker/måler, så vi har kontroll på bredde, hvordan hun belaster osv, men takk for tips om det likevel. 

Vi mangler bare å finne en sko som passer til h*ns bruk og behov likevel 😉 

Har dere vært hos fysio og sportsbutikk vet vel de mer om ungdommens bruk og behov? Rart om dere ikke fikk noen tips derfra. Det eneste vi vet er at hun har vondt i knærne, litt tynt grunnlag å anbefale sko på. 

Anonymkode: c31a2...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 21.41):

Har dere vært hos fysio og sportsbutikk vet vel de mer om ungdommens bruk og behov? Rart om dere ikke fikk noen tips derfra. Det eneste vi vet er at hun har vondt i knærne, litt tynt grunnlag å anbefale sko på. 

Anonymkode: c31a2...c6e

Jeg fikk beste tips på NIMI, og det var bruken av to par litt tykke sportsokker. Over 20 år siden, har hjulpet mine knær veldig. Var i USA på utveksling, der bruker svært mange to par sokker, bare her hjemme man sjelden ser det. Men så har svært mange her kneplager også. 

Anonymkode: 646f3...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Embla Othea skrev (På 13.5.2022 den 8.54):

Jeg sliter med tilbakevendende kneartrose, jeg bruker Hoka Bondi 8 til løping, storfornøyd!

Clifton 7 har etter min smak alt for høye såler

Hva er det du mener her? Bondi har da mye tykkere såle enn Clifton? 

Anonymkode: 3b8b3...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...