Gå til innhold

Strikke striper rillestrikk....hvordan få fin kant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan få fin kant ved fargeskifte? Har prøvd å finne videoer, men finner ikke ut hvordan kanten skal bli fin. Strikker pledd av restegarn :)

Anonymkode: a14ee...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanten på enden av hver pinne?  Jeg strikker alltid siste masken vrang og løfter av første masken. Da ser kanten ut som heklede luftmasker.  Hvis jeg drar med en annen farge, prøver jeg å tvinne den mest mulig usynlig inn. legger den over og under  annen hver gang mello den nest siste og siste masken.  

Anonymkode: b10b1...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan få fin kant ved fargeskifte? Har prøvd å finne videoer, men finner ikke ut hvordan kanten skal bli fin. Strikker pledd av restegarn :)

Du mener i overgangen mellom fargene? Bestem deg for hvilken side som skal være rettsiden, og bytt kun farge når du strikker med rettsiden mot deg, da slipper du at fargene "blander" seg i skjøten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanten på enden av hver pinne?  Jeg strikker alltid siste masken vrang og løfter av første masken. Da ser kanten ut som heklede luftmasker.  Hvis jeg drar med en annen farge, prøver jeg å tvinne den mest mulig usynlig inn. legger den over og under  annen hver gang mello den nest siste og siste masken.  

Anonymkode: b10b1...c6c

Tusen takk for svar. Men når man skifter farge kan man ikke ta første maske av? Hva gjør du da?ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teatrica skrev (5 timer siden):

Du mener i overgangen mellom fargene? Bestem deg for hvilken side som skal være rettsiden, og bytt kun farge når du strikker med rettsiden mot deg, da slipper du at fargene "blander" seg i skjøten 🙂

Ja har en rettside. i overgangen ja. Da kan jeg ikke ta første maske av? Da blir den i en annen farge....hm. TS :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...