Gå til innhold

Hvordan skal det vaskes?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan skal parket vaskes ?

Noen sier med kun tørr mopp, mens andre sier med såpe og vann.

Jeg har ikke noe tru på tørr mopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parkett skal helst ikke vaskes med for mye vann.

Det beste er tørrmopp for å fjerne støv og sånt. Hvis det er flekker kan dette vaskes bort med vann tilsatt litt zalo eller lignende.

Lakkert parkett kan vaskes med fuktig klut/mopp, oljet parkett vaskes med et spesialmiddel for oljede gulv.

Men tørrmopp anbefales til daglig rengjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at pakett skal kun vaskes me grønnsåpe...

Selv har jeg kun hatt tørr og våtmopp siden jeg fikk parkett, og det er knall bra...

Hvis du tviler på mikrofibern så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med ei sånn som er forhandler av mikrofiber-vaske-ting som kommer hjem til deg og har "party" Da skal jeg love deg at du blir overbevist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har parkett i hele leiligheten (utenom badet) og slik vasker jeg det.

Først en skikkelig runde med støvsugeren, alle løse tepper og ryer til lufting.

Tar over med Jif Tørrmopp før jeg fukter en mopp med lunkent vann og Jif Oxy Gel og vasker over gulvet. Men moppen skal aldri være så våt at gulvet må tørke etterpå. Minst mulig vann på parkett- det er helt riktig.

Godt verktøy som tørrmopp, en skikkelig vaskemopp og støvsuger er kjempeviktig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere -jeg vet ikke hva sånn vasking er jeg da....... :oops:

høres ia'fall kjedelig og slitsom ut...... også, .......hva sa du Milla, lufting av tepper og ryer :o .............. betyr det at du tar de med på tur?

ja - luftetur altså????

Her i huset har dyrevernet vært - ALLE hybelkaniner er FREDET!!!! 8)

Nemlig!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har sentralstøvsuger eller en sånn million-kronersmaskin, så ikke støvsug! Det går inn i røret og blåser masse dritt ut bak som legger seg som en fint støvlag bak deg. Noen av oss tenker ikke så mye på det, bortsett fra at mamma lærte meg å tørke støv etter støvsugingen - av naturlige årsaker. Men jeg bor med en allergiker, og hvis dere aner hva som tyter ut bak...

Vi har nesten ikke tepper og det gjør selvsagt at vi får masse støv som må tas. Jada, det blir ikke mindre støv hos andre, men det gjemmer seg i tepper og synes ikke så godt. Tro meg - jeg lever ena med forskjellen i hodet.

Vi bruker swiffer tørrmopp og det funker helt utmerket. Vi har også parkett i alle rom. I stuen blir det veldig sjelden vasket, samme på soverom. Swiffer tar støvet og samler møkka (feiekost og feiebrett) og der det blir mye fett (kjøkken) og flekker (gangen) tar vi det med grønnsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...