Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (36 minutter siden):

Det er ikke noe nytt. Sånn har det vært noen år. Hvis du bor i Oslo, bør du skaffe deg gjenbruks-ID, så blir det billigere 😉. Hadde jeg bare bodd i Oslo hadde 20 ganger vært gratis, mens nabokommunen er drittgjerrig..

Anonymkode: 2e081...af6

AnonymBruker
Skrevet

Her er det gratis for papp/papir, plast, metal/glass og el avfall. Er innom med plast da vi ikke vil ha sekk stående utenfor døren. Er da innom brukthallen. Finner bøker jeg er på jakt etter. 

Anonymkode: eb7f3...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor man forventer at dette skal være gratis? Å kvitte seg med avfall er helt klart noe som koster. Bla må noen jobbe på gjenvinningsstasjonen. Så har kommunene ulike ordninger med ulik grad av egenbetaling, men hvorfor forvente at det skal være gratis? Da er du rimelig idiot. Forventer du gratis mat på butikken også? 

Anonymkode: d1338...4e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Akkurat slik det burde vært overalt. Folk er miljøsvin nok fra før.

Anonymkode: 4e852...5f3

Er vel ganske urettferdig for de som aldri bruker / ikke har behov for gjenvinningsstasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Altså, om det er «gratis» så betaler alle innbyggere for det, like mye, uansett om de er på gjenvinningsstasjonen null eller tjue ganger i løpet av året. 
Om man må betale litt, så er det litt mer rettferdig ved at de som bruker stasjonen må betale litt mer. Og restavfall burde koste mest. 

Anonymkode: fc51d...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor man forventer at dette skal være gratis? Å kvitte seg med avfall er helt klart noe som koster. Bla må noen jobbe på gjenvinningsstasjonen. Så har kommunene ulike ordninger med ulik grad av egenbetaling, men hvorfor forvente at det skal være gratis? Da er du rimelig idiot. Forventer du gratis mat på butikken også? 

Anonymkode: d1338...4e1

Betaler bossavgift til kommunen, så gratis er det ikke ;) 

Anonymkode: eb7f3...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Her er alt bortsett fra restavfall og møbler gratis. Er vel 75kr per søppelsekk/sete i møbelet. Har blitt til at vi har fylt en del i garasjen. En hjørnesofa koster fint 375kr å kaste🙄😅

Anonymkode: f214a...46c

Skrevet
AllahBallah skrev (12 timer siden):

Det koster vel alle steder. Bare noen kommuner tar det over skatte-seddelen.

Tar det vel over renovasjonsavgiften. Veldig få kommuner som ikke benytter muligheten for å få dekket kostnadene til renovasjon via avgift.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg skulle her om dagen på min nærmeste avfallstasjon for å kaste en del papp og isopor, viser seg at avfallstasjonen skal ta seg betalt for dette? Unnskyld meg, men dette er toppen av frekkhet… 

Anonymkode: 2e081...af6

Vel, det var lite nyansert.  Papp er gjenvinnbart.  Isopor er enten restavfall eller spesialavfall.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Alltid betalt for alt utenom hageavfall. Gjøvik/Toten. Flytta til Oslo så var alt plutselig gratis. Helt hinsides. Ikke rart folk pælmer dritt i naturen når det koster 600 kr å kaste en gammel sofa

Anonymkode: d2ea0...94a

Gjøvik/ Total er dyrt. Her jeg bor er alt gratis, har du ok ting har de også en bruktbutikk som tar imot også. 

Anonymkode: 40bbd...57c

AnonymBruker
Skrevet

Her er alt gratis, men der vi bodde før måtte vi betale per kg for restavfall. 

Anonymkode: d1bbd...06c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er forskjellig fra sted til sted. Levanger er gratis, Trondheim tar betalt, for eksempel. 

Anonymkode: cc838...aa3

Trondheim er gratis, vil jeg si. https://trv.no/levere-avfall/heggstadmoen-gjenvinningsstasjon/ Kun noen få ting du betaler for. 

Anonymkode: b94b5...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Burde nok vært gratis, men det er ikke dyrt å kaste på avfallstasjon. Her koster det vel ca 50 kr for et lass på henger. Men synes de skulle hatt lenger åpningstid. Det er langåpent noen dager i uken, ellers er det til kl 15. På den tiden er jo folk på jobb og da blir det kø ved langåpent.

Anonymkode: 5b9da...868

AnonymBruker
Skrevet

Det. Er. Ikke. Gratis. 

Anonymkode: fc51d...490

AnonymBruker
Skrevet

I Stavanger koster det 130,- per kubikkmeter, hageavfall er gratis. Syns det er helt kurant for et flott anlegg + bruktbutikk hvor avfallet faktisk ikke bare går til spille. Bruker den ofte pga oppussing. Har kjøpt kjempefin kompostjord der også. 

Anonymkode: c8b60...bce

AnonymBruker
Skrevet

Her koster det 200 kr å levere avfall om du kommer med vanlig bil, 500kr om du kommer med varebil eller henger..

Anonymkode: 43ca9...f35

AnonymBruker
Skrevet

Her må man betale pr kg man leverer. Bil og henger blir veid før og etter. Hageavfall er gratis.

Anonymkode: 918a1...8e0

Skrevet

Jeg synes det er greit at avfallsstasjonene kan ta seg litt betalt for kasting, evt at innbyggerne i kommunen får kastet et visst antall ganger/kvanta gratis. Men koster det så mye som det gjør i vår kommune, så blir det bare til at folk kaster masse rart som ikke skal det, i restavfallet og/eller naturen! I vår kommune er det betaling per kubikk, og første kubikk koster 200kr, deretter 100kr pr kubikk. Jeg er vant til at det går på vekt, og fikk helt sjokk over å måtte betale 200kr for det lille vi hadde med oss i vår lille bil (har verken henger eller hengerfeste). Dette var trevirke som ikke bør i restavfallet... Dette gjør at vi nekter totalt å bruke de igjen, og snylter heller på andre kommuner som har gratis, gjennom familie som bor der.

Men jeg skjønner at vår kommune må ta seg veldig godt betalt, fordi de hadde fryktelig mange ansatte på den lille stasjonen da vi var der. Trolig en del folk på tiltak, men det er lite lurt å overføre denne kostnaden over på avfallshåndtering. Miljøet har ikke godt av det!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...