AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #21 Del Skrevet 4. mai 2022 Du får Google brudeveske, de finnes jo, sjekk Finn Anonymkode: eb1db...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #22 Del Skrevet 4. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du får Google brudeveske, de finnes jo, sjekk Finn Anonymkode: eb1db...d80 Ja, det hjelper nok 😛 Anonymkode: 8c70a...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 4. mai 2022 #23 Del Skrevet 4. mai 2022 Nei, det er en viktig dag for Norge. Ditt innlegg understreker viktigheten av historiefaget på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #24 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/3/2022 den 23.22): Får nesten ta med 17. mai og 1.mai også da. For ikke å glemme 8. mars, sankthans, pinse, kunne det vært godt å bli kvitt Anonymkode: 17409...e63 Pinse synes jeg godt vi ka kvitte oss med. Har aldri møtt en person som har noe forhold til denne høytiden eller gjør noe spesielt. Selv mange kristne markerer ikke denne dagen, og siden 80% av nordmenn ikke er kristne så synes jeg det er rart å tvilholde på en høytid ingen følger eller bryr seg om. Anonymkode: 4af52...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #25 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Pinse synes jeg godt vi ka kvitte oss med. Har aldri møtt en person som har noe forhold til denne høytiden eller gjør noe spesielt. Selv mange kristne markerer ikke denne dagen, og siden 80% av nordmenn ikke er kristne så synes jeg det er rart å tvilholde på en høytid ingen følger eller bryr seg om. Anonymkode: 4af52...4d8 Men nå er jo ikke 8.mai eller sankthans fridager. Fridagene må vi jo beholde! 😎 De andre dagene er ikke så farlig med. Men jeg synes godt vi kunne ha spredd fridagene litt mer utover året, det er jo ingen røde dager mellom pinse og jul. Hva med å flytte 17.mai til 5. September? Eller flytte Kristi himmelfartsdag til Oktober?😃 Anonymkode: 207e5...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #26 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 15.04): Eller flytte Kristi himmelfartsdag til Oktober?😃 Anonymkode: 207e5...e50 Kristi himmelfartsdag er dagen da Jesus dro opp til himmelen. Det skjedde i følge bibelen 40 dager etter oppstandelsen, altså påske. Derfor ville det vært meningsløst å flytte dagen til høsten. I hvert fall for oss troende. Religiøse helligdager er gjerne bundet til spesifikke tidspunkter av en grunn som gjør at det blir vanskelig å flytte på dem. Et alternativ som sikkert en del ville kunne gå for var å omdefinere en del av disse dagene til vanlige arbeidsdager og heller lage noen nye fridager som kunne blitt plassert på andre tider av året. Anonymkode: e75a7...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #27 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 4.08): Jeg syns forøvrig det er litt morsomt at vi fortsatt klamrer oss fast til feiringen av 1.mai TIL TROSS for at det var Vidkun Quisling som innførte denne dagen😅 Anonymkode: ca9a2...b7b Fremmelig type, tenk å innføre feiring av 1. mai allerede som 3-åring, 'a gitt! Her tror jeg nok det skorter litt på historiekunnskapene. 1. mai har blitt markert her i landet siden 1890. Quisling ble født i 1887. Det Quisling gjorde var å innføre dagen som lovfestet fridag i 1942, en lov som ble opphevet igjen i 1945. Deretter innførte Stortinget dagen som offentlig høytidsdag i 1947. Så, for å oppsummere: Quislings innvirkning på 1. mai-feiringen her i landet begrenser seg til tre skarve år av en 132 år lang historie. Den er knapt en fotnote, og er ikke grunnlag for å avskaffe noe som helst. Anonymkode: 61ab4...ce5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mai 2022 #28 Del Skrevet 22. mai 2022 Hva er du vil "avskaffe" med 8. mai? At det flagges? Verken 8. eller 9. mai opplever jeg som feiringer som jeg merker veldig mye til. Jeg synes de som ønsker å markere dagen skal få gjøre det - og jeg er glad for at noen gjør dette på vegne av alle oss andre. Jeg synes personlig at 2020 og 2021 er noe av det verste jeg har opplevd og det er nok år som går ned i min livshistorie som katastrofeår. Men jeg vil da ikke drømme om å sammenligne det med å bli bombet eller leve under okkupasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #29 Del Skrevet 22. mai 2022 Beklager at jeg sier det, men trådens tittel høres virkelig ille ut: "8. mai burde avskaffes". Når skal jeg feire fødselsdag, da ...? - Brian Anonymkode: cdadb...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #30 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 19.41): Skal man rive opp i gamle sår om og om igjen? Diskuter. Anonymkode: ef5a4...ba1 Sår? 🤔 Til nazistene? 🤷♀️ Det synes jeg er greit 🙂 Anonymkode: 02473...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #31 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 2.11): Pinse synes jeg godt vi ka kvitte oss med. Har aldri møtt en person som har noe forhold til denne høytiden eller gjør noe spesielt. Selv mange kristne markerer ikke denne dagen, og siden 80% av nordmenn ikke er kristne så synes jeg det er rart å tvilholde på en høytid ingen følger eller bryr seg om. Anonymkode: 4af52...4d8 Feil, flertallet av nordmenn er kristne, 80% er medlem av kristne trossamfunn og skikkelige, troende mennesker. Anonymkode: 372ff...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #32 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 19.41): Skal man rive opp i gamle sår om og om igjen? Diskuter. Anonymkode: ef5a4...ba1 Er du nazi? Ettersom du synes feiringen av Norges frigjøring er sårende? Eller bare et uvitende troll kanskje? Anonymkode: 372ff...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #33 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 19.41): Skal man rive opp i gamle sår om og om igjen? Diskuter. Anonymkode: ef5a4...ba1 Hva mener du selv da? Er så kjedelig med sånne som vil at andre skal diskutere, men tør ikke å si hva de mener selv. Anonymkode: ca57b...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå