AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Mener altså ikke begravelsen, men minnestund. Sånn ca, skjønner det er individuelle forskjeller. Anonymkode: 8e450...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 Det går fort 2-3 timer. I de jeg har vært har det alltid vært litt prating før man setter seg til bord. noen som holder tale, heldigvis ikke lange. Det spørs vel og hvor mange som er der. I alle begravelsen har vi fått smørbrød og kaker. Anonymkode: e014e...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går fort 2-3 timer. I de jeg har vært har det alltid vært litt prating før man setter seg til bord. noen som holder tale, heldigvis ikke lange. Det spørs vel og hvor mange som er der. I alle begravelsen har vi fått smørbrød og kaker. Anonymkode: e014e...7b0 Snakker du om den minnestunden som finner sted FØR begravelsen? Er den jeg mener. Visste ikke at det var vanlig med servering da 🤷🏽♀️ Anonymkode: 8e450...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Del Skrevet 3. mai 2022 Aldri hørt om minnestund FØR begravelse/bisettelse. Minnestund holdes uten avdøde til stede, og skjer etter begravelse/bisettelse - ofte uker og også måneder etter, alt etter omstendigheter. En minnestund er av ukjent varighet, helt opp til de pårørendes, og/eller avdødes ønsker. Anonymkode: 04e5b...c7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Snakker du om den minnestunden som finner sted FØR begravelsen? Er den jeg mener. Visste ikke at det var vanlig med servering da 🤷🏽♀️ Anonymkode: 8e450...cba Stunden før begravelsen så møtes gjerne den nærmeste familie i kirka. Kista er ofte åpen, og man får ta et siste farvel. Møtes vel maks en times tid før selve begravelsen starter. Bare en halvtimes tid om det ikke er åpen kiste. Minnestunden, med samvær, taler og mat, er etter begravelsen. Anonymkode: b45dd...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Del Skrevet 10. mai 2022 Er det syning du mener? At man samles for å si et siste farvel og får se den døde? Anonymkode: d7ab8...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå