AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #21 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, tar like lange dusj som alltid og dette vil ikke forandre seg. Anonymkode: aecfd...f2c Helt til vannet er borte…. Anonymkode: 0f756...bb2 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #22 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Satt vannmugge i kjøleskapet? Hvorfor det? Jeg sparer på vann, tar kortere dusjer, stopper alltid vannet ved tannpuss for barna og meg selv. Lærer barna mine det samme. Det er skremmende hvor tørt Østlandet er nå. Håper det ikke blir for mange skogbranner. Og håper det snart kommer mange dager med mye regn 💙🌧 Anonymkode: 4ebf3...334 Vannmugge i skaper fordi mange lar vannet renne lenge før det blir helt kaldt. Jeg tenkte at jeg var sparsommelig med vannet men så kom jeg på at jeg jo pleier å la vannet renne for å få kaldt vann. Så nå prøver jeg å unngå det. Anonymkode: 0f756...bb2 5
Cata Skrevet 7. mai 2022 #24 Skrevet 7. mai 2022 Sparer ikke men bruker heller ikke voldsomt mye vann. Dusjer ikke veldig lenge, prøver å fylle opp vaskemaskin best mulig før jeg starter den og vasker opp med oppvaskmaskin ca en gang i uka. Men det er sånn jeg har gjort det i mange år. Drikkevann har jeg i en karaffel i kjøleskapet rett og slett fordi vannet i kranen her ikke er spesielt godt og bare er "drikkbart" hvis det er skikkelig kaldt. Hvorfor lar man forresten vannet renne mens man pusser tenner? Den tanken ville ikke slått meg en gang. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #25 Skrevet 8. mai 2022 22 hours ago, Cata said: Hvorfor lar man forresten vannet renne mens man pusser tenner? Den tanken ville ikke slått meg en gang. Man tar jo mer vann på tannbørsten flere ganger underveis? Eller er det bare jeg som pusser tenner på en helt unormal måte? Sikkert verdt en egen tråd på kg bare det 😄 Anonymkode: aa1d7...f67
Cata Skrevet 8. mai 2022 #26 Skrevet 8. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man tar jo mer vann på tannbørsten flere ganger underveis? Eller er det bare jeg som pusser tenner på en helt unormal måte? Sikkert verdt en egen tråd på kg bare det 😄 Anonymkode: aa1d7...f67 Sannsynligvis. Jeg tar på litt vann før jeg begynner å pusse, og så pusser jeg ferdig før jeg skyller ut tannpastaen/skummet med et par munnfuller vann. Har ikke på mer vann underveis. Altså: Jeg tror ikke det er sannsynlig du pusser tenner på en unormal måte, men at det er sannsynlig at det er flere praksiser ute og går . Endret 8. mai 2022 av Cata Oppklarende kommentar. 4
Blåttvann Skrevet 8. mai 2022 #27 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man tar jo mer vann på tannbørsten flere ganger underveis? Eller er det bare jeg som pusser tenner på en helt unormal måte? Sikkert verdt en egen tråd på kg bare det 😄 Anonymkode: aa1d7...f67 Men du kan bare skru på kranen når du tar nytt vann uansett. Eller skru ned styrken på vannet er også mulig. Men hvorfor la det renne? Det er helt unødvendig. Jeg bruker veldig lite vann til å begynne med, så jeg har egentlig ikke mulighet til å få spart så mye mer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #28 Skrevet 8. mai 2022 Sparer der jeg føler jeg kan. Bruker ikke så mye i utgangspunktet. Har alltid tatt raske dusjer. 4 åringen får nå raske dusjer i stedenfor badekar. Barnet dusjes 1-2 ganger i uka, jeg dusjer annenhver dag. vi vasker tøy i helgen, ikke hver dag. Fulle maskiner. Anonymkode: 7cff7...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #29 Skrevet 8. mai 2022 41 minutter siden, Blåttvann said: Men du kan bare skru på kranen når du tar nytt vann uansett. Eller skru ned styrken på vannet er også mulig. Men hvorfor la det renne? Det er helt unødvendig. Jeg bruker veldig lite vann til å begynne med, så jeg har egentlig ikke mulighet til å få spart så mye mer. Jo, men da må jeg skru av og på flere ganger bare for å spare et halvt eggeglass. Det er andre ting jeg kan spare mye mer på i løpet av en dag enn akkurat det. Dusje 10 sekunder kortere feks. Anonymkode: aa1d7...f67
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #30 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 22.30): Vannmugge i skaper fordi mange lar vannet renne lenge før det blir helt kaldt. Jeg tenkte at jeg var sparsommelig med vannet men så kom jeg på at jeg jo pleier å la vannet renne for å få kaldt vann. Så nå prøver jeg å unngå det. Anonymkode: 0f756...bb2 Smart. Dette gjør jeg også. I tillegg så setter jeg en liten bøtte under krana hvis jeg må la det renne litt. Oppi denne bøtten heller jeg også vann av kokte egg, grønnsaker, vannrester fra drikkeflaske etc.. også vanner jeg planter med det. Anonymkode: d8e36...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #31 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 21.59): Satt vannmugge i kjøleskapet? Hvorfor det? Jeg sparer på vann, tar kortere dusjer, stopper alltid vannet ved tannpuss for barna og meg selv. Lærer barna mine det samme. Det er skremmende hvor tørt Østlandet er nå. Håper det ikke blir for mange skogbranner. Og håper det snart kommer mange dager med mye regn 💙🌧 Anonymkode: 4ebf3...334 For ikke og la drikkevannet renne for og få det kaldt og frisk Anonymkode: 61188...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #32 Skrevet 8. mai 2022 Jeg bor på Vestlandet, men har aldri sløst med vann i utgangspunktet da. Vasker håret 2-3 ganger i uken, dusjer ellers kort eller vasker meg. Vasker fulle maskiner. Har vannmugge i kjøleskapet om sommeren. Bruker kokt vann og vannet fra bollen til dyra som byttes hver dag til å vanne. Har aldri latt springen stå og renne mens jeg holder på med andre ting. Anonymkode: 58d3b...f79 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #33 Skrevet 8. mai 2022 Jeg har blitt mer bevisst. Og dusje 2 minutter fungere ikke, jeg er ikke klar for og gi opp balsam, hårfjerning og skrubb.. hadde alt fortsatt vært nedstengt så kanskje 😅 har drikkevann i kjøleskapet, slår av vannet under tannpuss. Resten er en fortsettelse av vaner fra strømprisene økte, fyller opp oppvaskmaskinen, setter bare på vaskemaskinen når jeg « må» , og byttet ut daglig dusj med klutvask flere dager i uken. Har ikke hage, så bruker ikke noe ute. egentlig synes jeg det er greit og bli mer bevisst, både på vann og strøm. Klager ikke. Anonymkode: 61188...ea3 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #34 Skrevet 8. mai 2022 Nei, bor på Vestlandet, men er ikke en sløser uansett. Men det med å la vannet renne mens man pusser tennene?! Hvorfor det? Skal ikke være nødvendig det! Anonymkode: 9b3a8...c08 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #35 Skrevet 8. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, bor på Vestlandet, men er ikke en sløser uansett. Men det med å la vannet renne mens man pusser tennene?! Hvorfor det? Skal ikke være nødvendig det! Anonymkode: 9b3a8...c08 Det har jeg fått alle kjærester jeg har hatt opp i gjennom til å slutte med 😂 Anonymkode: 58d3b...f79 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #36 Skrevet 8. mai 2022 On 5/5/2022 at 6:05 PM, AnonymBruker said: Spesielt til folk i Oslo, men kan sikkert også bli aktuelt for andre. Med unntak for bergensere Har dere tatt oppfordringen om å spare vann, og hva sparer dere inn på? Synes ikke alle rådene er like gode, prioriterer hygiene og en god dusj for høyt til å begrense det til 2-3 minutter. Tror heller ikke det er mange dråper jeg sparer på å skru av krana under tannpuss. Men har blitt mer bevisst på å ikke la krana renne i utide mellom ulike gjøremål på kjøkkenet blant annet. Så noe blir det alltids. Hvis det var som med strømmen at jeg kunne se forbruket av vann pr dag, tror jeg det hadde vært lettere å motivere seg og se hvor mange % man klarer å spare. Anonymkode: aa1d7...f67 Du kan vel se forbruket hver dag? Har du ikke vannmåler? Anonymkode: 967af...d0e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #37 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, men da må jeg skru av og på flere ganger bare for å spare et halvt eggeglass. Det er andre ting jeg kan spare mye mer på i løpet av en dag enn akkurat det. Dusje 10 sekunder kortere feks. Anonymkode: aa1d7...f67 For å spare et halvt eggeglass?? Prøv å sette i proppen i vasken før du starter, så ser du hvor mange liter med vann som du sløser hver gang du pusser tennene i 1-2 minutter uten å skru av... Og så kan du gange det med 14 per uke (hvis du pusser morgen og kveld), og gange det med antall personer i hjemmet ditt som har samme vane.... Anonymkode: 4ebf3...334 11 1
flusa Skrevet 8. mai 2022 #38 Skrevet 8. mai 2022 Står ikke 20 min i dusjen,for å si det sånn.. Jeg slår også av vannet mens jeg pusser tennene,når jeg vasker opp lar jeg ikke vannet renne hele tiden. På lik linje som vi også er nøye på å slå av lyset i rom vi ikke oppholder oss i. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #39 Skrevet 8. mai 2022 Bor i Sør, og sparer alltid litt siden vi betaler for det (enebolig). Har alltid skrudd av vannet mens jeg pusser tenner f.eks, og det har vel bare hendt en gang og to at jeg har vannet ute. Dusjer ikke daglig, det er for å spare strøm også da Anonymkode: a55f5...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #40 Skrevet 8. mai 2022 Ja her spares det på vannet og strømmen. Dusjer bare korte dusjer en til to ganger i uken nå, før dusjet vi lenge hver dag. Vasker kun fulle vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Sløser overhodet ikke. Setter en mugge i kjøleskapet med vann fra springen, som blir godt og kaldt. Har varmet opp vann i en stor termos, som brukes til te og andre ting når vi er hjemme fra jobb. Trekker ikke ned når vi har tisset i do hver gang. Kan fint hoppe over en gang eller to. Selvfølgelig hvis doen er full av papir, eller man har avføring. Anonymkode: 87dc0...193 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå