Gå til innhold

Fotograf


Ophelia

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke på Norsk Fotofagskole til høsten.

Er det noen som har gått på denne skolen som vet noe om den?

Jeg lurer også på hvordan jobbmulighetene er etter endt skolegang.

Noen som vet?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan var det å få seg jobb når du kom hjem da?

Er litt redd for å sitte der uten jobb når jeg er ferdig utdannet icon_eek.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg har aldrig gadd å jobbe som fotograf!

jeg reiste ut i den tro at jeg skulle bli kunstner men fany hurtig ut at å bruke "mine" ideer på komersielle oppdrag ble feil for meg så jeg jobbet på hurtigruta for å få tid til å drive m hobbyen min når jeg var hjemme.

Men jeg ser jo at de som har utdannelse utenlaqnds ifra står først i køen i fotojobbene.

Jeg gikk på the Royal college of art i London og d er en skole jeg kan anbefale på d sterkeste. Også Fatamorgana i København er en deilig skole.+ Konstfack i Stockholm

Norge har egentlig ingen skikkelig fotoutdanning på ett høyere nivå og d er meget merkelig m tanke på d høye nivå våre fotografer holder.

I all tilfelle: Uansett hva du velger så stå på d er ett utrolig heftig studium!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også som fotograf. Må bare si at det ikke er som med andre jobber. Du kan ikke vente deg fast jobb for å si det sånn. Med mindre du vil jobbe i et portrettstudio, men det er sikkert ikke så lett å få en sånn jobb heller. Jeg har bare gått ett år på Oslo Fotokunst skole. Det er helt variert hva man lærer på det året, men jeg bodde omtrent på skolen, og fikk kjempemye ut av det. Ikke for at skolen er så bra, men for at det mest handler om hva man gjør ut av det. Foto må man erfare og ikke bare lese om. Man må prøve og feile hundre ganger, så oppdager man mye. Etter skolen jobber jeg heltid som assistent hos en reklamefotograf. Der lærte jeg utrolig mye om lyssetting og bransjen generelt. Nå jobber jeg freelance, og det går bra, men det tar tid å jobbe seg opp. Du må virkelig brenne for dette for å klare deg! Er du halvmotivert, kan du bare glemme det. Men alt går for den som vil! Bare ikke regn med god økonomi den første tiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...