AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Del Skrevet 7. mai 2022 Er det noe plass hvor kan jeg pante batterier i Oslo? Anonymkode: 20bd7...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. mai 2022 #2 Del Skrevet 7. mai 2022 Mener du bilbatteri? Alle steder som selger er forpliktet til å ta imot (du får ikke pant for det da). Vanlig batterier kan du kaste i de fleste matbutikker (de har gjerne sånn liten krok for batterier, lystoffrør, småelektrisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Del Skrevet 7. mai 2022 visp skrev (1 minutt siden): Mener du bilbatteri? Alle steder som selger er forpliktet til å ta imot (du får ikke pant for det da). Vanlig batterier kan du kaste i de fleste matbutikker (de har gjerne sånn liten krok for batterier, lystoffrør, småelektrisk). Jeg mente vanlig batterier, Hva jeg lurte på var om får vi penger for batterier som flasker i Norge? Anonymkode: 20bd7...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. mai 2022 #4 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg mente vanlig batterier, Hva jeg lurte på var om får vi penger for batterier som flasker i Norge? Anonymkode: 20bd7...484 Nei, ingen penger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Del Skrevet 7. mai 2022 visp skrev (2 minutter siden): Nei, ingen penger:) Spurte for så jeg den på nettet. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/rAGAE0/coop-proever-ut-verdens-foerste-pantemaskin-for-batterier Anonymkode: 20bd7...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 7. mai 2022 #6 Del Skrevet 7. mai 2022 Mange men ikke alle matbutikker har sånn at du kan levere lyspærer og aa og aaa batterier … Det står gjerne en slik dunk ved inngangen … Elkjøp og power har det også .. Det er ikke pant for di da … Du får ikke noe annet enn bedre samvittighet og besparer miljø ved levere det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. mai 2022 #7 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spurte for så jeg den på nettet. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/rAGAE0/coop-proever-ut-verdens-foerste-pantemaskin-for-batterier Anonymkode: 20bd7...484 Ok, det står at det er under testing og at man får en verdikupong på 1 kr for hvert batteri som kun kan brukes til kjøp av nye batterier. Det blir liksom ikke til at uteliggere går i søppelkassene og samler inn batterier, så jeg ser ikke at dette vil ta av😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. mai 2022 #8 Del Skrevet 12. mai 2022 visp skrev (På 7.5.2022 den 19.27): Ok, det står at det er under testing og at man får en verdikupong på 1 kr for hvert batteri som kun kan brukes til kjøp av nye batterier. Det blir liksom ikke til at uteliggere går i søppelkassene og samler inn batterier, så jeg ser ikke at dette vil ta av😄 Attpåtil er artikkelen fem år gammel, så ting tyder på at ordningen ikke akkurat er innført i stor skala. Dessverre, vil jeg egentlig si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 12. mai 2022 #9 Del Skrevet 12. mai 2022 Ullvott skrev (3 timer siden): Attpåtil er artikkelen fem år gammel, så ting tyder på at ordningen ikke akkurat er innført i stor skala. Dessverre, vil jeg egentlig si. Tja, jeg syns logistikken rundt dette hadde blitt voldsomt. Folk må kunne klare å ta med noen batterier til rett sted uten å måtte få en krone for det:) Men man vet jo også av erfaring at mange ikke bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå