AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #21 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har ikke vært hos henne siden. Hun har ikke invitert, og vi har ikke tatt initiativ selv. Jeg mistet piffen rett og slett, når hun ikke virket som hun tok innover seg at det er stygt å utelate et barn. Hun har dessverre stor makt over sønnen sin, han er oppfostret på manipulasjon og dårlig samvirtighet, så han blir ofte veldig usikker. Nå tror han hun har de beste intensjoner i morgen, mens jeg er usikker på dama. Ts Anonymkode: f7ed5...af7 Jeg syns du skal prate med ham om å finne en ny dag med moren. Dere har planer. Det handler om grensesetting. For din skyld - du er ikke ok med at hun stjeler av familietiden, for mannen din sin skyld - han trenger å sette grenser ift moren, og for barna dine. Ikke gi henne denne makten, du kommer til å bli så lei og bitter hvis du ikke setter grenser når du ikke er ok med det hun gjør. Det er umulig å få til en god relasjon og god kommunikasjon med folk som er i offerrollen, dette er et godt eksempel. Godt du står opp for familien din! Det er ikke lett❤️ Anonymkode: 76662...972 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #22 Skrevet 7. mai 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Han sa fra om det til henne at vi er en familie på fire, og hun bare lo det bort, og sa ikke at hun var velkommen. Ble bare rart. Så siden det var vi som skulle si i fra når vi kunne sa vi ikke noe mer om det. Jeg reagerer mest på at det er på lørdagen, som er barnas fridag. Samboer jobber på sjøen, og svigermor deltid, og de kan begge to like gjerne en ukedag når ungene er på bhg og skole. Føles bare rart å være igjen med ungene og de to skal gå. På en ukedag hadde jeg ikke stusset, og forstår at jeg blir utelatt. De må jo få prate sammen og ha tid alene uten meg. Mer rart overfor ungene. De vil jo så gjerne være med faren når det er helg. Vi kommer ingen vei med å prate om ting, det har samboer prøvd, men sitter da igjen med at vi er rare og hun bare ler og sier egentlig veldig lite. Jeg får bare gjøre det koselig for ungene hjemme i morgen, og så ikke tenke så mye på det. Jeg blir ikke noe klokere. Anonymkode: f7ed5...af7 Vi har 3 barn og det er ofte mannen min tar et av barna eller ingen eller alle og besøker foreldrene hans. Det gjør jeg også. To eldste er store nok og de ønsker å være sammen med sine venner. Jeg også ønsler ikke å møte svigerforeldre så ofte så jeg gjerne gjør noe annet. Anonymkode: b92bf...b98
Serafina. Skrevet 7. mai 2022 #23 Skrevet 7. mai 2022 Her må mannen din komme mer på banen. Å møte foreldre alene som voksen sønn eller datter er hyggelig å ikke noe å stusse over, men du sier svigermor manipulerer og det synes jo her. Mannen din takker nei til tur med moren sin i helgen da han vil tilbringe tid med dere og foreslår en ukedag til fjelltur med moren. De kan jo gå ofte på tur i ukedagene alene når mannen din er hjemme. Å sette grenser for seg selv og sin familie er viktig, men også vanskelig hvis han har blitt manipulert av moren i alle år. Han må vise barna at det er viktig å kunne stå opp for seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #24 Skrevet 7. mai 2022 11 hours ago, Puny said: Det å ville gå en tur med bare sønnen sin forstår jeg faktisk. Jeg har også lyst til å være sammen med mamma alene noen ganger bare vi to. Mindre greit at hun ønsker alenetid uten din datter, det hadde jeg reagert på! Dere er en «pakkedeal», og jeg hadde nok blitt såret av det. Dette er jeg enig i! Anonymkode: 6895e...3a8
Drizzt Skrevet 7. mai 2022 #25 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Trenger å lufte litt, for jeg vet ikke om jeg er rar her, men det føles merkelig. Saken er at mannen og jeg har ett barn sammen, og så har jeg en datter. Samboer en en fantastisk far og stefar, og vi er en familie på fire. Men svigermor kan finne på å invitere bare tre av oss, altså utelate datteren min på 6 år når hun inviterer på middag. Hun ber oss altså helt konkret finne en dag datteren min er hos faren sin. Datteren min er ei litt sjenert og rolig jente, men hun er glad i svigermor. Nå i helgen har hun slått til og invitert kun samboeren min på gåtur i fjellet. En helt grei tur for ungene også, de er ikke fjellfolk som skal på en utfordrende tur altså. Vi har mer lyst å være sammen og dra på tur alle fire, men hun vil bare ha med sønnen sin, og jeg sier det er greit, men føler det er merkelig. Hun var veldig elskverdig mot meg før han flyttet inn og vi fikk et barn sammen. Nå har hun endret seg og virker som hun ikke vil være med oss. Er jeg rar som stusser på dette? Samboeren min føler seg i en skvis. Han synes det er rart av henne, samtidig vil han ikke såre henne. Anonymkode: f7ed5...af7 Her bør samboeren din si følgende til sin mor: ''Hvis min familie ikke er invitert, blir heller ikke jeg med.'' Og da inkludert 6-åringen. Du er ikke rar, TS. Men det er en kamp din samboer må ta mot sin mor. Han må stille krav og ta sin families side. Men det høres ut som du har fått en tøffel av en mann for samboer. Han må klippe navlestrengen og begynne å sette sin families følelser først. Moren hans overlever dette. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #26 Skrevet 7. mai 2022 At hun vil gå tur alene tenker jeg da er helt greit , at hun innimellom inviterer dere uten 6 åringen er også greit, men om det skjer hver gang er det ikke greit Anonymkode: 41fa3...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #27 Skrevet 7. mai 2022 Stakkars 6- åringen 😟 Anonymkode: e1f78...82b 2
Gjest Villfisker Skrevet 7. mai 2022 #28 Skrevet 7. mai 2022 (endret) For ei drittkjerring. 😡 Hun straffer ungen for at hun har en annen far. Noe hun ikke kan noe for. Dere burde alle nekte å besøke svigermonster, så lenge ikke alle blir inkludert. Om hun blir såret, er det i så fall hennes egen feil. Er da bedre at ei møkkakjerring med et råttent hjerte blir såret (hvis det går an), enn at et uskyldig barn blir såret? Valget til mannen burde være lett. Endret 7. mai 2022 av Villfisker
Hulderen Skrevet 7. mai 2022 #29 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): At hun vil gå tur alene tenker jeg da er helt greit , at hun innimellom inviterer dere uten 6 åringen er også greit, men om det skjer hver gang er det ikke greit Anonymkode: 41fa3...c8c Hvorfor er det greit at hun innimellom inviterer dem uten 6-åringen, mener du? 2
Gjest Muffin man Skrevet 7. mai 2022 #30 Skrevet 7. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Samboer en en fantastisk far og stefar Han er sikkert snill og grei, men kom igjen.. Du må da forvente at han skal kunne stå opp for stedattera sin i stedet for å stå å se på at hun blir utelatt. Her er det du som må sette foten ned. AnonymBruker skrev (10 timer siden): han er oppfostret på manipulasjon og dårlig samvirtighet, så han blir ofte veldig usikker Dette holder ikke som en unnskyldning etter min mening. Her burde all den dårlige samvittigheten gå til stedattera som aktivt blir ekskludert. Syntes dette er voldsomt tafatt av han! Endret 7. mai 2022 av Muffin man
litle_my Skrevet 7. mai 2022 #31 Skrevet 7. mai 2022 Hulderen skrev (55 minutter siden): Hvorfor er det greit at hun innimellom inviterer dem uten 6-åringen, mener du? Ikke meg du siterte men likevel: 6åringen har en egen farsslekt. Fellesbarnet har bare denne. 6åringen trenger ikke alltid være med til "bonusfamilien". Svigermor prøver jo faktisk å gjøre dette smidig ved å invitere når 6åringen uansett er hos sin far. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #32 Skrevet 7. mai 2022 At hun ønsker kun å ha med sønnen på tur synest jeg må være helt greit. Koselig at de kan tilbringe tid sammen selv om han er voksen. At hun unnlater å invitere din datter når du og deres felles barn inviteres det er IKKE greit. Og dette synest jeg virker rart, hvorfor sier dere ikke noe? Først og fremst din mann, hennes sønn må jo bare ta dette opp og si at sånn kan en ikke ha det. Anonymkode: d349b...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #33 Skrevet 7. mai 2022 litle_my skrev (2 timer siden): Ikke meg du siterte men likevel: 6åringen har en egen farsslekt. Fellesbarnet har bare denne. 6åringen trenger ikke alltid være med til "bonusfamilien". Svigermor prøver jo faktisk å gjøre dette smidig ved å invitere når 6åringen uansett er hos sin far. Litt enig her. Svigermor har kanskje lyst til å være med barnebarnet alene noen ganger - er det flere barn i en familie blir oppmerksomheten delt, og en 6 åring får naturlig nok mer oppmerksomhet ( tar oppmerksomhet) en ett mindre barn. Men ellers bør hun selvsagt be alle 4 også. Anonymkode: 82f9e...226 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #34 Skrevet 7. mai 2022 Jeg elsker min svigerdatter. Men vil av og til ha litt alenetid med sønnen min alikevel. Det gir litt rom for å prate litt om hvordan han har det. Dessuten så trenger han av og til å høre at han må skjerpe seg litt iht henne. Så det er egentlig litt viktig iht de to også, at jeg og han har litt tid sammen. Har selv et bonus barn noen i familien ikke anser som min familie. Og det syntes jeg ikke er ok. De kjøper ikke bursdag og julegaver, og utelater å invitere henne. Når faren min døde, mente de hun ikke skulle stå i dødsanonsen eller på krans. Men da satte jeg kraftig ned foten. Og var tydelig på at der går grensa. Så hun fikk sitte på første rad og var med ved navn. Sånt er bare stygt. Jeg har vært stemor hennes siden hun var 1,5år og er nå voksen Anonymkode: 69e67...fb7 2 1
minister-mio Skrevet 7. mai 2022 #35 Skrevet 7. mai 2022 Å invitere sønnen på tur er ok. Å invitere ett av to barn er ikke ok. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #36 Skrevet 7. mai 2022 litle_my skrev (4 timer siden): Ikke meg du siterte men likevel: 6åringen har en egen farsslekt. Fellesbarnet har bare denne. 6åringen trenger ikke alltid være med til "bonusfamilien". Svigermor prøver jo faktisk å gjøre dette smidig ved å invitere når 6åringen uansett er hos sin far. Mine nye svigerforeldre inkluderer mitt barn på lik linje som egne barnebarn. Hun er alltid invitert, også når hun er hos far, er hun invitert om det passer for far. De kjøper gaver i samme prisklasse, hun får småting utenom. Og hun er med de alene innimellom, feks en tur til byn el. Jeg er så utrolig takknemlig for det, og de har inkludert henne mye mer enn jeg så for meg. Jeg syns det er råtten gjort å utelate et barn på den måten som er beskrevet av ts. Anonymkode: d53e7...aac 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #37 Skrevet 7. mai 2022 4 hours ago, minister-mio said: Å invitere sønnen på tur er ok. Å invitere ett av to barn er ikke ok. Jeg har akkurat vært på tur alene med to eldste mens mannen tok med yngste til foreldrene sine. Det må være greit å dele familien av og til. Må mannen min eller jeg drasse med hele familien hver gang han skal til svigerforeldre? Nei takk. Oss tre var på en fin bytur mens de besøkte svigerforeldre. Anonymkode: b92bf...b98
litle_my Skrevet 7. mai 2022 #38 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kjøper gaver i samme prisklasse, hun får småting utenom. Og hun er med de alene innimellom, feks en tur til byn el. Anonymkode: d53e7...aac Men det er fullt mulig å gjøre dette selv om man av og til ønsker å ha bare sitt kjødelige barnebarn på besøk? Vi har 2 barn i nær slekt, og vi synes det er morsomt å ha begge på besøk, men når minstemann er her alene, blir vi kjent med ham på en helt annen måte enn når han har med seg storebroren sin.
Rosatoast Skrevet 7. mai 2022 #39 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har ikke vært hos henne siden. Hun har ikke invitert, og vi har ikke tatt initiativ selv. Jeg mistet piffen rett og slett, når hun ikke virket som hun tok innover seg at det er stygt å utelate et barn. Hun har dessverre stor makt over sønnen sin, han er oppfostret på manipulasjon og dårlig samvirtighet, så han blir ofte veldig usikker. Nå tror han hun har de beste intensjoner i morgen, mens jeg er usikker på dama. Ts Anonymkode: f7ed5...af7 Du burde snakke med han å få han til å forstå at han har ingenting å ha dårlig samvittighet over, moren hans er som hun er og hun er ikke snill. Det er fult lovlig å kjenne på det man gjør, men han burde kanskje jobbe med disse tingene for å få et bevisst forhold til sin mor. Jeg er oppvokst med en mor som er narsissist, og jeg kan ikke - og har ikke, kontakt med hun. På tredje året nå er jeg uten kontakt og har aldri hatt det bedre. Hun manipulerer meg og jeg sliter med dårlig samvittighet som igjen trigger traumene mine. Dette trenger din mann å jobbe med. Det beste for han hadde vært å få hun på avstand tekker jeg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #40 Skrevet 7. mai 2022 Jeg også inviterer bevist familiemedlemmer som har "mine og dine barn" når "dine barn" er borte. Det er fordi det ofte blir for mye barn, støy, ekstra plass og mat. Men jeg vet jo når de har barnet/barna og ikke. Så er ikke slik jeg inviterer x, y og utelukker z når z er der. Anonymkode: 7cca7...6e8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå