Gå til innhold

Dere som samsover lenge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden får dere det til? Har dere bare rolige medgjørlige unger?

Har hatt ettåringen en del i sengen vår pga. sykdom, roer seg ikke i egen seng, m.m. Men det er så sinnsykt irriterende. Om hun våkner når vi voksne legger oss eller våkner om natta og ikke er trøtt nok er det et styr med sparking og pirking/kloring. Det er jo umulig å få god søvn 😬

Anonymkode: e6c84...496

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi samsov hele natta frem til 1,5 år. Etter det har han tasset inn til oss ila natta ved behov. I starten hver natt,  fra ca 2,5 år har han sovet natta gjennom et par dager i uka.

Han sover ganske urolig,  så blir litt spark og dytting. Det synes jeg ikke er alt for plagsomt heldigvis. Og vi har hatt det greit siden han aldri har hatt "våkentid" om natta. Han trenger bare hjelp til å finne roen igjen hvis han våkner.

Får håpe jenta deres er klar for egen seng igjen snart. Det blir tungt i lengden hvis dere aldri får sove godt 😕

Anonymkode: e9a68...5b3

AnonymBruker
Skrevet

Ungene mine ligger stille når de sover. Samsov til ca 1,5 år. Etter det har det vært fri tilgang hvis man våkner om natta. Har tre barn, så det kan føles litt trangt, men i verste fall går en av oss og sover i en av ungene sine senger 🤷🏼‍♀️😂

Anonymkode: 4e0f4...f3e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Samsover fremdeles med yngste, han er snart 3 år. Var ekstremprematur så jeg føler vi "gjør opp for" alle nettene i kuvøse enda. Men han ligger stort sett stille og sover, så vi får en grei nattesøvn uansett. Ellers er triksene våre å ha stor nok seng (og sengehest så han ikke kan falle ned på sin side av senga) samt å legge ham med nok klær til at han ikke blir kald hvis han sparker av seg dyna, for DA blir det fort mye kaving. 

Anonymkode: 1117c...085

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover best når jeg samsover. Minste er 3 år. Viss vi ikke samsover ligger jeg konstant på alerten og venter på hyling om natta eller at  en unge skal komme inn.

Anonymkode: 8561c...025

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Samsov med eldste i 2.5 år, før det kom en ny baby i hus. Han legges på eget rom, men kommer fortsatt inn ved midnatt. Så nå samsover jeg vel egentlig med to barn😅 babyen sover rolig, eldste er litt spellemann..  men er vel bare vandt med det.

• Hjerte 1
Skrevet

Vel tulla våres er snart 4 år og sover i en seng ved siden av våres seng da hun sliter med søvn...og da får jeg iallefall litt søvn ha ha...

Lurer på om hun blir liggende der til hun blir 18 🤣

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har latt toåringen ha en 120-seng på sitt rom. Da kan pappaen sove der, enten sammen med toåringen, eller når toåringen sover i vår seng med meg.

Det er slitsomt å samsove med toåringen, siden han ikke sover rolig. Heldigvis trengs det ikke så mye lengre, bortsett fra ved sykdom.

Anonymkode: b8b19...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Samsover fortsatt med 5 åring, men han må ligge under sin dyna. 😬

Anonymkode: 7022e...7e0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan i all verden får dere det til? Har dere bare rolige medgjørlige unger?

Har hatt ettåringen en del i sengen vår pga. sykdom, roer seg ikke i egen seng, m.m. Men det er så sinnsykt irriterende. Om hun våkner når vi voksne legger oss eller våkner om natta og ikke er trøtt nok er det et styr med sparking og pirking/kloring. Det er jo umulig å få god søvn 😬

Hvis du har et sterkt ønske om å få god søvn burde du ikke fått barn. God søvn når du har en ettåring? Jeg blir helt matt.

Anonymkode: be896...5d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Vel tulla våres er snart 4 år og sover i en seng ved siden av våres seng da hun sliter med søvn...og da får jeg iallefall litt søvn ha ha...

Haha, lurer på det samme her😂 (Vår er snart 6 år.)

Anonymkode: 5b1b2...3cf

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samsover fortsatt med 5 åring, men han må ligge under sin dyna. 😬

Anonymkode: 7022e...7e0

Greit å se det er flere. Vi har ei på snart 6 år vi samsover med. Hun har egen seng, som står inntil vår seng, men hun ender ofte oppi i vår seng.

Ang søvn: jeg har alltid sovet veldig godt, så for min del går det fint med samsoving. Det er hender og føtter og spark, men jeg sovner med en gang igjen. Litt værre for mannen. 

Anonymkode: 5b1b2...3cf

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Trives godt med samsoving og samsov lenge. Hun er 5 og sover mest i sin egen seng nå, men det hender at hun sover med meg ennå, helst når hun er syk. Vi sover godt begge to. Den eneste ulempen er at hun alltid har sovnet på tvers når hu ligger i senga mi, så jeg må lirke henne riktig vei etter at hun har sovnet, men det er null stress. Jeg er alene med henne.

Anonymkode: 6af1c...5f1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samsover med sønnen min på 2 år. Han sover gjennom hele natten fra 19.30 - 08.00 ca

Anonymkode: f4219...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Ungen sov relativt rolig. Men så var det kun ungen og meg da, i en 160 cm bred seng. Samsov lenger enn de fleste. Vi sov begge best når vi delte seng. Ungen våknet flere ganger om natta da hun sov alene.

Anonymkode: 2622e...db2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner ikke av sprellingen lenger. Sover egentlig best med ungene i sengen, det gir meg ro. Ellers ligger jeg "på alerten", som en annen her skriver. Mine er 3 og 4, og kommer fortsatt inn hver natt. Gleder meg likevel til de er såpass store at de sover hele natten og holder seg i egen seng.

Anonymkode: 4c788...fec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du har et sterkt ønske om å få god søvn burde du ikke fått barn. God søvn når du har en ettåring? Jeg blir helt matt.

Anonymkode: be896...5d7

Wow, for et herrrlig sjarmtroll du er da. 

Har et sterkt ønske om å, til tross for ettåring, sove godt nok til å fungere på jobb og ikke hate livet. Alle andre får det tilsynelatende til, så tenkte vel at det skulle vi også klare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg samsover fremdeles med min men det er ufrivillig de siste åra. Hun sover greit inn i egen seng men våkner uten unntak mellom 12 og 2 og da orker jeg ikke ta opp kampen å sende henne tilbake. Hun er 8.

Heldigvis har jeg ekstra stor seng så jeg forstyrres ikke sånn sett men å sove alene er likevel noe annet. Jeg håper at hun slutter komme når han kommer i puberteten.

Anonymkode: 9e018...5e2

Skrevet
Sofakona skrev (8 timer siden):

Vi har samme løsning, fungerer egentlig veldig fint ☺️ det var et lite år han sov på eget rom, men da var det mye mer styr med at han våknet på natten og veldig tidlig om morningen osv. Regner med han våkner tidlig nå også, men ser at vi ligger og sover rett vedsiden av og dermed finner han roen og sovner igjen.  

AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok fordi både barn og foreldre har ganske godt sovehjerte. Barna har sjelden våknet så jeg har merket det på natten fra de var ca 10 mnd. hvis vi sov sammen. Da den eldste flyttet på eget rom, holdt jeg på å bli sprø av å måtte stå opp fra sengen og den varme dyna midt på natta når hun gråt. De våkner sikkert i korte øyeblikk når vi samsover også, men våre barn har sovnet igjen, kanskje av å høre/se/kjenne at vi var der selv om vi sov. 

Jeg sover egentlig best i fred selv. Mannen sin snorking kan forstyrre meg veldig. Men jeg har ikke blitt særlig forstyrret av samsoving med barna. Det bør vel bety at de er typen som sover godt på den måten. 

Venninnen min får ikke sove i det hele tatt med barn i senga. Og det fikk egentlig ikke det eldste barnet hennes heller. Hos dem ble det bedre søvn for alle da han flyttet på eget rom rundt ettårsdagen. Lillesøsteren orket de aldri å prøve å samsove med. 

Anonymkode: 281f0...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...