Gå til innhold

Svigermor inviterer bare mannen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eks svigermor gjorde dette. Inviterte kun eksen min og hans eldste sønn. Vårt felles barn og meg ble utelatt. 

Er en grunn til at jeg ikke orket mer. Ba han velge henne eller familien sin. Var en stadig konflikt med henne og det ødela hele forholdet vårt. 

Anonymkode: 4a5a0...956

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det greit at hun innimellom inviterer dem uten 6-åringen, mener du?

Hvorfor ikke mener du? Ser ingenting galt i det

Anonymkode: 41fa3...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ingen av delene er greit. 

I forhold til turgåing er dette noe jeg også gjør med min mor, på ukedager. Helg er familietid hos oss. Jeg prioriterer ikke bort tid med barna for å gå tur med min mor en lørdag formiddag feks. Dette er jo forskjellig fra familie til familie , men du sier ts at du syntes ikke det er greit. Ja det er det ikke det. Jeg syntes ikke du skal akseptere dette , imorgen eller noen annen dag. Dette kommer til å gnage deg opp innsiden, gå utover forholdet til mannen din, og det går ut over barna. Forholdet deres og barna er viktigere enn at svigermor får gå tur med sønnen lørdag. Hun høres meget manipulerende ut.

Dette er en kamp dere bør ta . Det er din mann som bør ta den siden det er hans mor. Men slik du beskriver ham virker han medavhenginghet og konfliktsky. Med å "ta kampen" menes det å eie sine grenser, fortelle svigermor at "beklager men det passer ikke med tur i helgen, men vi kan ta det til uka", og "enten kommer alle men ingen" og stå for det. Dere er ikke ansvarlig for om hun blir lei seg/sur. Står dere i det,og hun skjønner det ikke fører frem vil det nok ikke ta lang tid før hun gir seg.

Forsøk på å få svigermor til å forklare hva dette egentlig dreier seg om, eller konfrontasjoner tror jeg ikke fører frem. Det viktigste vil være å få mannen din ombord og sette grenser. Tør å stole på at du har rett,  dine følelser om denne saken er ikke feil. 

Anonymkode: 9bb62...c9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ok som voksen å gjøre ting alene med sine foreldre, og at de inviterer kun sitt voksne barn til å møtes, men da må det jo ikke gå på bekostning av familietid med barn. Så om det er en helgedag og du da blir alene med barna og du ikke ønsker det så må han si nei for det passer ikke, han har planer med barna eller deg og barna. Så da må de enten gå en annen dag eller han kan ta med barna på tur, feks. (Personlig ville jeg da gladelig blitt hjemme om han tok med barna)

Å spesifikt ekskludere en 6åring er såklart ikke ok.

At man iblant vil møte bare 1 barnebarn kan jeg forstå da, men da er det jo mer naturlig at det ene barnet tas med på noe, ikke at det gjøres slik som det skisseres her at annet barn utelates. 

Anonymkode: 83177...42c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At man iblant vil møte bare 1 barnebarn kan jeg forstå da, men da er det jo mer naturlig at det ene barnet tas med på noe, ikke at det gjøres slik som det skisseres her at annet barn utelates. 

Anonymkode: 83177...42c

Men barnet utelates ikke! Det er jo ikke slik at svigermor inviterer sønn og fellesbarn og så må svigerdatter og bonusbarnebarn være igjen hjemme? Hun inviterer dem når barnet er hos sin far. Og så vidt jeg forstår er det ikke slik at de kun inviteres når 6åringen er borte?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk turen i dag? 

Anonymkode: 7ca5b...b9b

Skrevet

Hva faen? 

AnonymBruker
Skrevet
litle_my skrev (På 7.5.2022 den 21.23):

Men barnet utelates ikke! Det er jo ikke slik at svigermor inviterer sønn og fellesbarn og så må svigerdatter og bonusbarnebarn være igjen hjemme? Hun inviterer dem når barnet er hos sin far. Og så vidt jeg forstår er det ikke slik at de kun inviteres når 6åringen er borte?

Slik jeg leste det, så ble de invitert på middag, med beskjed om å si en dag det passet når 6 åringen ikke var hos dem. 

Altså, de inviteres spesifikt uten 6 åringen, og må selv bidra til å finne dager som passer for at svigermor skal kunne ekskludere. (Det er jo bra at de ikke gjør det, men horribelt at hun i det hele tatt prøver seg. ) 

Hadde det vært meg, hadde svaret blitt: 
"Torsdag passer oss fint, da kommer vi alle 4." Og bare oversett helt at hun ba om en dag 6 åringen var hos faren sin. 

Det kan jo være 6 åringen har møtt svigermor hjemme hos seg selv, i selskaper og sånt. Så det kan godt være hun kun inviterer uten 6 åringen.

Anonymkode: bcfcc...a1d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...