AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Trenger å lufte litt, for jeg vet ikke om jeg er rar her, men det føles merkelig. Saken er at mannen og jeg har ett barn sammen, og så har jeg en datter. Samboer en en fantastisk far og stefar, og vi er en familie på fire. Men svigermor kan finne på å invitere bare tre av oss, altså utelate datteren min på 6 år når hun inviterer på middag. Hun ber oss altså helt konkret finne en dag datteren min er hos faren sin. Datteren min er ei litt sjenert og rolig jente, men hun er glad i svigermor. Nå i helgen har hun slått til og invitert kun samboeren min på gåtur i fjellet. En helt grei tur for ungene også, de er ikke fjellfolk som skal på en utfordrende tur altså. Vi har mer lyst å være sammen og dra på tur alle fire, men hun vil bare ha med sønnen sin, og jeg sier det er greit, men føler det er merkelig. Hun var veldig elskverdig mot meg før han flyttet inn og vi fikk et barn sammen. Nå har hun endret seg og virker som hun ikke vil være med oss. Er jeg rar som stusser på dette? Samboeren min føler seg i en skvis. Han synes det er rart av henne, samtidig vil han ikke såre henne. Anonymkode: f7ed5...af7 1
Populært innlegg Glitnir Skrevet 6. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 6. mai 2022 Mannen din vil ikke såre svigermor ved å be henne slutte å utelate familien til sønnen når hun inviterer?! Ærlig talt - svigermor er frekk som faen, og mannen din er en dott. Med mindre det ligger noe mer bak enn du skriver her, bør du be ham grow some balls og si ifra til sin mor. 44 1 5
Populært innlegg Ulrikke Skrevet 6. mai 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 6. mai 2022 Hva har han sagt de andre gangene hvor hun faktisk har bedt om at dere finner en dato din datter er hos faren sin? Da burde han jo første gang ha sagt "nei, hun er en del av familien, enten kommer vi alle fire, eller så kommer ingen". Det er ikke å såre sin mor, det er å sette grenser for seg selv og egen familie.... 40 1 9
Mamajune11 Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trenger å lufte litt, for jeg vet ikke om jeg er rar her, men det føles merkelig. Saken er at mannen og jeg har ett barn sammen, og så har jeg en datter. Samboer en en fantastisk far og stefar, og vi er en familie på fire. Men svigermor kan finne på å invitere bare tre av oss, altså utelate datteren min på 6 år når hun inviterer på middag. Hun ber oss altså helt konkret finne en dag datteren min er hos faren sin. Datteren min er ei litt sjenert og rolig jente, men hun er glad i svigermor. Nå i helgen har hun slått til og invitert kun samboeren min på gåtur i fjellet. En helt grei tur for ungene også, de er ikke fjellfolk som skal på en utfordrende tur altså. Vi har mer lyst å være sammen og dra på tur alle fire, men hun vil bare ha med sønnen sin, og jeg sier det er greit, men føler det er merkelig. Hun var veldig elskverdig mot meg før han flyttet inn og vi fikk et barn sammen. Nå har hun endret seg og virker som hun ikke vil være med oss. Er jeg rar som stusser på dette? Samboeren min føler seg i en skvis. Han synes det er rart av henne, samtidig vil han ikke såre henne. Anonymkode: f7ed5...af7 Dette hadde jeg tatt opp med svigermor. Og konsekvent sagt vi kommer alle FIRE eller ingen av oss, ferdig snakka. 7
AprilLudgate Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Hva sier mannen din da? Jeg hadde spurt henne rett ut om dette skjer jevnlig. Men det er faktisk lov å be en voksen på en tilfeldig spasertur, og det er ikke sikkert en enkeltmiddag her og der er ment som bevisst ekskludering. Skjer dette jevnlig? 1 1
Puny Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Det å ville gå en tur med bare sønnen sin forstår jeg faktisk. Jeg har også lyst til å være sammen med mamma alene noen ganger bare vi to. Mindre greit at hun ønsker alenetid uten din datter, det hadde jeg reagert på! Dere er en «pakkedeal», og jeg hadde nok blitt såret av det. 28 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 1 minutt siden, Puny said: Det å ville gå en tur med bare sønnen sin forstår jeg faktisk. Jeg har også lyst til å være sammen med mamma alene noen ganger bare vi to. Mindre greit at hun ønsker alenetid uten din datter, det hadde jeg reagert på! Dere er en «pakkedeal», og jeg hadde nok blitt såret av det. Enig, gå en tur eller andre aktiviteter med bare sønnen sin må da være helt greit. Anonymkode: efda1...071 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Min svigermor inviterte konsekvent sønnen sin og ungene våre, men ikke meg. Uhøflig synes jeg. Anonymkode: 0935e...01c 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 Er dette noe som skjer av og til eller hver gang? Anonymkode: 30968...064 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Har du bein i nesa så ringer du damen. Si at jenta di er bare 6 år og forstår ikke hvorfor hun ikke kan komme (uten at hun nødvendigvis har sagt det, men inni seg vil hun bli med hun og). Mannen tar nok ikke tak i dette, så ta en samtale med svigermor, og hør om det er problematisk at din datter er med. Blir det for mye mat å lage, er det andre ting? Anonymkode: 634e8...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 Kanskje de har noe de skal snakke om. Uansett er det lov å dra på tur med moren sin. Kanskje hun savner tiden med ham. Det er koselig. I februar ble min far akutt syk og overlevde såvidt så broren min og jeg ble innom veldig ofte. Det var første gang på mange år at det ble bare oss fire i huset vårt, foreldrene,broren og jeg. Det var veldig koselig og veldig rolig. I alle disse årene kom vi med barn og kone og mannen min. Når var vi alene. Veldig fin tid faktisk. Jeg synes vi møttes ikke slik helt fra 2005, da min bror ble gift. Så ja,la dem ha sin kvalitetstid sammen og gjør det samme du også. Nyt alenetid. Anonymkode: b92bf...b98 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Voksentur tenker jeg på som helt normalt, men om dere ønsker tur sammen som familie, hadde jeg heller gått uten svigermor. At hun utelater bonusbarnebarnet er ugreit, og det ville jeg sagt fra om allerede første gang. Dere er en familie, og enten kommer alle, eller så kommer ingen. Anonymkode: 8f4da...1e6 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Han sa fra om det til henne at vi er en familie på fire, og hun bare lo det bort, og sa ikke at hun var velkommen. Ble bare rart. Så siden det var vi som skulle si i fra når vi kunne sa vi ikke noe mer om det. Jeg reagerer mest på at det er på lørdagen, som er barnas fridag. Samboer jobber på sjøen, og svigermor deltid, og de kan begge to like gjerne en ukedag når ungene er på bhg og skole. Føles bare rart å være igjen med ungene og de to skal gå. På en ukedag hadde jeg ikke stusset, og forstår at jeg blir utelatt. De må jo få prate sammen og ha tid alene uten meg. Mer rart overfor ungene. De vil jo så gjerne være med faren når det er helg. Vi kommer ingen vei med å prate om ting, det har samboer prøvd, men sitter da igjen med at vi er rare og hun bare ler og sier egentlig veldig lite. Jeg får bare gjøre det koselig for ungene hjemme i morgen, og så ikke tenke så mye på det. Jeg blir ikke noe klokere. Anonymkode: f7ed5...af7 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Mannen fin må hvert fall fortsette med å presisere at dere er en familie på 4. Ellers kan du jo ikke være sammen med ham, dersom han godkjenner at moren hans fryser ut jenta di. Anonymkode: 04d21...d95 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Mannen din er jo en tafatt dust? «Såre moren sin» 😂 okei… Er han en voksen mann med familie, eller ikke? Da burde han også oppføre seg deretter. Svigermoren din er jævlig frekk, men mannen din burde evne å sette grenser for familien sin - det er hva både menn og kvinner gjør. Både barnet deres, barnet ditt, deg og mannen er en hel familie - svigermor er ikke en del av deres familie, hun er øvrig familie og burde bli satt grenser til. Mannen din må ta opp telefonen og si ifra til hun, eller si ifra til hun ansikt til ansikt. Hadde mannen min oppført seg slik, hadde jeg seriøst revurdert forholdet. 🤢 Anonymkode: ce9ae...771 8 1
Ulrikke Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han sa fra om det til henne at vi er en familie på fire, og hun bare lo det bort, og sa ikke at hun var velkommen. Ble bare rart. Så siden det var vi som skulle si i fra når vi kunne sa vi ikke noe mer om det. Anonymkode: f7ed5...af7 Da må han fortsette å treffe dem alene. Ikke med deg eller fellesbarn heller, fram til hun aksepterer din datter. Og hvis hun kommer på glid, så må dere/han være akkurat like hard hvis hun oppfører seg ufint eller passivt aggressivt overfor din datter. Jeg er stemor selv, og hadde mine foreldre oppført seg sånn mot mine stebarn hadde de ikke sett snurten av noen av oss, ikke meg heller. Å dra en tur alene til sine foreldre er selvfølgelig helt ok, det er ikke alltid man må dra med hele familien! Jeg var senest alene med mine foreldre i dag... Men resten av oppførselen må han bare slå ned på. Helst i forfjor.... Endret 6. mai 2022 av Ulrikke 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han sa fra om det til henne at vi er en familie på fire, og hun bare lo det bort, og sa ikke at hun var velkommen. Ble bare rart. Så siden det var vi som skulle si i fra når vi kunne sa vi ikke noe mer om det. Jeg reagerer mest på at det er på lørdagen, som er barnas fridag. Samboer jobber på sjøen, og svigermor deltid, og de kan begge to like gjerne en ukedag når ungene er på bhg og skole. Føles bare rart å være igjen med ungene og de to skal gå. På en ukedag hadde jeg ikke stusset, og forstår at jeg blir utelatt. De må jo få prate sammen og ha tid alene uten meg. Mer rart overfor ungene. De vil jo så gjerne være med faren når det er helg. Vi kommer ingen vei med å prate om ting, det har samboer prøvd, men sitter da igjen med at vi er rare og hun bare ler og sier egentlig veldig lite. Jeg får bare gjøre det koselig for ungene hjemme i morgen, og så ikke tenke så mye på det. Jeg blir ikke noe klokere. Anonymkode: f7ed5...af7 Og dere fortsetter å dra på besøk til hun? Hva f… for noen folk er dere? Stakkars datteren din sier jeg bare. Hadde dette vært meg og mannen min, hadde vi ikke dratt tilbake til svigermor før hun unnskyldte seg. Og det samme burde dere, dere skal ikke akseptere slik oppførsel HERREGUD!! Stå opp for dere selv og det stakkars barnet! Svigermor burde brenne i H… Anonymkode: ce9ae...771 7
Rosatoast Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Moren hans høres nærmest psykotisk ut som sitter å ler dere i ansiktet. Fy fader for en frekk kjerring, og mannen din ønsker å tilbringe alenetid med den heksa? 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Vi har ikke vært hos henne siden. Hun har ikke invitert, og vi har ikke tatt initiativ selv. Jeg mistet piffen rett og slett, når hun ikke virket som hun tok innover seg at det er stygt å utelate et barn. Hun har dessverre stor makt over sønnen sin, han er oppfostret på manipulasjon og dårlig samvirtighet, så han blir ofte veldig usikker. Nå tror han hun har de beste intensjoner i morgen, mens jeg er usikker på dama. Ts Anonymkode: f7ed5...af7 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå