Gå til innhold

Erfaringer med MG ZS EV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

El-bil står for tur og jeg har forelsket meg i MG ZS EV (260 km), men nå leser jeg at denne ikke har varmepumpe og at rekkevidden synker til 185-200 km på vinterstid. Dette bekymrer meg da jeg har 4.5 mil til jobb på motorvei (totalt 9 mil t/r).

Alternativt tenker jeg Hyundai Ioniq (2019) eller Hyundai Kona (2020), men synes ikke disse er like fine estetisk sett.

Har noen erfaring med MG, evt tanker og råd til en førstegangskjøper av elbil?

Anonymkode: 86515...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor kjører rundt i en sånn. Evig kamp om rekkevidde og ladestasjoner når hun driver med langkjøring. Fint for oss da terskelen er høyere for at hun kommer på besøk uten videre 🤣

Jeg har ikke kjørt den men synes den ser veldig fin ut utvendig. Men ut fra hva jeg har fått høre via svigermor så er det en rimelig basic bil med lite "ekstra" og samtidig kort rekkevidde. Grei å kjøre og rimelig i kjøp. Men hun er fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

El-bil står for tur og jeg har forelsket meg i MG ZS EV (260 km), men nå leser jeg at denne ikke har varmepumpe og at rekkevidden synker til 185-200 km på vinterstid. Dette bekymrer meg da jeg har 4.5 mil til jobb på motorvei (totalt 9 mil t/r).

Alternativt tenker jeg Hyundai Ioniq (2019) eller Hyundai Kona (2020), men synes ikke disse er like fine estetisk sett.

Har noen erfaring med MG, evt tanker og råd til en førstegangskjøper av elbil?

Anonymkode: 86515...927

Du har 9 mil til jobb tur/retur og du er bekymret for at bilen som har 180km rekkevidde vinterstid ikke skal komme frem? Greit å ha "litt" margin, men dobbelt er da litt i overkant...

Ellers er MG en grei bil, men det er en billigbil. 

Rekkeviddebekymring blir du fort kurert for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rekkevidden til/fra jobb er uproblematisk. Jeg har tilsvarende reisevei selv, og en eGolf, dvs omtrent samme rekkevidde. Men til lengre turer er ikke rekkevidden akkurat imponerende, men man får jo det man betaler for. Men å reise til jobb er ikke noe problem. 

Anonymkode: 5121b...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9 mil på vinterstid med denne bilen er ikke noe du kan regne med. Da må du i så fall ha mulighet til å lade på jobb. Har hatt denne i to vintre. 

Anonymkode: e21f3...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

9 mil på vinterstid med denne bilen er ikke noe du kan regne med. Da må du i så fall ha mulighet til å lade på jobb. Har hatt denne i to vintre. 

Vil da tro at ZS klarer mer enn 90km vinterstid. Den har en WLTP på 260km sånn ca. Det er relativt uvanlig med 70% redusert rekkevidde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Estetisk fin og god lagringsplass. Det er jo en slags mini-SUV. Vi vurderte den, men valgte den bort pga billig interiør/tillegg og rekkevidden. Nå ser jeg at long range 2022 versjonen har kommet. Du kan ikke vurdere den da? 440km rekkevidde.

Anonymkode: af6cb...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dette er bilen for deg, kommer helt an på dine krav. MG ZS er en mini-SUV med vaklevoren kjørefølelse deretter. At det er en billig bil ser du på alle paneler og litegrann i interiøret. Men bilen har et greit rykte, virker pålitelig og skal klare dine 9 mil t/r på fulladet batteri greit.

Anonymkode: c41ed...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de definitivt elendigste bilene jeg har sett, produsert etter 2010. Tror ikke vi ser særlig mange av disse på veien om få år. Bruk og kast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se heller på den nye kiaen.

Anonymkode: 6e38b...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Se heller på den nye kiaen.

Anonymkode: 6e38b...d64

EV6? Lite prishopp fra 230'000 til 430'000 da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

e-Niro kanskje? Er enig i at Hyundai/Kia lager de beste bilene nå. Har du råd til de, gå får it.

Anonymkode: c41ed...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kina-bil!  styr unna!

Anonymkode: ea947...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

kina-bil!  styr unna!

Ser ikke helt problemet. Bilen leveres med 7 års garanti 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TheOne skrev (13 minutter siden):

Ser ikke helt problemet. Bilen leveres med 7 års garanti 

kia e-soul gjør det samme, men flere vraker for det! problemet er at elbil er nytt og teknologien er under utvikling. 

alt av kia/hyundai og kinabiler har de verste drivstoff-bilene produsert i markedet. det samme gjelder nok elbilene.

elbiler mister mye kapasitet i battericellene etter noen år. og garanti har vist å ikke dekke det:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 hours ago, AnonymBruker said:

elbiler mister mye kapasitet i battericellene etter noen år. og garanti har vist å ikke dekke det:

Merkelig at du har klart å finne slike oppsiktsvekkende resultater på youtube når generell forskning og data tilsier noe helt annet. Normalt gjelder det at det er overraskende lite degradering av batterikapasitet, selv etter mange år med bruk. Eller er det onde staten som prøver å skjule slik informasjon fra innbyggerne slik at vi må betale mer for å forurense og prøve å redde kloden vi aktivt ødelegger? 

Ja, en og annen bil kan ha produksjonsfeil, og enkelte kunder tar ikke skikkelig vare på bilen sin slik at batteriet degraderer. Men det gjelder i høyeste grad for fossile biler også 

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (På 5.5.2022 den 9.28):

Vil da tro at ZS klarer mer enn 90km vinterstid. Den har en WLTP på 260km sånn ca. Det er relativt uvanlig med 70% redusert rekkevidde 

Ja, du vet sikkert bedre enn meg som har kjørt denne bilen i 2 år… 🙄 

når du i tillegg skal kjøre på motorvei så går det mye mer av batteriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (På 5/5/2022 den 9.28):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du vet sikkert bedre enn meg som har kjørt denne bilen i 2 år… 🙄 

når du i tillegg skal kjøre på motorvei så går det mye mer av batteriet. 

Vår 1 år gamle Mg Zs kjører ca 200 på vinteren 

Anonymkode: 58459...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...