Gå til innhold

Han er faktisk ikke interessert. Eller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er nettopp det. Menn kan faktisk også være redde for å gi for mye av seg selv i frykt for å bli såret. Kan være mange grunner, og det er ikke alltid så sort/hvitt.

Anonymkode: 4f950...fb0

Enig. I dette tilfellet var det ikke sort/hvitt. Jeg leste alt på kvinneguiden, som man jo gjør. Helt idiotisk. Men nå har jeg lært at det er mye mellom linjene

Anonymkode: 396b3...cd4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kvinner oppsummert i en setning. 

Anonymkode: a2c9a...54a

Er det så rart da? Ingen vil vil bli kvelt og oppleve forholdet som et fengsel. Det er en mellomting mellom kvelende og iskald

Anonymkode: 44aa2...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nettopp det. Menn kan faktisk også være redde for å gi for mye av seg selv i frykt for å bli såret. Kan være mange grunner, og det er ikke alltid så sort/hvitt.

Selv menn som er redd for å bli såret pleier å tørre å i det minste be ut på første daten eller i det minste vise tegn til interesse, hvis de virkelig er interessert. Interesserte menn er ikke unnvikende og hard to get og er de det blir nok forholdet ganske tarvelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kun de ekstreme tilfellene dette fungerer. 

Anonymkode: 718d0...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selv menn som er redd for å bli såret pleier å tørre å i det minste be ut på første daten eller i det minste vise tegn til interesse, hvis de virkelig er interessert. Interesserte menn er ikke unnvikende og hard to get og er de det blir nok forholdet ganske tarvelig 

Det er en del variabler her, altså. Ting kan utvikle seg over tid og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en del variabler her, altså. Ting kan utvikle seg over tid og

Ja, men såpass sjeldent at man ikke bør ha det i mente, for sannsynligvis hvis fyren ikke viser interesse, så kaster man bort tid og blir såret over en som bare vil ha oppmerksomheten din

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, men såpass sjeldent at man ikke bør ha det i mente, for sannsynligvis hvis fyren ikke viser interesse, så kaster man bort tid og blir såret over en som bare vil ha oppmerksomheten din

Men hvorfor skal man ha oppmerksomhet bare for å ha oppmerksomhet? Har aldri skjønt den greien. 🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor skal man ha oppmerksomhet bare for å ha oppmerksomhet? Har aldri skjønt den greien. 🤔

Ikke jeg heller, men de finnes dessverre. Mater et ego?

Anonymkode: 16942...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis en mann ikke ber ut på første date eller viser noe tegn til interesse, hva slags grunnlag har man i det hele tatt for å tro at han var interessert fra første stund da?🤔

Jeg tenkte mer på i tilfeller der man har kommet litt lenger enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Si det, er jo på den harde måten vi lærer at stakkarer med behov for dette faktisk eksisterer.. Men fatter det ikke selv, jeg misliker oppmerksomhet fra menn jeg ikke er interessert og syns det er merkelig å hige etter oppmerksomhet fra folk man helst skulle latt en være i fred. Er vel som det står under, mate et sultent ego 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2022 at 12:30 AM, AnonymBruker said:

Er det flere enn meg som synes denne påstanden fordi en mann er litt tilbaketrukket og ikke tar nok kontakt osv, er sort/hvitt tenkning?

Det sies at hvis en mann er interessert, så merker du det og motsatt. Ja, jeg er til en viss grad enig, men en mann kan også ha andre ting som skjer i livet, han kan være i en usikker fase i forhold til dama og han kan også være usikker på hvor mye han kan og bør gi av seg selv i starten.

Det kan også være at han er interessert, men ikke interessert nok i starten. Det tar tross alt tid å bygge opp en relasjon og følelser til andre slik at man kan gi av seg selv fullt ut. Det kan også selvfølgelig bety at han ikke er interessert i det hele tatt, men trenger ikke bety det, mener jeg.

Jeg tror vi må lære og være litt mer tålmodige i starten, ikke tolke så mye og ikke trekke så raske konklusjoner som denne påstanden legger opp til.

Nei, ikke svart/hvitt i det hele tatt. Det KAN finnes unntak, men det kan også være slik at de som virker uinteressert, faktisk er det- men velger å settle med deg. Tygg litt på den. 

En mann som er interessert, vil vise det.  Hva vil man med en person som er usikker på hva han tenker om deg? 
har andre ting som skjer i livet? Klisje. Alle har andre ting som skjer i livet. 
interessert nok? Enten er man interessert eller ikke. 

Å være tålmodig handler ikke om å gå på akkord med hva man selv ønsker og vente på at noen skal vise deg de er interessert. 

jeg tror vi må lære oss å kalle en spade for en spade. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, pocahontas88 said:

Nei, ikke svart/hvitt i det hele tatt. Det KAN finnes unntak, men det kan også være slik at de som virker uinteressert, faktisk er det- men velger å settle med deg. Tygg litt på den. 

En mann som er interessert, vil vise det.  Hva vil man med en person som er usikker på hva han tenker om deg? 
har andre ting som skjer i livet? Klisje. Alle har andre ting som skjer i livet. 

Å være tålmodig handler ikke om å gå på akkord med hva man selv ønsker og vente på at noen skal vise deg de er interessert. 

Veldig sant. Heller ikke skjønt hva man vil med slike, ja man «vant» omsider drømmeprinsen som var tilbaketrukken, men han var ikke særlig interessert og/eller tok til takke. Eller han er bare tafatt. Ikke særlig romantisk spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han kan være så interessert han bare vil, men det spiller vel ingen rolle om han aldri tar kontakt eller visee det?

Anonymkode: 4eab2...766

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.31):

I mitt 30 år gamle liv så langt har dette ALLTID stemt, har du denne følelsen en stund er det nok et "nei takk" fra hans side.

Man merker det om han investerer og vil ha noe ut av relasjonen..

Anonymkode: 2a0ae...097

Har du investert noe selv? Har du selv vist interesse? For det må jo gå begge veier. 

Anonymkode: a814c...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pocahontas88 skrev (2 timer siden):

Kommer an på hva du legger i det å «vise det»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer an på hva du legger i det å «vise det»

Um? Tror det er universell enighet om hva man legger i det. Du merker om en mann viser han er interessert. Hvis en mann er interessert så merker du det. Hvis ikke. så er man bare forvirret, lager innlegg på forum, osv. Og er man forvirret, så er han ikke interessert. Det kommer ikke an på hva jeg legger i det å «vise det». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pocahontas88 skrev (15 timer siden):

Tenker absolutt ikke at man skal gå og vente på noen. Du merker fort om tiden drar ut og om interessen og kontakten bygger seg opp eller ikke.

Det jeg skal fram til med utålmodighet er at jeg synes mange trekker for raske konklusjoner for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

BrTenker absolutt ikke at man skal gå og vente på noen. Du merker fort om tiden drar ut og om interessen og kontakten bygger seg opp eller ikke.

Det jeg skal fram til med utålmodighet er at jeg synes mange trekker for raske konklusjoner for tidlig.

Vi er nok uenig der. Handler ikke om tålmodighet, men å kjenne sin egen verdi. Jeg er ikke interessert i folk som virker usikker på meg, er likegyldig etc. 

selv det mest usikre mennesket finner en måte, «den dårlige teksteren» finner en måte, den sjenerte finner en måte. Hvis du vil, så vil du. Punktum. 

Folk som er genuint interessert vil vise det, og om det så viser seg at de har mye annet i livet - så klarer interesserte mennesker å la deg vite dét også, samtidig som viser deg at de vil ha deg. DA kan man snakke om tålmodighet. 
Men å innbille seg selv at man skal være tålmodig mot noen som gjør at du sitter der og føler deg usikker. Fuck no. Jo fortere man trekker konklusjonen om at de ikke er interessert, jo bedre er det. Å være opptatt er oppskrytt. 

Endret av pocahontas88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pocahontas88 skrev (4 timer siden):

Vi er nok uenig der. Handler ikke om tålmodighet, men å kjenne sin egen verdi. Jeg er ikke interessert i folk som virker usikker på meg, er likegyldig etc. 

selv det mest usikre mennesket finner en måte, «den dårlige teksteren» finner en måte, den sjenerte finner en måte. Hvis du vil, så vil du. Punktum. 

Folk som er genuint interessert vil vise det, og om det så viser seg at de har mye annet i livet - så klarer interesserte mennesker å la deg vite dét også, samtidig som viser deg at de vil ha deg. DA kan man snakke om tålmodighet. 
Men å innbille seg selv at man skal være tålmodig mot noen som gjør at du sitter der og føler deg usikker. Fuck no. Jo fortere man trekker konklusjonen om at de ikke er interessert, jo bedre er det. Å være opptatt er oppskrytt. 

Ja vi er nok uenige på mange måter. Det eneste jeg er enig i er at man kaster ikke bort tid på menn som rett og slett virker uinteresserte og likegyldige. Er de det har man jo fått det svaret man trenger, og trenger ikke være usikker heller.

I de tilfellene man er usikker, så viser jo mannen i så fall interesse, men mest sannsynlig ikke i den grad man selv trenger bekreftelser på at han er interessert. Man kan jo selvfølgelig også være usikker på en mann med god grunn og at han faktisk bare driver et spill, ikke er interessert, holder deg på gress osv... Der kommer det i bildet igjen at ingenting er svart/hvitt. Derfor, er man virkelig selv interessert i en mann, så er det vel til en viss grad verdt å være litt tålmodig og se hva som skjer og om det utvikler seg i riktig retning. Gjør det ikke det, så vet du da sikkert hvor du har han.

I mitt over 40 år lange liv så har jeg hatt endel forelskelser og forhold. Kan ikke si at et eneste forhold ikke startet med usikkerhet og har mange ganger sittet og ventet på telefonsamtalen eller meldingen som ikke kom. Men forhold ble det etterhvert. Forelskelse og usikkerhet hører gjerne sammen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...