AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #1 Skrevet 10. mai 2022 … noen som har vært og kan fortelle litt om; Hvor lang tid før bedre? Symptomer før/etter? Søvn? Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 For meg kom dette tidlig i 20 årene, før jeg hadde lært meg at det var viktig å hvile. Hadde vokst opp med narsissistiske foreldre, og lærte at jeg må bare jobbe hardt og kjøre på med energi, for å klare meg. Fikk et barn i denne tiden. Ingen hjalp meg. Vi var fattige. Det var mye å gjøre. Jeg tok ikke hensyn til kroppen. Fikk sykmelding to uker, med beskjed om å hente meg inn igjen, og beskjed fra legen om å fikse opp. Jeg gjorde dette, og har siden aldri vært utbrent. Kjenner signalene, og vet at f.eks det er nyttig å ligge på sofaen i helgene. Spise bra mat hver dag, og sove om nettene. Ikke studere. Studere om dagen. Sove om natten. Viktig at helgene går til å hvile, ikke f.eks feste med venner som ikke har barn Anonymkode: 4725d...902 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #3 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For meg kom dette tidlig i 20 årene, før jeg hadde lært meg at det var viktig å hvile. Hadde vokst opp med narsissistiske foreldre, og lærte at jeg må bare jobbe hardt og kjøre på med energi, for å klare meg. Fikk et barn i denne tiden. Ingen hjalp meg. Vi var fattige. Det var mye å gjøre. Jeg tok ikke hensyn til kroppen. Fikk sykmelding to uker, med beskjed om å hente meg inn igjen, og beskjed fra legen om å fikse opp. Jeg gjorde dette, og har siden aldri vært utbrent. Kjenner signalene, og vet at f.eks det er nyttig å ligge på sofaen i helgene. Spise bra mat hver dag, og sove om nettene. Ikke studere. Studere om dagen. Sove om natten. Viktig at helgene går til å hvile, ikke f.eks feste med venner som ikke har barn Anonymkode: 4725d...902 Dette med mat har jeg forstått er viktig. Og gjerne skikkelig kost. Har vært alene med mitt barn i ti år. Jobba 200% de siste tre åra. Mye bedre nå, men sliter med innsovning. Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette med mat har jeg forstått er viktig. Og gjerne skikkelig kost. Har vært alene med mitt barn i ti år. Jobba 200% de siste tre åra. Mye bedre nå, men sliter med innsovning. Anonymkode: 57efb...6cc Viktig å spise bra mat ja. Vitaminer. Ang innsovning, har jeg god erfaring med å kutte kaffe etter kl 16. Fjerne jobb og digitale hjelpemidler fra soverommet. Ikke lov å tenke jobb eller problemer siste timen før man skal legge seg. Da er det underholdning og avslapning. Tror også dersom det er praktisk mulig, at det kan være nyttig å trene et par ganger i uken. Der er vist fra studier at regelmessig trening fører til velvære og bedre søvn. Anonymkode: 4725d...902
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Viktig å spise bra mat ja. Vitaminer. Ang innsovning, har jeg god erfaring med å kutte kaffe etter kl 16. Fjerne jobb og digitale hjelpemidler fra soverommet. Ikke lov å tenke jobb eller problemer siste timen før man skal legge seg. Da er det underholdning og avslapning. Tror også dersom det er praktisk mulig, at det kan være nyttig å trene et par ganger i uken. Der er vist fra studier at regelmessig trening fører til velvære og bedre søvn. Anonymkode: 4725d...902 Har gjort alle de tiltakene der. Trener som regel fem ganger i uka og, men smalt i veggen her etter covid, så fått streng beskjed om å roe ned. Så tar det med ro da…. 🙄 Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gjort alle de tiltakene der. Trener som regel fem ganger i uka og, men smalt i veggen her etter covid, så fått streng beskjed om å roe ned. Så tar det med ro da…. 🙄 Anonymkode: 57efb...6cc Da skjønner jeg at du sliter noe dyrisk. Jeg selv har vært uten trening i fire uker nå på grunn av en tøff forkjølelse. Støl i kroppen, og legene sier "ikke tren". Men gå tur kan man vel gjøre,,,? Ut i naturen og gå tur, det hjelper! Puste inn frisk luft fra trær og planter. Komme hjem og lese en krevende bok om hovedhobbyen. Har du interesser utenom jobben? Anonymkode: 4725d...902
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #7 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da skjønner jeg at du sliter noe dyrisk. Jeg selv har vært uten trening i fire uker nå på grunn av en tøff forkjølelse. Støl i kroppen, og legene sier "ikke tren". Men gå tur kan man vel gjøre,,,? Ut i naturen og gå tur, det hjelper! Puste inn frisk luft fra trær og planter. Komme hjem og lese en krevende bok om hovedhobbyen. Har du interesser utenom jobben? Anonymkode: 4725d...902 Går en time hver dag, og gjennomførte sju minutters økt nå så mulighetene er der☺️Ja, jeg skriver mye på fritiden ♥️ Anonymkode: 57efb...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #8 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): … noen som har vært og kan fortelle litt om; Hvor lang tid før bedre? Symptomer før/etter? Søvn? Anonymkode: 57efb...6cc Ti år siden, blir aldri som før, gradvis bedre over et par år med behandling/tiltak. Hjertebank/hodepine/stress/svimmel sov minst ti timer i døgnet/humørsvingninger/ hjernetåke/mindre kognitiv kapasitet/konsentrasjonsproblemer bla. Anonymkode: 85e67...34c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ti år siden, blir aldri som før, gradvis bedre over et par år med behandling/tiltak. Hjertebank/hodepine/stress/svimmel sov minst ti timer i døgnet/humørsvingninger/ hjernetåke/mindre kognitiv kapasitet/konsentrasjonsproblemer bla. Anonymkode: 85e67...34c Oj!! Ti år siden, og fortsatt dårlig? 😵💫 I dag har jeg gjort for mye, blir vanvittig svimmel og må bare legge meg. Vanskelig å få i seg mat innimellom og. Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har gjort alle de tiltakene der. Trener som regel fem ganger i uka og, men smalt i veggen her etter covid, så fått streng beskjed om å roe ned. Så tar det med ro da…. 🙄 Anonymkode: 57efb...6cc Jeg ble utmattet og utbrent etter Covid jeg og. Er gravid i tillegg. Hørt om mange som sliter med utmattelse lenge etter Covid. Jeg er sykemeldt, klarer veldig lite. Har flere barn, men mannen må gjøre nesten alt. Håper ikke dette er noe permanent, jeg klarer ikke leve sånn som dette i lengden. Anonymkode: 30753...c16 1 1
Olaug Olsen Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg ble utmattet og utbrent etter Covid jeg og. Er gravid i tillegg. Hørt om mange som sliter med utmattelse lenge etter Covid. Jeg er sykemeldt, klarer veldig lite. Har flere barn, men mannen må gjøre nesten alt. Håper ikke dette er noe permanent, jeg klarer ikke leve sånn som dette i lengden. Anonymkode: 30753...c16 Ganske vanlig å sove mye når man er gravid...
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble utmattet og utbrent etter Covid jeg og. Er gravid i tillegg. Hørt om mange som sliter med utmattelse lenge etter Covid. Jeg er sykemeldt, klarer veldig lite. Har flere barn, men mannen må gjøre nesten alt. Håper ikke dette er noe permanent, jeg klarer ikke leve sånn som dette i lengden. Anonymkode: 30753...c16 Var du vaksinert? Ja, det er fryktelig. Jeg hadde masse nevrologiske greier i tillegg. Ble bedre trudde jeg, og kjørte på litt igjen, men det svir jeg for nå. Klarer ikke lyd bl.annet, svimmel. Startet med insomni her, etterfulgt av panikk-angst/angst. Verste perioden i mitt liv! Men jeg kan sjekke av absolutt alle punktene utbrent-symptomlista! Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.25): For meg kom dette tidlig i 20 årene, før jeg hadde lært meg at det var viktig å hvile. Hadde vokst opp med narsissistiske foreldre, og lærte at jeg må bare jobbe hardt og kjøre på med energi, for å klare meg. Fikk et barn i denne tiden. Ingen hjalp meg. Vi var fattige. Det var mye å gjøre. Jeg tok ikke hensyn til kroppen. Fikk sykmelding to uker, med beskjed om å hente meg inn igjen, og beskjed fra legen om å fikse opp. Jeg gjorde dette, og har siden aldri vært utbrent. Kjenner signalene, og vet at f.eks det er nyttig å ligge på sofaen i helgene. Spise bra mat hver dag, og sove om nettene. Ikke studere. Studere om dagen. Sove om natten. Viktig at helgene går til å hvile, ikke f.eks feste med venner som ikke har barn Anonymkode: 4725d...902 Utrent og sykmeldt to uker? Tror utbrent er hakket mer alvorlig enn det. Tviler ikke på at du var i ferd med å brenne ut, slik at de to ukene og endringer hjalp til å unngå det. Anonymkode: 5ff93...492 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.41): Dette med mat har jeg forstått er viktig. Og gjerne skikkelig kost. Har vært alene med mitt barn i ti år. Jobba 200% de siste tre åra. Mye bedre nå, men sliter med innsovning. Anonymkode: 57efb...6cc Du har jobbet 16 timer om dagen og vært alene med barnet.. 🤪 Tenker det er greit å legge på litt for at man skal virke som ei har litt ryggrad, men dette ble vel litt mye? Anonymkode: f40c9...976
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.25): For meg kom dette tidlig i 20 årene, før jeg hadde lært meg at det var viktig å hvile. Hadde vokst opp med narsissistiske foreldre, og lærte at jeg må bare jobbe hardt og kjøre på med energi, for å klare meg. Fikk et barn i denne tiden. Ingen hjalp meg. Vi var fattige. Det var mye å gjøre. Jeg tok ikke hensyn til kroppen. Fikk sykmelding to uker, med beskjed om å hente meg inn igjen, og beskjed fra legen om å fikse opp. Jeg gjorde dette, og har siden aldri vært utbrent. Kjenner signalene, og vet at f.eks det er nyttig å ligge på sofaen i helgene. Spise bra mat hver dag, og sove om nettene. Ikke studere. Studere om dagen. Sove om natten. Viktig at helgene går til å hvile, ikke f.eks feste med venner som ikke har barn Anonymkode: 4725d...902 Sorry, men man blir ikke helt frisk fra utbrenthet etter 2 uker. Men begynnelse på utbrenthet hadde du nok. Det tar tid å komme seg fra utbrenthet, noen tar det flere år for. Anonymkode: 6e8f4...ebc 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Utrent og sykmeldt to uker? Tror utbrent er hakket mer alvorlig enn det. Tviler ikke på at du var i ferd med å brenne ut, slik at de to ukene og endringer hjalp til å unngå det. Anonymkode: 5ff93...492 Nei, jeg er på fjerde måned nå😵💫🙄og har fortsatt svimmelhetsanfall og høy puls. Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du har jobbet 16 timer om dagen og vært alene med barnet.. 🤪 Tenker det er greit å legge på litt for at man skal virke som ei har litt ryggrad, men dette ble vel litt mye? Anonymkode: f40c9...976 Det er så mye idiotfolk her inne. 100% dagjobb, 95% alenemamma og 100% selvstendig næringsdrivende siste to åra. Noe mer du lurer på, der du sitter bak ditt eget tastatur og veller deg i drit-kommentarer? Anonymkode: 57efb...6cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg er på fjerde måned nå😵💫🙄og har fortsatt svimmelhetsanfall og høy puls. Anonymkode: 57efb...6cc Jeg har bikket to år.. 😭 Anonymkode: 0e774...a38 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #19 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har bikket to år.. 😭 Anonymkode: 0e774...a38 Ikke si det a?!! 😱 Etter covid? Får du trent noe? Anonymkode: 57efb...6cc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #20 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke si det a?!! 😱 Etter covid? Får du trent noe? Anonymkode: 57efb...6cc Nei, etter en lang periode med svært lite søvn og høy stressbelastning i arbeid og fritid. Jeg har prøvd å trene lett, men blir dårlig av dette. Mer utmattet osv. Prøver å gå turer og gjøre yoga. Jobber ca 30 prosent så mulig det er for mye for meg siden jeg ikke klarer å fungere så godt utenom jobb. Anonymkode: 0e774...a38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå