Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 hours ago, Velvia said:

3. Det er ingen som skal indoktrinere noen

Hensikt og resultat dikteres ikke av ens ønske om hensikt og resultat. Bare fordi du ikke vil fortelle barn hva de skal tenke så betyr ikke det at ikke barn tror det er hensikten med det du sier. Forøvrig noe som er deres førstevalg når de ikke forstår budskapet.

og man blir ikke homofil av å høre om homofili ei heller blir man transperson.

Så du har altså ingen erfaring med barn i denne situasjonen. Da burde du kanskje overlate det til de som har slik erfaring og samtidig være ydmyk nok til å innse at her tror du mer enn du vet. Kanskje sågar dette med å gjøre barn homofile eller trans ikke er bekymringen? Men du vet vel best så da er det bare å kjøre på.

Ironien ved å argumentere for at det kun finnes to kjønn/kjønnsidentiteter er at de barna og unge som ikke gis noen andre tolkningsrammer enn de to kategoriene.

Hmm. Kan du forklare hvordan noen som helst har argumentert for at det bare skal finnes to kjønn/kjønnsidentiteter? Jeg må ha oversett de postene.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet
Clefable skrev (På 16.5.2022 den 20.58):

Hvordan er det aggressivt å sette opp regnbuer? 

Det aggressive her er jo hærverk av symbolet for kjærlighet mellom alle kjønn. Hvis du ikke liker regnbuer, så se en annen vei. Ikke ødelegg noe som er så symbolsk viktig for en minoritet. Det skader deg jo ikke. 

Seriøst, tenk at dere misbruker regnbuen på denne måten! Dere må la den være i fred. Det er en ytterst stygg representasjon av regnbuen, stakkers regnbuen! Regnbuen fortjener så utrolig mye bedre enn dette her.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Tøddel skrev (3 minutter siden):

Seriøst, tenk at dere misbruker regnbuen på denne måten! Dere må la den være i fred. Det er en ytterst stygg representasjon av regnbuen, stakkers regnbuen! Regnbuen fortjener så utrolig mye bedre enn dette her.

Sånne kommentarer gjør at jeg gleder meg ekstra mye til å ta med regnbueflagget ut i Pride-parade i år. Du og mange andre understreker nettopp hvorfor Pride fremdeles er viktig. :hjerte:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Pride er nå greit nok det….Og jeg er enig i at en skal få elske den man vil!..Men når de skal ha barn til å feire pride,gå i pride-tog og at det flagges med pride-flagg på skoler og i barnehager..da synes jeg det er gått for langt.La barn være barn!Pride er blitt mer en politisk greie,og det synes jeg ikke skal presses på barna.Synes det har gått litt av skaftet nå!!

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...