Gå til innhold

Avlive hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat den følelsen satt jeg også med! Det var så utrolig vondt å vite at hunden min lå i fryseren på dyreklinikken bare et steinkast unna. Jeg følte hun hadde vondt og var kald der alene, helt ubeskrivelig følelse og total urasjonell - men like virkelig forde.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke har noe behov for asken til en hund, og alle mine tidligere dyr har blitt felles kremert. Men da min elskede hund omsider døde, så sa jeg ja til å få tilbake asken i urne. Jeg fikk et akutt behov for å få henne tilbake og kontrollere hvor hun ble av etter døden. Planen var å grave ned urnen. Men etter fire uker kom hun endelig "tilbake" i urneform, og siden har hun blitt her i huset. Det er to år siden, og vi har ikke klart å grave henne ned enda. Hun har blitt pynt i huset i en pen, sandfarget urne på hylla. Kanskje hvis jeg flytter til et sted jeg vet jeg skal bo i mange tiår, så graver jeg henne ned på et fint sted, men inntil da så er hun med oss i stua.

Anonymkode: a3b13...565

Det er den samme følelsen jeg fikk når jeg kom hjem. Jeg ringte de i dag og sa ifra at jeg ville ha henne hjem etter kremeringen. Jeg trenger å ha henne hos meg. 

Anonymkode: d4d06...914

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også mye på dette. Med min forrige hund, så ble hun kremert felles og i ettertid, så angret jeg litt på det. 

Nå har jeg en hund på 12 år og jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en seperat kremering på han (så sant det ikke koster en formue) og få han hjem i en urne. Det vil bety litt ekstra for meg, tror jeg ❤️ Gruer meg skikkelig til den dagen kommer... 😭 🥺 Vet jo at den dagen kommer, men håper det drøyer en stund til... :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da katten min ble avlivet, valgte vi kremering. Asken hev vi utover hytta vår, en plass hun elsket å være. 

Anonymkode: 4026c...4a1

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor mye koster separert kremering vs felles? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde virkelig dette ville bli en veldig vanskelig problemstilling selv, men når først hunden min ble avlivet hos dyrlegen, og jeg så henne ligge der død og sjelen hadde forlatt denne verden, så gjorde det ikke noe at hun gikk til felleskremering. For meg var det viktigste egentlig å bare være der når hun døde.

Vi er alle bare til låns.

Anonymkode: 9718b...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...