Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle her om dagen på min nærmeste avfallstasjon for å kaste en del papp og isopor, viser seg at avfallstasjonen skal ta seg betalt for dette? Unnskyld meg, men dette er toppen av frekkhet… Du kommer kjørende med avfall, sorterer det der du skal og så skal de i tillegg ta seg betalt for at du kommer med gjenvinnbart materiale til dem??!! Det er ikke til å tro…. Samt i alle kommuner rundt denne er det gratis… Jaggu skal de grave langt ned i lomma de på alle områder 🤬 Hvordan er det ellers i landet?

Anonymkode: 2e081...af6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratis med bil...250 med henger

Anonymkode: 95d20...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Alltid betalt for alt utenom hageavfall. Gjøvik/Toten. Flytta til Oslo så var alt plutselig gratis. Helt hinsides. Ikke rart folk pælmer dritt i naturen når det koster 600 kr å kaste en gammel sofa

Anonymkode: d2ea0...94a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På miljøstasjonen her er det kun brennbar og ikke brennbar rest som koster noe å levere. Treverk, metall, papp, plast etc etc er gratis. 

Anonymkode: 53e3a...4fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her koster kun det som er såkalt restavfall, alt annet er gratis (hageavfall, elektronikk,hvitevarer, møbler av stoff/tre/skinn, tre,papp,mat etc). 

Anonymkode: 97558...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her betaler man for restavfall, alt som kan sorteres til gjenvinning (papp, tre, metall, plast, elektronikk, hageavfall osv.) er gratis. Isopor skal i restavfall her, ettersom det ikke lar seg gjenvinne. 

Anonymkode: 48820...5c1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke noe nytt. Sånn har det vært noen år. Hvis du bor i Oslo, bør du skaffe deg gjenbruks-ID, så blir det billigere 😉

Endret av Grüner
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

10 ganger gratis på avfallsstasjoner i Oslo, slik det burde være overalt. Kaster man unormalt mye, feks. ved riving av hus, så burde man betale noe, men ellers synes jeg det er helt riktig at det er finansiert av stat/kommune.

Anonymkode: 9255c...e32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gratis ?  Noen må vel da betale kostnadene med å få kjørt bort avfallet som samles i Conteinere ? 

Anonymkode: 2c365...df7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I Vestfold er alt gratis å levere, unntatt restavfall som koster 50 kr per stor svart søppelpose-ekvivalent. Har man mindre restavfall enn det som vil fylle en slik stor pose så sier de ansatte at det er greit å ikke betale.

Inntil for et par år siden ble hageavfall og grovavfall hentet gratis 2 ganger I året, nå må man betale for hentingen.

Anonymkode: ca66c...958

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her koster kun det som er såkalt restavfall, alt annet er gratis (hageavfall, elektronikk,hvitevarer, møbler av stoff/tre/skinn, tre,papp,mat etc). 

Anonymkode: 97558...115

Hageavfall !  Hva med kompostbinge i hagen ?

Hvitvarer er innkludert i kjøpesummen. 

Møbler kan du gji bort eller selge på finn, FB. 

Trematrialer (unntatt impr. ) er gratis

Matavfall inngår i bossavgifta.

AnonymBruker
Skrevet

Her kosta det 50kr for bil, nå økt til 75kr. Med henger er jeg usikker. Alltid kosta penger å tømme her iallefall.

Anonymkode: 868c4...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellig fra sted til sted. Levanger er gratis, Trondheim tar betalt, for eksempel. 

Anonymkode: cc838...aa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gratis ?  Noen må vel da betale kostnadene med å få kjørt bort avfallet som samles i Conteinere ? 

Ulike geografiske områder har ulike måter å finansiere renovasjonsordningen. 

Her hvor jeg bor betaler vi kun for å levere restavfall. Alt annet har vi allerede betalt via renovasjonsavgiftene. Jeg synes det er en god ordning, for det gjør at sortering lønner seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for det uansett, renovasjonsgebyret dekker hele eller deler av kostnaden i alle kommuner. For ja, det koster å drive en gjenvinningsstasjon og det er veldig få avfallstyper kommunen tjener penger på. 

Anonymkode: fc51d...490

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo og her kan man levere kostnadsfritt 20 ganger i året. Skulle bare mangle! Dessverre er det mange som kaster alt mulig i restavfall. Folk tenker ikke på miljøet eller på klodens ressurser.

Anonymkode: 4e852...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratis i Oslo, men det må det vel være, ellers hadde folk dumpa ting overalt der.

Anonymkode: ef3b0...3fe

Skrevet

Det koster vel alle steder. Bare noen kommuner tar det over skatte-seddelen.

AnonymBruker
Skrevet
AllahBallah skrev (1 minutt siden):

Det koster vel alle steder. Bare noen kommuner tar det over skatte-seddelen.

Akkurat slik det burde vært overalt. Folk er miljøsvin nok fra før.

Anonymkode: 4e852...5f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

10 ganger gratis på avfallsstasjoner i Oslo, slik det burde være overalt. Kaster man unormalt mye, feks. ved riving av hus, så burde man betale noe, men ellers synes jeg det er helt riktig at det er finansiert av stat/kommune.

Anonymkode: 9255c...e32

20 i Oslo. Pr medlem av husstanden over en viss alder (12?). 

Anonymkode: 8165f...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...