Gå til innhold

Hvem Ville Dere Reddet

Gjest Jebediha Winchcombe

Anbefalte innlegg

La oss si at dere får et valg.Om og redde noen.og dere har to valg

om og redde ei uskyldig jente eller gutt..Og 1000 grussome mordere

Men så her kommer valget.Vist du redder barnet fra de 1000 grussome morderene

vil verden falle i evig krig og elendighet og all ondskap i verden vil være evig.

men lar du de 1000 grussome morderene drepe jenta og redder dem isteden

så vil det bli evig fred.og harmoni det vil bli slutt på all elendihet ikke noe krig,sult eller fatigdom.

så hva ville dere valgt

reddet jenta for og så få evig elendighet

eller la morderene drepe jenta sån at det blir evig harmoni ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Cluless hva er sykt med det spørsmålet ?

det er et kanskje ikke vanelig spørsmål men det faktsik et helt normalt spørsmål for og se om man ville handlet med fornuft eller med føleser....

men jeg tar det du skrev at du ville heller lat verden ende i evig elendighet en evig harmoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clueless
Til Cluless hva er sykt med det spørsmålet ?

det er et kanskje ikke vanelig spørsmål men det faktsik et helt normalt spørsmål for og se om man ville handlet med fornuft eller med føleser....

men jeg tar det du skrev at du ville heller lat verden ende i evig elendighet en evig harmoni.

Har ikke skrevet at det var sykt, men at det var søkt. Vesentlig forskjell.

Hvilket alternativ jeg velger har du ingen forutsetninger for å si noe om, så jeg begriper ikke hvordan du kan anta noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the greater good. Hadde igrunn ikke tvilt engang.

For å gjøre det vanskeligere kunne du sagt at det var noen som betydde veldig mye for deg. Og man behøver ikke 1000 mordere. Det er som regel grusommere med 1. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullebukk

Jeez,....

Hadde jo ikke blitt evig fred og harmoni hvis man reddet de 1000 grusomme morderne... :roll:

Hadde reddet bare meg selv jeg....hehe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Selvfølgelig velger man evig harmoni. Noe annet ville jo vært fullstendig ufornuftig. Men nå er dessverre ikke verden så enkel.

Men i en slik situasjon ville vel de fleste tvilt sterkt på om disse 1000 morderne faktisk ville omvendt seg fullstendig for å skape harmoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er bare så eldgammelt. Jeg forstår at du ikke har hørt denne før men det er inget nytt ved det. Den kommer i mange varianter. Ville du drepe Hitler dersom du kunne ta en tidsmaskin tilbake og redde millioner av jøder er en av de. Det er et bra spørsmål men det er som sagt eldgammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Hvem vet? Kanskje det var en geenie som gav deg valget? :ler: her må man bruke fantasi!

Ville overhode ikke stolt på en genie.... Skumle vesenet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest barne- og familiemedister

Jeg ville utdannet meg til psykolog og skrevet ut attester til alle morderne mot rimelig betaling.

Endret av Statsmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...