Gå til innhold

betennelse/piercing

Fremhevede innlegg

Gjest Kristjana
Skrevet
...ble så opphengt i å forklare at man kunne lage saltvannsløsning selv, at jeg glemte å nevne at det får man kjøpt på apoteket. Det mest praktiske å kjøpe da er små pipetter med saltvannsløsning. :goodbye:

eg har hatt min piercing i navlen nå i ca 2-3 måneder.. å idag kjente eg ein stor klomp under piercingen, så eg tok ut piercingen , skulle bare se på det nederste hullet om det va noe gørr eller ka d måtte værra.. å då sprakk det et nytt hull rett under piercing hullet, mye gørr å blod, ka i all verden ska eg gjør??

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest lalala:)
Skrevet
Hei :)

Jeg tok piercing i navlen for mange år siden. Jeg fikk betennelse som varte i evigheter, prøvde alt følte jeg, og endte opp med å gå til legen som sa jeg måtte ta den ut. Jeg ønsket ikke å gjøre det hos ham da jeg heller ville gå til de som piercet meg isteden. Helt tilfeldig fikk jeg etter legebesøket vite fra en kollega at jeg burde prøve grønnsåpe-vann. Brukte vanlig grønnsåpe (helst uten furunåls-lukt osv..) litt uttynnet. La meg på ryggen, og la en bommuls-pad dynket i dette over piercingen. Lå slik en liten stund, vridde litt piercingen slik at jeg fikk "vasket" godt, og skylte så med en bommuls-pad med vann. Etter to dager var betennelsen merbart mindre, og etter tre-fire dager var den borte! Hadde aldri trodd det skulle virke så bra. Jeg fortsatte "behandlingen" noen dager til. Vet ikke om det var nødvendig, men da følte jeg meg sikker.

Håper dette kan hjelpe deg. Det var ihvertfall utrolig effektivt for meg.

Hilsen Perle77 :klemmer:

Hei. Jeg har hatt piercing i 5 måneder nå ca. Renset ordentlig på starten, men også ble jeg litt lat med å rense. Nå har jeg en klump ved siden av piercing-hullet med masse gørr. Og det kommer blod ut. Og det er grått rundt klumpen. Er dette farlig? Burde jeg gå til legen da? Og hva kan jeg gjøre for å få det bort? Hvor fant du grønnsåpe-vann? Og trenger man resept for å få kjøpt de salvene man kan bruke for å fjerne infeksjonen?

Hilsen meg

Skrevet

Jeg har piercing i navlen, og fikk også infekjson en gang.

Men det ordnet seg ved at jeg lå på rygg, og renset med klorhexidin og bomull. sprutet også oppi navlen for å la det ligge litt slik. Gjorde dette i flere dager. noen ganger om dagen etter som jeg husker...

Betennelsen forsvant dagen etter at jeg dro til svømmehallen med klassen... sikkert klor vannet som hjalp til....

Det viktigste er å stelle godt med "såret" og passe på at det ikke hekter seg opp i tøyet.

• 6 måneder senere...
Gjest pernille
Skrevet

Hej,

jeg tok piercing for litt over en mdn siden !

å jeg har hatt litt vondt i den å sånn å nå kommer det litt væske å blod ut.

hva burde jeg gjøre ? ta den ut eller rense den godt?

jeg er veldig redd fordi vil ikke ta de ut heller !! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann :) Jeg tok hull i øret mitt selv for to dager siden, og det gjør fremdeles vondt i øret. Det er ikke særlig rødt, men selve hullet er jo sårt, og det kommer litt gjennomsiktig og litt hvit/grønt ut avogtil, hvis jeg klemmer på det. Det er veldig lite, men jeg er uansett nervøs, haha :)Tror dere det er betennelse? Håper virkelig ikke det, jeg renser med pyrisept, men kan hende det ikke funker så bra?

Skrevet

når jeg tok navlepiercing, fikk jeg også betennelse. men brukte klor så gikk den ned nesten med en gang :)

Skrevet

Håper virkelig ikke det, jeg renser med pyrisept, men kan hende det ikke funker så bra?

Du bør ikkje bruke pyrisept, trur det tar lengre tid for det å gro når du bruker pyrisept. Kjøp heller øyedråper på apotek. Demicare øyedråper (står det på de ihvertfall) bruker eg på mine nyeste hull. NaCl - natriumklorid.

Skrevet

Fikk beskjed av han som tok på meg om å bruke klorin eller hva det heteer :) men mange sier andre ting

Skrevet

jeg har bettelse i øret etter hull, noen tips?

• 6 måneder senere...
Gjest Helene
Skrevet

Jeg anbefaler veldig å lese på denne siden her, har sjøl tatt piercing hos dem, og de er veldig profesjonelle og dyktige.

Hehe, klikka på linken din nå for å se hvem du tok oss.

Jeg tok også piercing på Madison, i navlen :)

• 1 år senere...
Gjest Linn F.
Skrevet

Hei. Jeg har fått betennelse i navle piercing ca en uke etter jeg fikk den. Noen som har tips til rensing og hvordan bli kvitt betennelsen? ps: er min første piercing, så lite erfaring

Skrevet

Hei. Jeg har fått betennelse i navle piercing ca en uke etter jeg fikk den. Noen som har tips til rensing og hvordan bli kvitt betennelsen? ps: er min første piercing, så lite erfaring

Bruk i hovedsak saltvann til å rense den, og la den være mest mulig i fred. Rens en gang morgen og kveld, ikke ti ganger daglig. Har du en tendens til å komme borti den når du sover, kan du ta et vanlig plaster over navlen når du legger deg for å unngå at du slår til den på natta. (vondt)

Blir ikke piercingen bedre etter en ukes tid igjen, kan du kline på litt bacimycin for å hjelpe til å bli kvitt betennelsen.

En piercing gror aller best når du lar den være i fred.

Lykke til!

• 10 måneder senere...
Gjest jente16
Skrevet

Hei!

jeg har hatt navlepiercing i ca 6 uker nå, men jeg har hatt en før som ble tatt ut fordi jeg ikke fikk lov å ha den. Jeg fikk en liten klump under mitt nye hull, men nå har denne klumpen blåst seg opp og blitt større. Jeg lurer på hva dette er og om det er farlig eller noe ?

Skrevet

Det er ganske vanlig. Ofte kommer den klumpen fordi smykket hviler litt tungt på huden, enten fordi du sitter lut, eller fordi du har for trange overdeler. Det er ikke farlig, men ikke begynn å pelle på det, for da kan du få sår og betennelse. Kommer det mye puss, kan du smøre litt bacimycin på hver side av piercinghullet. Den gror best når den får fred. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...