AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Som tittelen sier, ble nettopp «ferdig» med siste P-pille på søndag. Nå er det jo egentlig den tida da jeg skal få mensen før jeg skal begynne med nye pakke P-piller. Så hadde vi spontan sex i går og jeg lurer på om jeg er fortsatt beskyttet i den «mens-uka» nå? Det er altså ikke krise hvis jeg skulle bli gravid, hvor fort kan man egentlig teste det? Hvor lenge burde man vente med graviditetstest for at den viser riktig? Anonymkode: 29e21...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 Venninnen min ble gravid den ene gangen hun glemte en pillle, èn, så du kan i teorien bli gravid fra dag 1 du slutter på de! Anonymkode: 52b22...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 3. mai 2022 #3 Del Skrevet 3. mai 2022 Kan teknisk sett bli gravid, da spermen kan leve til eggløsning kommer om eggløsningen kommer raskt, men sannsynligheten er ganske så liten med tanke på at det kan ta litt tid før hormonene er ute av kroppen og eggløsning kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg ble fortalt at det var en mann som hadde onanert utenfor nabohytta i ei myr etter å ha spionert på kvinnene som var i den hytta. En natt så falt den ene kvinnelige hyttegjesten i den myra hvor mannen hadde onanert. Kvinnen ble gravid en gang i løpet av den hytteturen, men ikke kunne noen forstå hvordan hun ble gravid siden ingen hadde seg med noen der. I ettertid viser det seg at kvinnen gikk truseløs, hadde glemt å ta med p-pillene på hytteturen med jentene, hun falt i myra på vei til utedoen.. Så alt er mulig Anonymkode: be114...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøysekopp Skrevet 3. mai 2022 #5 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ble fortalt at det var en mann som hadde onanert utenfor nabohytta i ei myr etter å ha spionert på kvinnene som var i den hytta. En natt så falt den ene kvinnelige hyttegjesten i den myra hvor mannen hadde onanert. Kvinnen ble gravid en gang i løpet av den hytteturen, men ikke kunne noen forstå hvordan hun ble gravid siden ingen hadde seg med noen der. I ettertid viser det seg at kvinnen gikk truseløs, hadde glemt å ta med p-pillene på hytteturen med jentene, hun falt i myra på vei til utedoen.. Så alt er mulig Anonymkode: be114...4b3 Du skal ikke tro alt du hører 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg ble gravid etter 2 mnd fra jeg sluttet på p pillen. Da hadde jeg gått uavbrutt på prevensjon i 15 år. Begynte å ta en graviditetstest i ny og ne etter at jeg fikk min første ordentlige menstruasjon tilbake. Anonymkode: fda52...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Del Skrevet 3. mai 2022 Det tok 6 mnd fra jeg sluttet på p-piller til jeg ble gravid. Anonymkode: c2594...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Del Skrevet 3. mai 2022 Vi brukte 7 mnd, ei venninne rakk aldri få mens etter pilleslutt. Anonymkode: 1c9ee...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 3. mai 2022 #9 Del Skrevet 3. mai 2022 Vi brukte 1.5 år fra pilleslutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #10 Del Skrevet 9. juni 2022 Hvor lang tid tok det for dere før dere fikk menstruasjon etter pilleslutt? Har nå gått 40 dager siden jeg tok siste pille (brukt i 15 år) men har fremdeles ikke fått noen menstruasjon. Anonymkode: 90b06...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #11 Del Skrevet 9. juni 2022 Tok et halvt år før jeg fikk menstruasjon tilbake og et år før jeg ble gravid. Anonymkode: e22c0...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #12 Del Skrevet 9. juni 2022 Jeg sluttet med pillen i slutten av mars. Ble gravid i mai. Jeg ble gravid raskt, men for mange tar det noen måneder før syklusen og alt stabiliserer seg Anonymkode: 59712...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #13 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor lang tid tok det for dere før dere fikk menstruasjon etter pilleslutt? Har nå gått 40 dager siden jeg tok siste pille (brukt i 15 år) men har fremdeles ikke fått noen menstruasjon. Anonymkode: 90b06...798 Jeg hadde 3 blødninger på litt over en mnd. Først blødningen man får på pillefri uke. Så en ukes opphold. Noen dager med større blødning, så noen dager til opphold, og så rett over en uke med blødning igjen (da kan du tro jeg var lei). Fikk stabil syklus etter dette og ble gravid 5 mnd etter pilleslutt. Anonymkode: ce1d7...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #14 Del Skrevet 10. juni 2022 Brukte ett år fra pilleslutt til mensen kom. Så ekstremt uregelmessig syklus med alt fra 29-100 dagers sykluser. Har påvist pcos og har nå startet med femar, i overkant av 2 år siden pilleslutt Anonymkode: 50856...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #15 Del Skrevet 12. juni 2022 Noen blir jo gravide på p-piller. Men en tar jo ofte pillefri uke også går mensen, før en starter på igjen, og da blir en ikke gravid (skal iallefall ikke bli). Så jeg har alltid tatt den uka som fortsatt på prevansjon. Men etter det kan du bli gravid, da regnes det ofte at en får el ca 2 uker etterpå, så 1 måned etterpå er sjansen for at en får positiv g-test. Jeg slutta på pillene i slutten av februar, og midten av juni hadde jeg positiv graviditetstest. Jeg hadde da bortfallsblødning, også 2 mens før den ikke kom tilbake. For meg tok det ikke noe tid før jeg fikk tilbake mensen, men vet en del bruker noen måneder på å få den tilbake. Så det er umulig å si. Men vet og flere som ikke opplevde den vanlige mensen etter pilleslutt, da de ble gravide 2 uker etterpå. Anonymkode: abb8f...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #16 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 8.19): Som tittelen sier, ble nettopp «ferdig» med siste P-pille på søndag. Nå er det jo egentlig den tida da jeg skal få mensen før jeg skal begynne med nye pakke P-piller. Så hadde vi spontan sex i går og jeg lurer på om jeg er fortsatt beskyttet i den «mens-uka» nå? Det er altså ikke krise hvis jeg skulle bli gravid, hvor fort kan man egentlig teste det? Hvor lenge burde man vente med graviditetstest for at den viser riktig? Anonymkode: 29e21...ece Det kan ta opptil 1 år før du blir gravid, og det er normalen. Når man slutter på P-piller kan det ta lengre tid å bli gravid, fordi det tar tid før syklusen din stabiliserer seg. Det betyr at det kan ta tid før du begynner å få eggløsning igjen. Anonymkode: 7ad35...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #17 Del Skrevet 12. juni 2022 Sluttet 10.11 og hadde positiv test 08.12. Fikk aldri mensen og om få uker er lillebror her. 💙 Anonymkode: f0eb5...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #18 Del Skrevet 12. juni 2022 Tok 1 dag. Anonymkode: 7b2b3...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå