Gå til innhold

Å utsette barnet for unødvendig risiko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hun spist det selv, da? Hun kan jo vise fram mat som hun ikke spiser selv.

Det er fort gjort å glemme seg og spise likevel. Da er det fint at sannsynligheten for å bli smittet er liten. Det er uforståelig for meg om man er klar over rådene og bevisst ikke følger dem (altså ikke glemmer seg).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (13 minutter siden):

Dagens gravid kan visst ikke spise noe som helst. Alt er jo farlig.

Gravide kan spise det aller meste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (9 timer siden):

Dagens gravid kan visst ikke spise noe som helst. Alt er jo farlig.

Jeg hadde ikke problemer med å finne ting å spise da jeg var gravid, til tross for at jeg fulgte de offentlige rådene. Så her overdriver du voldsomt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (13 timer siden):

Har hun spist det selv, da? Hun kan jo vise fram mat som hun ikke spiser selv.

Det er fort gjort å glemme seg og spise likevel. Da er det fint at sannsynligheten for å bli smittet er liten. Det er uforståelig for meg om man er klar over rådene og bevisst ikke følger dem (altså ikke glemmer seg).

Hun skrev i story at hun viste at det ikke var anbefalt, men hun valgte å spise det likevel. Det innlegget gjaldt en form for spekepølse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pippip skrev (3 timer siden):

Hun skrev i story at hun viste at det ikke var anbefalt, men hun valgte å spise det likevel. Det innlegget gjaldt en form for spekepølse.

I så fall synes jeg det er uansvarlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 11.5.2022 den 22.46):

Dagens gravid kan visst ikke spise noe som helst. Alt er jo farlig.

Den kommentaren du svarte på var jo et spørsmål om du syntes det var greit men honning til spedbarn, selv om du vet om spedbarnsbotulisme? Du unngikk helt å svare på det.

Gravide kan forøvrig spise nesten alt, med svært få unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 16.09):

Følger ida gran jansen på instagram. Hun er 25 uker gravid og de siste dagene har hun lagt ut bilder av mat med både spekesmat (fårepølse) og mykost (ser ut som brie). Etter å ha blitt konfrontert svarte hun at hun velger å spise det, med en denne emojien etterpå »🥰». Jeg skjønner ikke hva som får tilsynelatende oppegående mennesker til å sette sitt ufødte barn i en unødvendig (jada, liten) risiko på den låten? Skitte med listeria eller toxoplasmose kan jo ha katastrofale følger, og såååå viktig er vel ikke akkurat disse matvarene i disse få månedene? Får nesten lyst til å avfølge.. Hva synes dere?

Anonymkode: cdee4...1e4

Oppegående? Ser du på henne som oppegående? Når folk går bevisst mot fagfolks anbefalinger, så fremstår de jo bare som dumme.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satellites skrev (1 time siden):

Den kommentaren du svarte på var jo et spørsmål om du syntes det var greit men honning til spedbarn, selv om du vet om spedbarnsbotulisme? Du unngikk helt å svare på det.

Gravide kan forøvrig spise nesten alt, med svært få unntak.

Det er helt i orden for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...