Gå til innhold

kor mange og kor mykje?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Av den nærmeste familien er det 7 personer. Så er det 3-4 litt lenger ut i familien som får. Pluss 8 venner og 6 barn. Familiemedlemmene får ca 500 hver, resten får for 100-200 hver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest innomtitter

Jeg kjøper julegaver til 22 stk (4 av gavene går til par, og det er både til min og min manns familie, samt de bekjente utenom som får julegaver(venner, dagmamma m.m.)), og på denne saligheten har jeg satt av ca 4500,-. Så de fleste gavene ligger på mellom 50 og 300 kr.

Synes ikke prisen er så viktig, men at man finner noe som passer, pluss at det helst ikke skal vere for dyrt. Jeg lager en del gaver selv, strikker, lager t-skjorter med bilder / tekst, kaker m.m. Og dette hjelper MYE på budsjettet! Jeg er også tidlig ute med å begynne planleggingen, som igjen gjør at jeg ofte finner det jeg har tenkt på tilbud. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper gaver til følgende personer:

:nisse: Barna mine (3000 kroner x 2)

:nisse: Foreldre (500)

:nisse: Svigerforeldre (500)

:nisse: Niese 1 (300)

:nisse: Niese 2 (300)

:nisse: Nevø (300)

:nisse: svoger (fordi han ikke har barn) (300)

Ellers kjøper jeg en blomst eller sjokolade til min tante og mormor. Vi har redusert gavekjøret som jeg synes ofte går over stokk og stein.

Til barna min kjøper jeg dyre gaver - iår får de gaver for over 3000 kroner hver - men da får de ting de trenger - ofte klær også.

Jeg og mannen kjøper ikke gaver til hverandre. Det hender at jeg kjøper en liten ting bare for kosen - men synes det er helt feil å kjøpe for tusenvis av kroner til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og sambo skal heller ikke kjøpe gaver til hverandre i år

kjøper heller noe felles som vi begge har lyst på,,

men om det blir til jul er en annnen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter maks med julegaver....

kjøper til:

mor

far

hunden min

søstra mi

svoger

og 8 venner.

har ikke mye penger så det blir ikke vedlig mye på vennene mine, men 70 kr på hver er det nok

til familien blir det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sikkert ca. 5000 kr. på gaver, men nå som jeg lever av Lånekassen er jeg jaggu ikke sikker... Jeg bruker i alle fall ca. 1500 på mor mi og far min, og i overkant av 2000 på søsteren min, bortsett fra det kjøper jeg til vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Krista83_*

Jeg tror det sto 18 på min liste

Må jo handle for min samboer også, og han har "bare" 8 som han er onkel til.

så er det jo de vanlige mamma pappa søster og besteforeldre.

prisene varierer litt fra 100 til 400 ca.

Samboeren skal på ferie i januar og har ønsket seg penger til denne turen for å kjøpe ting han ønsker seg. så da går jo den summen av studielånet for januar og det er jo i grunn greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, søsken, svigersøsken, venner, og hverandre. Blir 25 gaver. Fra 50-500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...