Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner virkelig ikke at dette kan provosere deg så mye. Ja det er selvfølgelig høflig å hilse, men gjør det egentlig noe? Hun peker jo i retning barnet ditt, så det er vel hennes respons til ditt hei. 

i barnehagen til mitt barn jobber det alle mulige mennesker. Noen er veldig sjenerte, noen er litt «kort» sosial når det kommer til voksen smalltalk og noen snakker utrolig dårlig norsk.  Men felles for alle er at barna digger de, så noe gjør de jo rett. Jeg er utrolig takknemlig for at vi er så forskjellige at noen faktisk orker å jobbe i barnehage. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (10 timer siden):

Eh ok, nei vel 🙂 er vant til at folk svarer hei, de andre ansatte gjør jo det. Men nå vet ikke jeg hva DU er vant med 😊

Hun sier jo hei og navnet tip barnet, tenker det er mer enn godt nok

Anonymkode: f9232...02b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg syntes IKKE det er greit. Absolutt ikke greit! Ser gjennom fingrene på mye, men det å hilse på ansatte, barn og foreldre i bhg er viktig for å skape et godt og trygt miljø. Slik fungerer det i skolen også, og barna lærer av oss voksne. Både skole og barnehage her har lagt vekt på hvor viktig dette er, også oppmuntret oss foreldre til å gå frem som et godt eksempel. Det er ikke uten grunn, det handler jo om å inkludere og være hyggelig mot de rundt seg. Alle får det bedre om man hilser, dårlig dag eller dårlig humør er ingen unnskyldning. 

Ubehagelig å skulle ta opp slikt, men tipper man gjør alle en tjeneste ved å si ifra, det er neppe bare du som føler ubehag. Man lar ikke vær å hilse når noen sier hei. Ta det opp med styrer eller ped leder. Vedkommende trenger ikke vite at det er du som har klaget på dette. 

Endret av Lonelily
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For alt du vet er hun en slik person mange mennesker føler at de har en gudegitt rett å klage til, det er noen personer det er lettere å klage til enn andre, kanskje hun prøver å hjelpe deg med å ikke klage. 😄 

Anonymkode: 282ff...5b5

AnonymBruker
Skrevet
On 5/11/2022 at 8:48 PM, AnonymBruker said:

Hun henvender seg til barnet! Det er barnet som er den viktige i barnehagen. 

Anonymkode: d6b31...da9

Ja, men vi voksne skal oppføre oss på en måte som gir et tydelig og fint forbilde for ungene. Det å hilse på mennesker man møter hver dag hører innunder slik normal folkeskikk! 

Anonymkode: 3fed2...08e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, men vi voksne skal oppføre oss på en måte som gir et tydelig og fint forbilde for ungene. Det å hilse på mennesker man møter hver dag hører innunder slik normal folkeskikk! 

Anonymkode: 3fed2...08e

Man hilser jo men sier også navnet til barnet, makan til fornærmelse da!

Anonymkode: f9232...02b

AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (På 12.5.2022 den 9.54):

Nei altså jeg vet det, jeg blir litt passiv aggressiv. Dessverre. Det er en av mine svakheter fordi jeg irriterer meg ganske mye over små ting. 

Ting har blitt bedre ihvertfall, det var helt ekstremt for en stund tilbake, men jeg har tett grep og klarer å se forbi ting. Jeg lager ikke unnskyldninger for folk, det holder ikke i lengden, men hvordan jeg skal se forbi at enkelte er dårlig oppdratt/fordomsfull/frekk i hue  feks.. For å sette det på spissen.. 

Jeg bør ha vært høflig, det er jo det riktige... Men gud så vanskelig det er. 

Hvis ikke du klarer å ta deg mer sammen, hvorfor forventer du da at andre skal klare det? 🤷🏼‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 330cc...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (På 12.5.2022 den 9.54):

Nei altså jeg vet det, jeg blir litt passiv aggressiv. Dessverre. Det er en av mine svakheter fordi jeg irriterer meg ganske mye over små ting. 

Ting har blitt bedre ihvertfall, det var helt ekstremt for en stund tilbake, men jeg har tett grep og klarer å se forbi ting. Jeg lager ikke unnskyldninger for folk, det holder ikke i lengden, men hvordan jeg skal se forbi at enkelte er dårlig oppdratt/fordomsfull/frekk i hue  feks.. For å sette det på spissen.. 

Jeg bør ha vært høflig, det er jo det riktige... Men gud så vanskelig det er. 

Du har din svakhet og synes det er vanskelig å "ta deg i sammen" på det punktet. Det kan være like vanskelig for andre å ta seg sammen på sine svakheter...

Er du helt sikkert på at du kan alt om hørselsproblemer og hvordan dette kan arte seg?

Anonymkode: 3ff7b...7a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har din svakhet og synes det er vanskelig å "ta deg i sammen" på det punktet. Det kan være like vanskelig for andre å ta seg sammen på sine svakheter...

Er du helt sikkert på at du kan alt om hørselsproblemer og hvordan dette kan arte seg?

Anonymkode: 3ff7b...7a8

Nope, det har jeg ikke påstått heller. Bare synes det kan være en liten knute på tråden når det kommer til sikkerhet. 

Og hun er jo trossalt på jobb. Hun bør greie å oppføre seg. Jeg oppfører meg selvom jeg egentlig vil konfrontere henne på en direkte måte, men jeg gjør ikke det fordi jeg tar meg sammen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis ikke du klarer å ta deg mer sammen, hvorfor forventer du da at andre skal klare det? 🤷🏼‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 330cc...dca

Jeg tar meg jo sammen. For meg er det faktisk å ta seg sammen ved å klistre på et smil og si god morgen for tredje gang tilfelle hun "ikke hørte meg".. 

Ja, jeg er sur innvendig, smilet blir ganske litt stivere på tredje gangen, virker kanskje litt mer irritert. Det er faktisk helt normalt og menneskelig når det skjer for tiende gangen denne måneden. Det er ikke jeg som ikke tar meg sammen 🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Uglems skrev (22 timer siden):

Mnja.. Tviler ikke på at dere møter mange snåle foreldre, det er jo en uting å ikke greie å oppføre seg. 

Men fint at dere har hatt et fokus på det. Det er det som er så fint når man har en arbeidsplass at man kan ta tak i slike ting. Man er jo på jobb og "læres opp". 

Men det kan man jo ikke med foreldre. Man kan jo ikke kalle inn alle foreldrene til et møte å be dem hilse lkksom. Det blir som at min lokale kiwi butikk skal sende meg et skriv i posten om at jeg skal hilse for å gå frem som et godt eksempel til de andre kundene.... For å sette det i en teit sammenligning. 

Uansett.. Jeg oppfører meg jo. Smiler og hilser. Det gjør ikke hun. Kanskje hun skulle jobbet hos dere 😊

Ped leder her.

Vi informerte jo foreldrene via halvårsplan som de fikk utdelt, om temaet vi skulle jobbe med og hvorfor.

Jeg tror nok mange foreldre syntes dette var litt ubehagelig og flaut, men samtlige foreldre skjerpet seg og begynte å hilse ordentlig når de kom med  barnet, og også si farvel når de gikk. Det handlet like mye om å se hverandre og bli sett, og for mange barn er det viktig å bli tatt imot i garderoben, og føle at vi voksne og også barna på avdelingen ser de.

Anonymkode: b21b7...a10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 9.17):

Jeg har jobbet i barnehage og er fryktelig sjenert overfor foreldre til barna. Selv om de sier hei, klarer jeg ikke å si noe. 

Men elsket tiden med barna. Jeg klarte bare ikke med foreldrene. Det du beskriver i hi kunne vært meg. 

Anonymkode: dd73e...a9b

Var det ikke vanskelig å jobbe i barnehage når man er så sjenert at man ikke tør å prate?

Jeg tenker da du er i feil jobb, for i en barnehage må man by på seg selv.

Anonymkode: b21b7...a10

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være sosial angst etc. Jobbet med en sånn og nabo,  og sa du hei  bare snudde han/hun seg vekk raskt med engang. 

Kan oppfattes veldig arrogant. 

Forstår det ikke, må jo være lettere å si hei enn å avvise/snu seg bort

Anonymkode: 483be...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...