Gå til innhold

Han er faktisk ikke interessert. Eller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er ganske lett jeg er jo bare å sammenligne med meg selv. Er jeg interessert i en fyr og han er det tilbake går alt helt naturlig. Meldinger flyr frem og tilbake gjennom dagen, ringer hverandre. Nå holder jeg ofte mest tilbake men dette er gode tegn som aldri har gått feil for meg vertfall. Man planlegger neste møte ganske raskt så kommer etterhvert meldinger meg " jeg savner deg ", " jeg liker deg " , " gleder meg til å se deg neste gang " og vipps kommer " jeg er glad i deg " også og til slutt " jeg elsker deg ". Har aldri sagt disse tingene selv først. Er jeg ikke helt " der" selv så svarer jeg bare "takk ❤😊". Føler jeg det samme skriver jeg det.

Før meg er det alltid potensiale når det er sånn.  Når det ikke er det flyter samtalen trått og kompliment fra mannen handler mest om utseendet eller hvor go jeg er i senga etc.

Merker tydelig når noen er interessert i deg på ekte ikke bare utseendet. Jeg tror man ofte ikke vil innse disse tingene.  Har veninner som ofte går der å håper uten å vite. Er man usikker så spør da! Såpass kommunikasjon må man ha. Ta hintene som kommer for det de er og ikke lull seg inn i sånn man ønsker det er! 

Sånn er virkeligheten om man vil eller ikke😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.42):

Min erfaring er at noe kan bygge seg opp over tid. En mann jeg traff oppførte seg som de fleste ville sagt ikke var interessert. Ikke var han klar for forhold heller sa han. Vel, etter noen mnd så ble vi samboere og senere fikk vi barn.

Anonymkode: 4f950...fb0

Min erfaring er også at noe kan bygge seg opp over tid for mannen. Også når det gjelder meg. 

Mange ganger har jeg opplevd det motsatte, at jeg med en gang merker om det er noe der. Men ofte er det ikke forelskelse med en gang, men noe som kan skje etter at man har vært med hverandre flere ganger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (4 timer siden):

Min erfaring er også at noe kan bygge seg opp over tid for mannen. Også når det gjelder meg. 

Mange ganger har jeg opplevd det motsatte, at jeg med en gang merker om det er noe der. Men ofte er det ikke forelskelse med en gang, men noe som kan skje etter at man har vært med hverandre flere ganger.

Av egen erfaring så er det oftest forholdene som starter slik som har vært de mest langvarige.

Menn som viser masse interesse i begynnelsen har som regel blitt mindre på etterhvert.

Da foretrekker jeg førstnevnte, og det er jo det som er det beste tegnet, at en mann blir mer og mer interessert jo mer han kjenner deg som person og både gode og dårlige sider, og det samme motsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Av egen erfaring så er det oftest forholdene som starter slik som har vært de mest langvarige.

Menn som viser masse interesse i begynnelsen har som regel blitt mindre på etterhvert.

Da foretrekker jeg førstnevnte, og det er jo det som er det beste tegnet, at en mann blir mer og mer interessert jo mer han kjenner deg som person og både gode og dårlige sider, og det samme motsatt.

Det å vise så mye interesse i begynnelsen, gjør meg egentlig litt skeptisk. De kjenner meg jo ikke. Da tenker jeg at det kan bety at de ofte viser mye interesse til damer generelt.

Mens en som er forsiktig og usikker i begynnelsen, tar forhold mer høytidelig. At de blir ikke lett forelsket bare de ser en flott dame eller får oppmerksomhet.

Det gir også en trygghet.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 21.33):

Har du investert noe selv? Har du selv vist interesse? For det må jo gå begge veier. 

Anonymkode: a814c...76f

Ja, jeg pleier å vise intresse selv. Når jeg har vært veldig i tvil har jeg faktisk spurt rett ut " føler kanskje ikke du er veldig interessert, stemmer dette?" Da får man som regel ett unnvikende svar som at det " har vært travelt" etc, men da vet man 100% av at magefølelsen stemte. 
Når jeg møtte kjæresten min nå tok han det veldig rolig, men følte virkelig at han likte meg- fra første stund! 

Anonymkode: 2a0ae...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 9.36):

De gangene jeg har møtt damer og aktivt vist interesse for dem så trekker de seg umiddelbart unna. 

De gangene jeg har møtt damer og vært likegyldig og fjern så springer de etter meg. 

Jeg har dermed lært meg å prøve å vise så lite interesse som overhodet mulig, da det er dette jenter responderer på. 

Anonymkode: a2c9a...54a

Det handler om at du blir sett på som en slags konkurranse, at du er spennende(uten at du behøver å være det) litt sånn "hvorfor vil han ikke ha meg?" og derfor får de et ønske om å vinne deg på en måte.

Fungerer på de som er ganske usikre på egen verdi/synes det er spennende å måtte jage og fungerer veldig godt på menn også bare så det er sagt😉 Jeg gjorde det der mot menn før spilte hard to get og fy f... som de fikk jaktinnstinkt, men dessverre(?) er det jo mennesker med bekreftelsesbehov/usikkerhet osv som faller for det der så man orker ikke slike i lengden. Er for mye drama.

Hvis en fyr ikke "vet hva han vil/vil ikke definere oss" etter ca 3 mnd så er han ikke interessert..greit å ikke være for på i begynnelsen altså men å virke helt care er det ingen normale mennesker som biter på.

Anonymkode: 7f821...463

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere som skriver at ''han tok det veldig rolig'', - og det likte jeg. 

Hva mener dere? En mann må vel vise interesse og være "på", skal det være noe håp vel? Eller?

OG har man hatt en date som var vellykket og bra, så er det vel innafor å be ut på en ny date vel? 

Anonymkode: f22f6...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som skriver at ''han tok det veldig rolig'', - og det likte jeg. 

Hva mener dere? En mann må vel vise interesse og være "på", skal det være noe håp vel? Eller?

OG har man hatt en date som var vellykket og bra, så er det vel innafor å be ut på en ny date vel? 

Anonymkode: f22f6...89a

Jeg skreiv det i mitt forrige innlegg. Det jeg mener er at han ikke rusher meg. Han virket oppriktig interessert i meg, ba meg ut på dates, fortalte meg at han gledet seg til å møte meg igjen etc.  Det han ikke gjorde var å være for pressende når det kom til sex, andre intimgrenser samt å kalle meg " kjæresten" hans innen to uker.

Har opplevd menn som har vært for unnvikende( var ikke interessert) og folk som tar ting for kjapt ( lovebombing). Spesielt det siste der er spesielt skummelt. Man vil med andre ord( og bør) date noen som er oppriktig interessert, ikke gjør at du blir for usikker, men samtidig gi det tid til å bli godt kjent.

jeg mener ikke at det ikke er OK å be ut på ny date, dette er veldig bra:-) om du googler love-bombing så skjønner du hva jeg mener.

Anonymkode: 2a0ae...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 1.05):

For meg har det ikke stemt. Har følt at alle jeg har vært interessert i ikke har vært interessert tilbake, men så viste det seg at de var det likevel. Kanskje det handler om usikkerhet fra min side, eller kanskje det handler om at jeg er dårlig på å lese mennesker, eller kanskje det handler om at noen menn er tilbaketrukne og sjenerte selv. 

Hver eneste gang jeg er forelska tror jeg den andre personen er aaaaalt for bra for meg, men så har de sittet med samme følelsene på andre sida.

Anonymkode: b3fec...ad6

Sånn føler også jeg….

Anonymkode: fa510...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.42):

Min erfaring er at noe kan bygge seg opp over tid. En mann jeg traff oppførte seg som de fleste ville sagt ikke var interessert. Ikke var han klar for forhold heller sa han. Vel, etter noen mnd så ble vi samboere og senere fikk vi barn.

Samme erfaring her. Plutselig er lyset "grønt" , fokus skifter, og mange innser hvem de kunne tenke seg barn og familieliv med :) 

Anonymkode: 4ad18...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt finnes det mange nyanser her, fra begge sider. Jeg (mann) er ferdig med å være «tålmodig». I den alderen jeg er i forventer jeg at damen er trygg og vet hva hun vil. At om hun er interessert, så viser hun dette. Det samme forventer jeg av henne. Så snart det bare er jeg som viser interesse, føles det mer som en jakt. Og det er veldig lite interessant for meg, med mindre vi begge kjenner at vi «jakter» på hverandre. 
Jeg har full forståelse for at mange er mye mer tilbakeholden og har «gode» grunner for å være det, har selv vært det og jeg har selv vært en tålmodig dater. Å beskytte seg selv er vel og bra. Men ikke i søken etter et forhold. Klare grenser og tydelig kommunikasjon derimot, det skaper trygghet og gode forutsetninger for et forhold

Anonymkode: 18f85...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...