Gå til innhold

Eks som ikke forsvinner helt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eksen til kjæresten min er mildt sagt det mest motbydelige mennesket jeg noensinne har møtt. Hun er kalkulerende og manipulerende og hadde et solid balletak på ham da de var sammen. Da det ble slutt mellom dem og vi ble sammen ble hun kjempesur og gikk rundt og snakket dritt om meg til alle hun kjente. Jeg bor på et lite sted så ting spredte seg ganske raskt. Hun fikk alt hun pekte på da de to var sammen og han betalte regninger for henne etc etc... jeg har alltid vært selvstendig og ville aldri finne på å få en kjæreste til å betale noe som helst for meg. Selv om jeg ikke vil at han skal betale for meg, gjør det i blant vondt når jeg vet at han kjøpte dyre smykker til henne som han fikk spesialdesignet mens jeg får praktiske gaver som er mye mye billigere. Jeg ber aldri om at han skal kjøpe dyre ting i gaver, for det har jeg ikke samvittighet til. Men det betyr jo ikke at jeg ikke skulle ønske at han la så mye tanke bar gavene til meg også... Jeg føler i blant at han satte henne høyere enn han setter meg. Det er fortsatt tonnevis av bilder av henne på face på hans profil og han nekter å slette dem. Jeg synes man skal slette bilder når det blir slutt sånn generelt, men spesielt henne fordi hun var så ufattelig stygg etter at det ble slutt mellom de to. Overreagerer jeg eller burde jeg kunne forlange at han i alle fall sletter bildene av henne?

Anonymkode: f4241...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommuniser for guds skyld ikke dine tanker med kjæresten din. 

Kvinneguiden derimot.. 

Anonymkode: ff362...5e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eksen til kjæresten min er mildt sagt det mest motbydelige mennesket jeg noensinne har møtt. Hun er kalkulerende og manipulerende og hadde et solid balletak på ham da de var sammen. Da det ble slutt mellom dem og vi ble sammen ble hun kjempesur og gikk rundt og snakket dritt om meg til alle hun kjente. Jeg bor på et lite sted så ting spredte seg ganske raskt. Hun fikk alt hun pekte på da de to var sammen og han betalte regninger for henne etc etc... jeg har alltid vært selvstendig og ville aldri finne på å få en kjæreste til å betale noe som helst for meg. Selv om jeg ikke vil at han skal betale for meg, gjør det i blant vondt når jeg vet at han kjøpte dyre smykker til henne som han fikk spesialdesignet mens jeg får praktiske gaver som er mye mye billigere. Jeg ber aldri om at han skal kjøpe dyre ting i gaver, for det har jeg ikke samvittighet til. Men det betyr jo ikke at jeg ikke skulle ønske at han la så mye tanke bar gavene til meg også... Jeg føler i blant at han satte henne høyere enn han setter meg. Det er fortsatt tonnevis av bilder av henne på face på hans profil og han nekter å slette dem. Jeg synes man skal slette bilder når det blir slutt sånn generelt, men spesielt henne fordi hun var så ufattelig stygg etter at det ble slutt mellom de to. Overreagerer jeg eller burde jeg kunne forlange at han i alle fall sletter bildene av henne?

Det er vel heller det at hun tvang han til å sette henne så høyt. 

Du kan fortelle hva du føler rundt bildene, men ikke forlange noe der. Du kan jo spørre hvorfor han føler behovet for å spare på bildene. De fleste av oss har indre minner og for mange så holder det langt. 

Anonymkode: 9cc6a...7f8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bør du fortelle han at du nekter å føle deg som nummer to for noen. Da finner du deg heller en som alltid får deg til å føle deg som nummer en. 

Anonymkode: 9cc6a...7f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han kjøpte dyrere gaver til henne fremfor deg kommer av at hun manipulerte han til det. Er nok ganske sikker på at han ikke alltid hadde intensjoner om å bruke så mye penger på henne. 

Når det kommer til bildene han har av henne på sin profil, så er jeg enig med deg at det er litt rart.. I mange, nesten alle tilfeller, hvor mennesker har vært i et forhold med folk som er ekstremt god til å manipulere, vil det være svært vanskelig å glemme vedkommende etter at det er slutt. De har så gode manipuleringsteknikker at vedkommende som blir manipulert vil ikke en gang fatte at de blir lurt. Har hørt så mange tilfeller hvor mine bekjente og mine venner har vanskeligheter med å legge fra seg sine ekser som var manipulerende. Feilen ligger først og fremst i de selv, hvor de lar seg bli manipulert. De tenker ikke lenger. 

Jeg ville spurt han om hvorfor det er nødvendig å ha disse bildene ute på profilen, til offentlighet foran alle. Spør om han ikke føler seg litt flau nå som han har en annen kjæreste (altså deg). Legg frem også at han selv ikke hadde likt hvis du hadde hatt bilder med din eks liggende på profilen når du nå er sammen med han. Kommuniser rolig og tydelig at du føler det er ubehagelig. Han som din partner må kunne klare å i det minste skjule bildene for å gjøre deg tryggere. Hvis ikke - ville jeg ha satt et ultimatum. Da er det faktisk noe som skurrer her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at han sletter de. Det ville jeg ha gjort.

Hvis han ikke gjorde det, ville jeg gnagd på han til han gjorde det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det akkurat likt som deg! Jeg krevde at han slettet henne fra alt av sosiale medier om vi skulle ha en framtid sammen. Det gjorde han. Men føler meg som en god nummer to, og vet ikke helt om jeg klarer å slutte å føle det så jeg vurderer forholdet, om det er verdt det. 

Anonymkode: 89c26...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnevis av bilder? Hvis han la ut mange bilder av henne og ingen av deg, skjønner jeg at det er sårt, men ellers syns jeg det er rart å slette historikken sin. Jeg slettet bryllupsbildet da jeg skilte meg og fikk ny kjæreste, men ingen andre bilder. Nå har jeg to ekser liggende der, men det er veldig få bilder og ingen kyssebilder, så det ville jeg sett på som rart om en ny mann ville at jeg skulle slette. Det er ikke slik at folk sitter og blar i andres profiler til stadighet, så det er sjelden noe ser det, men jeg ville følt det var som om jeg skulle ønske det aldri hadde skjedd om jeg slettet et bilde. Jeg angrer ingenting og vil ha med gode minner fra tidligere partnere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har det akkurat likt som deg! Jeg krevde at han slettet henne fra alt av sosiale medier om vi skulle ha en framtid sammen. Det gjorde han. Men føler meg som en god nummer to, og vet ikke helt om jeg klarer å slutte å føle det så jeg vurderer forholdet, om det er verdt det. 

Anonymkode: 89c26...007

Dersom han har slettet så viser jo det at han er dedikert til deg og forholdet, tenker jeg. Hva er det som gjør at du føler deg som en nr 2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
McMary skrev (13 timer siden):

Tonnevis av bilder? Hvis han la ut mange bilder av henne og ingen av deg, skjønner jeg at det er sårt, men ellers syns jeg det er rart å slette historikken sin. Jeg slettet bryllupsbildet da jeg skilte meg og fikk ny kjæreste, men ingen andre bilder. Nå har jeg to ekser liggende der, men det er veldig få bilder og ingen kyssebilder, så det ville jeg sett på som rart om en ny mann ville at jeg skulle slette. Det er ikke slik at folk sitter og blar i andres profiler til stadighet, så det er sjelden noe ser det, men jeg ville følt det var som om jeg skulle ønske det aldri hadde skjedd om jeg slettet et bilde. Jeg angrer ingenting og vil ha med gode minner fra tidligere partnere. 

Det er kyssebilder her. Det er bilder av henne hvor han har skrevet "jenta mi" og "se så vakker hun er". Andre bilder ville ikke plaget meg så veldig, men intime bilder syns jeg bør slettes.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lite sannhetskorn i sitatet av Pablo Picasso: " Kvinner er enten gudinner eller dørmatter.  " ( for noen menn tydeligvis) 

Har opplevd det samme som deg. Lot meg utnytte og gikk på akkord med meg selv. Nå vet jeg hva fortjener og gidder ikke gi alt uten å få en tiendel tilbake. 

Lista er hevet. Singel til en ekte mann gjør seg fortjent. 

Anonymkode: 7ecc0...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 8.46):

Kommuniser for guds skyld ikke dine tanker med kjæresten din. 

Kvinneguiden derimot.. 

Anonymkode: ff362...5e3

Er du ukjent med diskusjonsforum og hva de brukes til?

Anonymkode: 8a533...a66

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 8.28):

Hvis han nekter å slette bildene av henne fra profilen sin har han fortsatt følelser for henne. Stort rødt flagg. 

Anonymkode: 180aa...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her er det vel ikke snakk om hva hun gjør, men hva han gjør eller ikke gjør. 

Du får nesten bestemme deg om du ønsker dyre gaver eller ikke. 

Og hva dine ønsker er for bruken av sosiale medier. 

Anonymkode: 3517d...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han nekter å slette bildene av henne fra profilen sin har han fortsatt følelser for henne. Stort rødt flagg. 

Tull. Jeg har ikke sletta bilder av mine ekser, har ingen følelser for dem, bare hater å slette bilder og synes det er drastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
McMary skrev (På 11.5.2022 den 19.16):

Heheh, jo folk sitter faktisk å blar og sniker på bilder HELE TIDEN. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tull. Jeg har ikke sletta bilder av mine ekser, har ingen følelser for dem, bare hater å slette bilder og synes det er drastisk. 

Keep telling yourself that hun’ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Keep telling yourself that hun’ 

Jeg er ikke din honey eller noe annet.

Jeg synes trenden med å kaste/slette er rar. Den virkelige bearbeidelsen gjøres på innsida. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be ham forandre statusen på bildene til å kun være synlige for ham. Det er mindre drastisk. Da slipper du å se dem, og du slipper at exen og andre venner/bekjente ser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (På 13.5.2022 den 15.40):

Du kan be ham forandre statusen på bildene til å kun være synlige for ham. Det er mindre drastisk. Da slipper du å se dem, og du slipper at exen og andre venner/bekjente ser dem.

Det syns jeg faktisk er enda rarere... at man skal beholde disse bildene uansett. Man har jo minnene om man sletter bildene eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...