Gå til innhold

Fibertabletter..

jordbær

Anbefalte innlegg

Ey!

Nå har jeg endelig somlet meg til innkjøp av dette vidundermidlet.(Fibertabletter, type grønnsaksfiber)

Tok sin tid. Og det ble ikke bedre med at jeg fikk bio-folin i stedet for bio-fiber på helsekosten.. Typisk. Jaja..

Uansett. Det jeg vil oppnå med disse er økt forbrenning. Jeg har hatt en VELDIG dårlig vane med å spise 1-2 måltider i løpet av en dag, og merker dette på både energi og vektøkning. Fibertabletter har funket SINSYKT bra til meg før. Mistet 8kg på 1,5 mnd.

Jeg spiser 12 fibertabletter pr dag. Dette fordelt på tre måltider. (Frokost, middag og kvelds) til lunch spiser jeg bare fiberknekkebrød fordi det er slikt med tabletter på jobb osv.

MEN! Magen min er voooond.. Kan den ha fått fiber-sjokk? Hihi. Altså, er det mulig å ta for mye fiber? Tidligere levde jeg mest på fiber-fritt brød. Eneste fiberinntak var grønnsaker og frukt.

Håper det er noen som har litt erfaringer med dette!?

Og en ting er sikkert.. Om ikke forbrenningen har økt, så har urinblære-aktiviteten økt drastisk!;D *løpe på toalett* (jaada, drikker masse vann)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE spør så vansklig daa:D

Husker ikke.. Men jeg skal sjekke når jeg kommer hjem.

Foresten anbefaler jeg alle å ta ekstra fiber i form av pulver man blander ut, fiberbrød, knekkebrød, tabletter osv. Det hjelper virkelig på forbrenning. Også er det veldig fordøyelsesregulerende.

Det er litt viktig at det er grønnsaksfiber og ikke fruktfiber. Ikke spør meg hvorfor. Jeg har bare blitt fortalt det. :)

Den jeg skal begynne på etter denne boksen er tom heter Bio-fiber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du da fortsatt bare ett til to måltider per dag???

Jeg er ekstremt mat-lei, og har fire fem kilo for mye. Jeg spiser en liten posjon til middag, og kanskje hvis jeg orker, ett knekkebrød til frokost.

Men klart, jeg går ikke ned i vekt... snarere tvert i mot...

Fiber-slanke-bli-sunn-kur hørtes kurrant ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei! Jeg spiser frokost (to fiberknekk med mager ost) lunch (to fiberknekk med maber ost) vanlig middag og kveldsmat (to fiberknekk med med magerost)

*slettefyfysmily*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo! Hei lille jordbær!

Meeen... blir du ikke fryktelig dårlig i magen på grunn av alt fiberet da?

Du må iallefall huske å drikke masse vann, ellers er det vel forstoppelse med en gang. Ajajajaj.

Jeg vil også ned i vekt! Iallefall 5 kilo. Men har antageligvis verdens tregeste forbrenning, er verdens dårligste hobbytrimmer, skulle sluttet å røyke for lenge siden (men det er jo klarbert at det er farligere å legge på seg enn å røyke!!?!!).

:wink:

Men hva gjør du da? Spiser du slike fiber-brød, og samtidig stapper i deg alle disse tablettene og fiberpulver? Hmmm... høres ut som overdose for meg.

Hvis det er håp for meg med fibertabl. blir jeghoppende glad, men kan du spise så mye middag du vil?? Jeg er nemlig veldig glad i middagsmat. Namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi!

Neida! Fiberpulver osv var bare eksempler.

Jeg drikker masse vann! *løpe på toalett igjen*

Jeg tar tilsammen 12 fibertabletter hver dag. Dette er for å gi magen "metthetsfølelse" samtidlig som det er bra for fordøyelsen. Det gir magen noe å jobbe på.

Jeg spiser fire måltider. Alle måltidene bortsett fra middag består av to knekkebrød med ost. (Hvis du ikke er så glad i det, kan du jo spise en skive brød)

Det viktigste er å spise ofte og lite. Jeg drikker også STORE mengder vann. (Hvor får man kjøpt selskapsblærer)

Du kan jo drikke det du har lyst på. Jeg klarer f.eks. ikke svelge fibertabletter med vann. Jeg bruker lightsaft.

Anbefaler deg å drikke mest vann, men lightbrus og lightsaft kan du jo drikke også.

Når jeg gikk ned 8kg spiste jeg heller ikke noe godte da. Hvis jeg fikk lyst på sjokolade spiste jeg en nutrilett-sjokolade-bar i stedet for et måltid. (Den inneholder det du trenger for et fulstendig måltid, men ikke lev på bare slike da.. Hiihi)

Jeg er også en VELDIG dårlig hobbytrener og jeg røyker.. Hihi.. Huffa meg!

Jeg kan anbefale dere Fiber Vital. Det er denne jeg bruker til vanlig.

Lykke til da!

Og ikke glem at du skal leve normalt. Ikke sulte deg. Det er den eneste grunnen til at jeg klarer dette.. Hihi

ps. Hvis du blir sulten mellom måltidene kan du spise så mye grønnsaker du vil. Frukt skal du egentlig bare spise en av pr. dag.

Husk også på at magen venner seg til å få to knekkebrød etterhvert. (Og da blir man VELDIG fort mett)

Fett er heller ikke farlig. Det er VIKTIG å få i seg fett hver dag, men i moderate mengder. (DAMN! Høres ut som den superslankeren.. *gjemme valkene sine* hihi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok litt tid for magen å venne seg til så mye fiber. Drikk mye vann. Fiber i seg selv, øker ikke forbrenningen. Men det er veldig sunt for fordøyelsen, og det gir metthetsfølelse. Å så hjelper det en til å huske å spise mange nok måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg løpt og kjøpt fibertabletter!!

Bio-Fiber heter disse jeg kjøpte på helsekosten. Faktisk ikke så dyre som fryktet heller. :lol:

Men hva nå da?? Blir det bare "knekkis" med mager ost? Blæææ... det blir man jo så utrolig lei av.

Skal nemlig til syden-land om 2 uker, og ville tatt av noen kilo innen jeg jumper inn i bikinien. He he....

Men kan man spise "normale" middagsporsjoner?

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæj strippebanan-i-pysjamas!

Spis hva du vil på knekkebrødene. Du trenger jo ikke å spise nugatti da:P

Vanlig hvitost kan du eksperimentere masse med da! Hvitost ooog:

salat

kalkunpålegg (som er VELDIG lite kalorier i)

eple

druer

krydder

litt syltetøy

Bare fantasien setter grenser! MEN! Forsøk å spis minst mulig fett.

Middag.. Ja, du kan spise normale posjoner.. Men du behøver jo ikke å spise MASSEMASSE og bli stappmett. Spis til du kjenner at du begynner å bli mett også stopper du. Det holder:)

Lykke til..

Hilsen fra en stk. jordbær som glemte fiber i dag! *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei jordbær

Hvor mye vann drikker du i løpet av en dag?

Mer enn 2 liter som alle bør få i seg i løpet av en dag?

Prøvde fibertabeletter en gang, men tror jeg drakk altfor lite.

Fikk ikke gått på do, og ble kjempetørr i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. *titte på vannflaske*

Jeg drikker kanskje 1,5-2 liter vann pr. dag.

Men av og til litt mindre. Hvis jeg f.eks tar meg en halvliterflaske med pepsimax eller blander vannet ut med saft. (Klarer ikke svelge fibertabletter med vann..urk)

Også drikker jeg 1-3kopper grønn te..

Løper på do hele tiden jeg.. Så.. Hehe.. Tror jeg får i meg nok vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hard mage ja.... gjett om......Etter 12 fibertabl. om dagen

trodde jeg det skulle bli racer-fart på magen, men det eneste jeg har oppnådd er jo å løpe å "skvette" hele tiden. Og da mener jeg hele tiden.

Jeg drikker ca. 2,5 liter vann om dagen.

Men skal det ikke da også virke annerledes på magen. Dette er jo helt pyton. Bare illeluktende gass og steinhard ellers.

Strippebanan i pysjamas kaller Jordbær!! Hva skjer med din mage da?? Får du gått på bomelibom-doen som vanlig??

Hva gjør man nå da?

*au au ondt i magen min* :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hei strippebananen i pysjamas!

JA! Jeg har også hatt vondt i magen.. Det går over etter hvert. Magen må venne seg på det. Min ble oppblåst og svær! *hirr*

Man må lide for skjønnheten.. *knis*

Bra at du drikker masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...