AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #41 Skrevet 8. mai 2022 Jeg ville involvert bhg. Sagt hva dere sliter med og vil endre. De kan tipse om hvordan de gjør ting i bhg slik at dere bruker samme metoder og konsekvenser. Da blir det enklest for barnet også. Anonymkode: a0771...8be 1
MildeMarie Skrevet 8. mai 2022 #42 Skrevet 8. mai 2022 Det er ikke for sent. Dere er kloke som snur i tide. En helsesøster eller annen fagperson kan hjelpe dere med å finne ut hvilke kamper det er viktig å starte med. For strategi er viktig når dere skal gjenvinne autoritet og ta mer styring. Ingen orker alle kamper hele tiden, begynn med de viktigste. Og all ære til dere som orker å se at det må gjøres noe. Klart dere kan gjøre noe med det. Han er for liten til å se det nå, men han blir glad for det senere. Lykke til😊
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #43 Skrevet 8. mai 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ja på papiret, når man spør om hjelp oppfører barnevernet seg f o r f e r d e l i g. Regn med det verste kan skje. Anonymkode: 9f675...61a Hvorfor skulle barnevernet bli involvert i en sak som ikke dreier seg om grov omsorgssvikt? Ts. Anonymkode: f9825...e33 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #44 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du er ikke alene. De aller fleste foreldre kan ikke oppdra barna sine i dag. Det har dere igjen for nå. Så feiling er absolutt det riktige ord. Men det er enda håp, han er bare 5 år. Anonymkode: a4eb9...c99 Hehe - du oppdro barn på 80-90 tallet og tenker at du var en del av den gylne generasjonen av foreldre? Anonymkode: 90ec1...a62 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #45 Skrevet 8. mai 2022 Begyn i dag med klare grenser og regler. Viss han ikke holder dette, må han få konsekvenser. Lag til et belønningsystem. Anonymkode: 191cb...621
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #46 Skrevet 8. mai 2022 Sjekk om der er et familiesenter i kommunen. De har vært gull her! De veileder på akkurat sånne ting. Anonymkode: fa382...bc0
jabx Skrevet 8. mai 2022 #47 Skrevet 8. mai 2022 Akryl skrev (12 timer siden): Nei, ikke bland inn staten i oppdragelse. Få råd hos erfarne slektninger og venner. Plutselig kan barnevern stå på døra. Dummeste jeg har hørt. Hvis barnevernet står på døra så er det fordi det er nødvendig. I nesten 100% av tilfellene vil de tilby veiledning og hjelp. Det er bare hvis det for eksempel er snakk om alvorlig omsorgssvikt at det vil skje noe annet. Men hvis TS mener at barnet et utsatt for grov omsorgssvikt så er det kanskje ikke så fristene, antar jeg... 3
jabx Skrevet 8. mai 2022 #48 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig dette!! Gå inn i ubehaget det kan føles, og spør slektninger du vet har ressurser. Barnevernet vil jeg anbefale deg å holde unna. Jeg vet det er ubehagelig å spørre om hjelp, men nå gjelder det sønnen din - da blir man sterkere. Har vært der selv, klem til deg 💕 Anonymkode: 4d8fe...30a Slektninger er ikke fagpersoner, og kan bare gjette. De vil sannsynligvis komme med idiotiske forslag som strider mot alt man vet om barns utvikling. 2
Rosa Dartle Skrevet 8. mai 2022 #49 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Anbefaler deg å se noen episoder av Nanny 911 eller Supernanny, mange gode tips og råd der! Anonymkode: 6b6c5...615 Amerikansk oppdragelse anbefales ikke 😬 1
jabx Skrevet 8. mai 2022 #50 Skrevet 8. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Anbefaler deg å se noen episoder av Nanny 911 eller Supernanny, mange gode tips og råd der! Anonymkode: 6b6c5...615 Nei, det er elendige tips og råd. Mye som er direkte mishandling. Men det er vel i tidsånden at folk tror at noe som er ren underholdning faktisk er noe å rette livene sine etter... Helt utrolig. Og skremmende. Endret 8. mai 2022 av jabx 2
jabx Skrevet 8. mai 2022 #51 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du er ikke alene. De aller fleste foreldre kan ikke oppdra barna sine i dag. For noe tull. 1
jabx Skrevet 8. mai 2022 #52 Skrevet 8. mai 2022 Kaneel skrev (2 timer siden): Pmto har mye mer for seg enn cos kurs. Cos kurs gjør ingenting for oppdragelsen er mer et sensitivitet kurs for foreldre som mangler normale sjelsvener(mao jævlig ubrukelig og unødvendig kurs) Du er ikke fagperson. Du vet ikke om PMTO passer her. COS gjør veldig mye hvis man har behov for det. 1
jabx Skrevet 8. mai 2022 #53 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja på papiret, når man spør om hjelp oppfører barnevernet seg f o r f e r d e l i g. Regn med det verste kan skje. Anonymkode: 9f675...61a Hva er det du snakker om? Folk som har vært i kontakt med barnevernet har faktisk større tillit til etaten enn folk som aldri har vært i kontakt med dem. Selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, har et overveldende flertall høy tillit til etaten. Folk må slutte å spre usannheter om BV. 2 1
jabx Skrevet 8. mai 2022 #54 Skrevet 8. mai 2022 Kaneel skrev (1 time siden): Dette! Glem ubrukelig nymotens forstå seg på oppdragelse! Oppdra han normalt slik det ble gjort før! Hva er "nymotens"? Du mener ting som faktisk fungerer, og som skaper mer mentalt friske og balanserte mennesker? 2 1
Rosa Dartle Skrevet 8. mai 2022 #55 Skrevet 8. mai 2022 jabx skrev (12 minutter siden): Hva er det du snakker om? Folk som har vært i kontakt med barnevernet har faktisk større tillit til etaten enn folk som aldri har vært i kontakt med dem. Selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, har et overveldende flertall høy tillit til etaten. Folk må slutte å spre usannheter om BV. Helt vanlige og oppegående folk begynner å se at det er svikt på systemnivå i barnevernet. Det er ikke uten grunn at Barneombudet går ut og advarer. Selv har jeg sett to tilfeller på relativt nært hold i egen kommune. Tanken hos de fleste er sikkert god, men det mangler for mye på rutiner og kompetanse i små kommuner. 1
Rosa Dartle Skrevet 8. mai 2022 #56 Skrevet 8. mai 2022 jabx skrev (13 minutter siden): Hva er "nymotens"? Du mener ting som faktisk fungerer, og som skaper mer mentalt friske og balanserte mennesker? Akkurat det er jeg enig i. Nå vet vi veldig mye mer om hva som ble gjort galt før. Nymotens er det samme som erfaringsbasert og forskningsbasert! Ergo, ta i bruk nye verktøy som man ser skaper trygge og harmoniske barn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #57 Skrevet 8. mai 2022 Meld dere på et COS kurs. Anbefaler også sterkt bøkene til Hedvig Montgomery. Stikkordet er autoritativ foreldrestil. Anonymkode: 7374d...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #58 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om barnet er slik når det begynner på skolen vil ppt tjenesten fort kobles inn og vipps er barnevernet på døra likevel. Anonymkode: 3368e...86f Dette! Så hvorfor ikke be om hjelp allerede nå, det er ikke lenge til skolestart, og foreldrene har behov for all mulig hjelp dersom barnets oppførsel skal "snus" i tide. Anonymkode: e721a...956 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #59 Skrevet 8. mai 2022 Hvor mye ressurser tror dere barnvernet har egentlig? Jeg jobber i beslektet yrke og vet at man ikke griper inn mer enn nødvendig. Det er langt flere som burde ha omfattende oppfølging enn det er mulighet for å følge opp. Dermed griper de bare inn i de mest ekstreme tilfellene. Ts. Anonymkode: f9825...e33 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #60 Skrevet 8. mai 2022 Hva er det som har gjort at du "plutselig" har innsett det? Jeg er bonusmamma til en gutt som var slik på den alderen. Far fikk noen tilbakemeldinger fra bhg om at han slet med relasjon til andre barn fordi han var så voldsom og egenrådig, men det var ikke noe som ble tatt så alvorlig der og da, fordi det ikke er kustus i barnehagen. Overgangen til skolen ble tøff. Han ble et problem i klasserommet, og lærerne måtte sette inn ekstra ressurser. Nå er han blitt 9 år, og ting er blitt litt bedre. Både jeg og far er ekstremt konsekvente med ham, kanskje jeg mer enn ham. Det virker som det gradvis synker inn at han ikke er universets sentrum. Han er fortsatt veldig utagerende når han ikke får viljen sin. Det er kjempefint at dere innser dette selv, og at dere gjør det nå. For min mann ble nok møtet med skolen hardt, og han syntes de bare var negative. De hintet også til at det var "noe galt" med sønnen hans, og det er tøft å høre. Selv om ting er blitt bedre, har han fortsatt et negativt bilde av, og bånd til skolen. Det skrives litt om dette i A-magasinet idag, og jeg anbefaler deg å lese det. Situasjonen med "John" likner veldig (bortsett fra dette med flerkulturell bakgrunn): https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/ALw5bx/foreldrekoden-johns-historie Anonymkode: 897e4...70d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå